۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

شغل دوم مجریان و گزارشگران فوتبال

عادل فردوسی پور: فردوسي پور در نشريات مکتوب هم دست دارد. او که اتفاقا کار فوتبال را با گزارش نويسي در روزنامه هاي ورزشي شروع کرد، در حال حاضر با يک ماهنامه خارجي همکاري مي کند. مجله ورد ساکر يکي از نشريه هاي معتبر در دنياي فوتبال به حساب مي آيد، جايي است که گاهي فردوسي پور از فوتبال ايران در آنجا مي نويسد. او البته يک روز در هفته هم فارغ از مسائل فوتبال به دانشگاه صنعتي شريف مي رود تا به تدريس زبان انگليسي بپردازد؛ روز سه شنبه.

جهانگیر کوثری: سينمايي ها او را به عنوان يک تهيه کننده فعال و مطرح مي شناسند و فوتبالي ها به عنوان يک کارشناس فوتبال و مجري برنامه هاي ورزشي. البته کوثري همان بازيکن اسبق استقلال است که بعد از دوران بازي فوتبال، به گزارشگري فوتبال روي آورد. بعد ها در روزنامه همشهري استخدام شد و به عنوان دبير سرويس ورزشي مشغول به کار شد.او همين يکي دو سال پيش از موسسه همشهري بيرون آمد و به نظر مي رسيد که به همان کار تهيه کنندگي بپردازد. ولي زماني که پيشنهاد برنامه ورزشي شبکه دوم سيما به دستش رسيد، نتوانست از آن بگذرد.کوثري حالا مدتي است نام مجري برنامه «ورزش از نگاه 2» را يدک مي کشد. در کنار آن البته سينما را رها نکرد و در حال حاضر نيز 3،2 فيلمي را تهيه کنندگي کرده که هنوز به مرحله اکران نرسيده است
جواد خیابانی: نام او يادآور گزارش هاي حماسي است که خيلي ها بر اين باورند که جواد خياباني پتانسيل اين را دارد که از هر مسابقه يک حماسه بسازد؛ حتي از بازي هاي دسته چندم فوتبال ايران. او زماني در نشريات مکتوب مشغول به کار بود. البته او هنوز هم به اين کار علاقه مند است. اما جالب است بدانيد که در اين نشريه بيشتر از هر چيزي آگهي ها توي چشم است و ظاهرا مجله اي تبليغاتي است و در کنار آن آمار و ارقام ليگ ديده مي شود. البته اگر بدانيد شغل دوم خياباني چيست، مطمئنا به او حق مي دهيد. او يک دفتر تبليغاتي دارد؛ با عنوان کانون آگهي و تبليغات... ظاهرا زماني که خياباني در سازمان صدا و سيما حضور ندارد، مي توانيد او را در دفتر تبليغاتي اش پيدا کند.
پیمان یوسفی:همه کار پيمان يوسفي در سازمان صدا و سيما خلاصه مي شود. او که نامش هميشه بعد از گزارشگراني چون عادل فردوسي پور، مزدک ميرزايي و جواد خياباني مطرح است، يکي از گزارشگران فعال اين مجموعه به حساب مي آيد.البته ممکن است برخي اين جمله را مطرح کنند که «اگر او جزو گزارشگران فعال صدا و سيما است، پس چرا در برنامه هاي ورزشي کمتر ديده مي شود؟» البته به آنها بايد حق داد. چون اين افراد احتمالا از فعاليت هاي پيمان يوسفي در شبکه جهاني جام جم مطلع نيستند. به گفته خودش به غير از گزارشگري فوتبال در برنامه سازي برنامه هاي ورزشي مشغول به کار است. يوسفي مي گويد: «در شبکه جام جم کار تهيه کنندگي مي کنم. در دو برنامه گزارش ورزشي و گزارش فوتبال ليگ يک مشغول هستم. البته گزارش ورزشي مثل همان برنامه فوتبال برتر شبکه 3 است. در اين برنامه ها به عنوان مجري هم جلوي دوربين تلويزيوني مي آيم.»
مزدک میرزایی: نه مثل فردوسي پور و يوسفي تهيه کننده برنامه اي است و نه مثل خياباني در فعاليتي ديگر. فعاليت هايش نسبت به ديگر همکارانش کمتر است. از برنامه هاي ورزشي روزمره شبکه سوم سيما مثل بقيه سهم دارد.البته با فردوسي پور و يوسفي همکاري هايي دارد. در برنامه 90 با فردوسي پور همکاري مي کند و با يوسفي در برنامه ليگ يک در شبکه جام جم. مزدک ميرزايي در حال حاضر با برخي از رسانه هاي مکتوب نيز همکاري دارد. در روزنامه جام جم و سايت خبر آنلاين معمولا نويسنده گزارش ليگ قهرمانان اروپا است و البته مترجم مقالات ورزشي مجلات اروپايي هم به حساب مي آيد. به گفته خودش شغل دوم به آن شکل که گفته مي شود، ندارد. اما مدتي است که ايده اي را در سر مي پرواند. اينکه مي خواهد گردانده يک سايت ورزشي باشد. ظاهرا اين موضوع از دغدغه هايش به حساب مي آيد و در آينده مطمئنا از آن خواهيد شنيد. البته از اينکه او مسئول يک سایت تخصصي فوتبال است. گفته مي شود او با همکاري يکي دو نفر از دوستان مطبوعاتي اش دست به چنين کاري خواهد زد.
رضا جاودانی: رضا جاوداني خود را به عنوان مجري برنامه هاي ورزشي شبکه سوم سيما مطرح کرد. بعدها مجري برنامه «دايره طلايي» شد که گفته مي شد اين برنامه کپي برداري از برنامه 90 است; با اين تفاوت که برنامه «دايره طلايي» اختصاص دارد به ورزش کشتي.اين برنامه همچنان ادامه دارد. کسي که مجري برنامه فوتبال برتر، ليگ قهرمانان اروپا و... نيز هست. يعني مي شود همه اينها را به فعاليت هاي رسانه اي او اضافه کرد. جالب اينکه همه اين کارها براي جاوداني به عنوان شغل دوم مطرح است.به اين ترتيب که او وکالت را شغل اول خودش مي داند. وکيل پايه يک دادگستري است و نکته اينجاست که فعاليت رسانه اي را زودتر شروع کرده. وکالت جاوداني عمر زيادي ندارد و ظاهرا با همکاري يکي از دوستانش مي خواهد شغل اولش را ارتقا ببخشد.
Related Posts with Thumbnails

  

دو مجموعه ارزشمند آموزش شعبده بازی و تردستی با ورق + تخفیف استثنائی 
قیمت: 15000   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش بدنسازی با سیستم Muscle & Fitness Series 
قیمت: 5000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش مهارتهای فوتبال توسط دیوید بکهام+هدیه 
قیمت: 5500   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تکنیک های مدرن دفاع شخصی با دست خالی 
قیمت: 6500   5000 تومان  

           

 

 

  

مجموعه 8 مستند دلهره آور + 20 فیلم ترسناک 
قیمت: 12000   6500 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین و جدیدترین آموزش خیاطی به زبان فارسی 
قیمت: 14500   8000 تومان  

           

 

 

  

آموزش زبان نصرت 1 و 2 + تقویت حافظه نصرت در یک DVD با قیمت عالی 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تعمیرات و مکانیک خودرو پژو 206 
قیمت: 4500   3800 تومان  

           

 

 

  

با این 3 دی وی دی استاد فتوشاپ شوید + ارزان + همراه هدیه 
قیمت: 9500   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش تقویت حافظه و تند خوانی (دکتر سیدا: مرد حافظه ایران) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

مستند جدید و دیدنی شیطان پرستان ایرانی 
قیمت: 6000   4500 تومان  

           

 

 

  

تمامی نوار قصه های دوران کودکی شما در یک دی وی دی+هدیه - از دست ندید 
قیمت: 7000   4500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه آلبوم ها و آهنگ های سنتی از قدیم تا امروز (کامل ترین مجموعه موجود) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

کلکسیون مسابقات قویترین مردان جهان+هدیه (World Strongest Man) 
قیمت: 12000   9500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه کامل سمینارهای تکنیک های موفقیت دکتر شاهین فرهنگ 
قیمت: 12000   6000 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین مجموعه آلبوم ها و تک آهنگ های ترکی + هدیه(آهنگ های 2010 ترکی) 
قیمت: 17000   12000 تومان  

           

 

 

  

مستند جذاب حیات وحش پارک ملی YellowStone - زیرنویس فارسی 
قیمت: 8000   5500 تومان  

           

 

 

  

مستند جنجالی زنان فوتبالیست در ایران + هدیه 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes