۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

نکات جالبی درباره «لاست»


طوفان «لاست» که از دو سال قبل به خانه های ایرانیان رسیده بود حالا قانونی و دوبله شده و اصلاح شده به بازار می آید تا موج این مجموعه آمریکایی بار دیگر ایرانیان را فرا بگیرد.
موج تماشای مجموعه تلویزیونی «لاست» خیلی زودتر و فراگیرتر از آنچه که تصور می شد، ایران را درنوردید و دوستداران و مخاطبان جدی یافت تا آنجا که در جستجویی در گوگل می توان مجموعه ای از سایت ها و وبلاگ هایی را یافت که به این مجموعه و شخصیت ها پرداخته و امکان دانلود آن و زیرنویس های فارسی را فراهم کرده است؛ این موج حالا به مدیران دولتی سینما و شبکه نمایش خانگی هم رسیده و موسسه فرهنگی هنری قرن ۲۱ «لاست» دوبله شده را به شبکه نمایش خانگی می آورد تا دوستداران مجموعه حالا با صدای زهره شکوفنده و منوچهر والی زاده، قصه های مربوط به کیت و جک سایر گمشدگان جزیره را دنبال کنند.
● تولد «لاست»
مجموعه «لاست» که نه فقط در ایران بلکه در اغلب کشورها طرفداران بسیاری دارد و نسخه دوبله شده آن از تلویزیون ترکیه و کشورهای مختلفی پخش می شود، برای نخستین بار ۲۲ سپتامبر ۲۰۰۴ در شبکه abc روی آنتن رفت. فضای متفاوت مجموعه در کنار هزینه بالایی که برای جلوه های ویژه تصویری آن صرف شده بود و داستان جذاب و گروه حرفه ای تولید همه مولفه هایی شدند که در ابتدای پخش «لاست» را به یکی از مجموعه های پرطرفدار آمریکایی تبدیل کرد.
پخش آن از شبکه abc موجب شد تا در سال ۲۰۰۴ مخاطبان با پدیده ای دیگر در مجموعه های تلویزیونی مواجه شوند؛ مجموعه ای که ویژگی های ساختاری آن مخاطب را شگفت زده و جذب کرد و این روند نه تنها به آمریکا و تماشاگران این شبکه آمریکایی محدود نشد بلکه مرزها را پشت سر گذاشت و جهانی شد و امروز بسیاری از کشورها «لاست» را به عنوان یکی از مجموعه های پرطرفدار خود معرفی می کنند.این مجموعهٔ تلویزیونی توسط جک بندر، دیمون لیندلوف، جی. جی. آبراهامز و جفری لالیبر ساخته شده و بیشتر در جزیرهٔ اوآهو در هاوایی فیلمبرداری شد.
از میان کارگردانان جک بندر و استفن ویلیامز هر کدام با ساخت ۲۵ قسمت از مجموعه پیشرو هستند و جی. جی. آبراهامز با اینکه در نگارش فیلمنامه اغلب بخش های مجموعه حضور داشته اما فقط دو قسمت از مجموعه را کارگردانی کرده است.
● قصه گمشده ها
خط اولیه داستان مجموعه «لاست» ساده و سرراست است، گروهی در جزیره ای گم می شوند و حالا اتفاقات غیر منتظره ای در انتظار آنان است. این مجموعه تلویزیونی داستان گروهی از بازماندگان سقوط پرواز ۸۱۵ اقیانوسیه بر فراز جزیره‌ای ناشناس در اقیانوس آرام است. این قصه سرراست از نگاه نویسندگان هوشمند مجموعه به بستری برای روایت داستان هایی جذاب و نفس گیر تبدیل شده است.
تلفیق قصه های عاشقانه و تخیلی و حادثه ای ۴۰ دقیقه تماشای مجموعه را به دقایقی پرهیجان برای بینندگان تبدیل می کند به گونه ای دوستداران «لاست» در ایران معمولاً پشت هم به تماشای DVDهای مجموعه می نشستند. آنچه تفاوت جدی این مجموعه با سایر آثار محسوب می شود، باز بودن دست نویسندگان برای رفتن از فضایی به فضای دیگر بود و از آن جا که از ابتدای کار قراری اینچنینی با تماشاگران گذاشته می شود، مخاطب در مواجهه با این نوع روایت غافلگیر و یا ناراضی نمی شود.
جی.جی.آبرامز متولد ۱۹۶۶ نیویورک است و مشهورترین کارش ساخت مجموعه Alias با بازیگری جنیفر گارنر است او همچنین قسمت سوم مجموعه «ماموریت غیرممکن» را هم کارگردانی کرده است. او علاوه برکارگردانی نویسندگی ۸۲ قسمت از مجموعه «لاست» را هم برعهده داشته است. جفری لیبر هم مانند جی.جی.آبرامز در نگارش ۸۲ قسمت مجموعه فعالیت داشته است.
دیمون لیندلوف علاوه بر همکاری در نگارش ۸۲ قسمت از فیلمنامه مجموعه، تهیه کننده آن هم بوده است. آدام هوروویتز به عنوان فیلمنامه نویس در ۱۳ قسمت از مجموعه حضور داشته است. چارلتون کیوس که تاکنون سه بار جایزه امی دریافت کرده است، ۷۴ قسمت مجموعه را تهیه کرده و متن ۲۲ قسمت آن را هم نوشته است. از مشهورترین کارهای او در مقام نویسنده می توان به متن مجموعه Nash Bridges، «ماجراهای بریسکو کانتی جونیور» و «قوانین ازدواج» اشاره کرد.
● اعتصاب نویسندگان
انجمن نویسندگان آمریکا در سال ۲۰۰۷ اعتصاب کردند و یکی از اخباری که در همان روزها منتشر می شد، نگرانی از ادامه مجموعه «لاست» بود. اعتصاب نویسندگان که به نویسنده های «لاست» هم رسیده بود موجب شد تا تولید مجموعه مدتی متوقف شود. پخش چهارمین فصل این مجموعهٔ تلویزیونی از ۳۱ ژانویه ۲۰۰۷ آغاز شد. قرار بود که این فصل شامل ۱۶ قسمت باشد که به خاطر اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا فقط ۸ قسمت آن ساخته شد. سپس قسمت‌های دیگری نیز ساخته شد و پخش قسمت‌های ۹ به بعد آن از ۲۴ آوریل ۲۰۰۸ شروع شد. فصل چهارم جمعاً ۱۲بخش داشت که دو بخش انتهایی به طور پیوسته در تاریخ ۲۹ مه ۲۰۰۸ نمایش یافتند.
اعتصاب نویسندگان در حالی اتفاق افتاد که هشت تن از فیلمنامه نویسان اصلی مجموعه در ژوئم ۲۰۰۷ دور هم نشستند تا خط داستانی فصل آخر مجموعه را شکل دهند. ساخت فصل چهارم مجموعه از ۱۷ اوت ۲۰۰۷ آغاز شد و در تاریخ ۲۱ نوامبر به دلیل اعتصاب نویسندگان متوقف شد. هشت قسمت ابتدایی مجموعه به طور میانگین ۱۴ میلیون و ۸۶ نفر بیننده داشت و دو قسمت پایانی ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بیننده داشت.
قسمت اول این مجموعه ۱۸ میلیون و ششصد هزار نفر بیننده داشت و موفق شد رکورد تعداد بینندگان سال ۲۰۰۰ مجموعه «چه کسی دوست دارد میلیونر شود؟» را بشکند. فصل اول مجموعه ۱۰۶۸ دقیقه بود. فصل دوم مجموعه باز هم رکورد بینندگان را شکست؛ ۲۳ میلیون و ۴۷۰ هزار نفر بیننده تعداد کلی تماشاگران و ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر میانگین بینندگان بودند. میانگین بینندگان فصل سوم مجموعه ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بودند.
● «لاست» در ایران
مجموعه «لاست» بعد از طی مسیر جهانی حدود دو سال قبل به ایران آمد. پخش این مجموعه در بساط فروشنده های DVDهای خارجی بدون مجوز با استقبال گسترده ای مواجه شد تا اینکه تب «لاست» اغلب ایرانیان را فراگرفت و به نوعی مد روز دیدن و تماشای مجموعه «لاست» شد؛ مجموعه ای که حالا نسخه دوبله شده آن به مدیریت دوبلاژ زهره شکوفنده در راه است.
Related Posts with Thumbnails

  

دو مجموعه ارزشمند آموزش شعبده بازی و تردستی با ورق + تخفیف استثنائی 
قیمت: 15000   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش بدنسازی با سیستم Muscle & Fitness Series 
قیمت: 5000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش مهارتهای فوتبال توسط دیوید بکهام+هدیه 
قیمت: 5500   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تکنیک های مدرن دفاع شخصی با دست خالی 
قیمت: 6500   5000 تومان  

           

 

 

  

مجموعه 8 مستند دلهره آور + 20 فیلم ترسناک 
قیمت: 12000   6500 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین و جدیدترین آموزش خیاطی به زبان فارسی 
قیمت: 14500   8000 تومان  

           

 

 

  

آموزش زبان نصرت 1 و 2 + تقویت حافظه نصرت در یک DVD با قیمت عالی 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تعمیرات و مکانیک خودرو پژو 206 
قیمت: 4500   3800 تومان  

           

 

 

  

با این 3 دی وی دی استاد فتوشاپ شوید + ارزان + همراه هدیه 
قیمت: 9500   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش تقویت حافظه و تند خوانی (دکتر سیدا: مرد حافظه ایران) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

مستند جدید و دیدنی شیطان پرستان ایرانی 
قیمت: 6000   4500 تومان  

           

 

 

  

تمامی نوار قصه های دوران کودکی شما در یک دی وی دی+هدیه - از دست ندید 
قیمت: 7000   4500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه آلبوم ها و آهنگ های سنتی از قدیم تا امروز (کامل ترین مجموعه موجود) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

کلکسیون مسابقات قویترین مردان جهان+هدیه (World Strongest Man) 
قیمت: 12000   9500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه کامل سمینارهای تکنیک های موفقیت دکتر شاهین فرهنگ 
قیمت: 12000   6000 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین مجموعه آلبوم ها و تک آهنگ های ترکی + هدیه(آهنگ های 2010 ترکی) 
قیمت: 17000   12000 تومان  

           

 

 

  

مستند جذاب حیات وحش پارک ملی YellowStone - زیرنویس فارسی 
قیمت: 8000   5500 تومان  

           

 

 

  

مستند جنجالی زنان فوتبالیست در ایران + هدیه 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes