۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

بلدید دوربین دیجیتال بخرید؟!

رفیق چشم درشت من
شما چه جور عكاس باشی ‌ای هستید؟ تکلیف خودتان را روشن کنید. چون هر دوربین را بهر کاری ساختند
دوربین‌های دیجیتال دو نوعند:دوربین‌های COMPACT ظریف و باریک‌ترند ولی امکان تعویض لنز ندارند. در مقابل دوربین‌هایی که به SINGLE- LENS REFLEX(SLR)معروفند. لنز قابل تعویض دارند و به اصطلاح فنی‌ترند. اما کاربران دوربین دیجیتال سه دسته اند:
کاربران خانگی و آماتور از دوربین‌های COMPACTاستفاده می‌کنند و آن‌هایی هم که حرفه ای‌اند از دوربین ‌های slr. حالا باید ببینید جزو کدام گروه هستید و باید چند تا چک پول برای خرید دوربین دلخواهتان کنار بگذارید
کاربر خانگی
عکاس باشی در منزل
مدتی است دوربین یاشیکای پدرتان خاک می‌خورد و در مهمانی‌های خانوادگی یا پیک نیک‌های دوستانه که سر می‌گذارید به کوه و در و دشت. حالا اگر تصمیم دارید این چهار تا عکس یادگاری را با یک دوربین بهتر بگیرید بهتان می‌گویند کاربر خانگی. قرار نیست پول زیادی برای خرید دوربین بدهید. پس سراغ دوربین‌هایCOMPACT بروید
سعی کنید دوربینی پیدا کنید که زیاد سنگین نباشد. دوربین‌های COMPACT به جز یکی، دو گروهشان، بقیه باریک و سبکند؛ البته یادتان باشد هر چه دوربین ظریف‌تری بخرید،‌ لنز و حسگرش هم متناسب با بدنه دوربین ضعیف‌تر است.
* دوربینی که شما دنبالش هستید لازم نیست 14 مگا پیکسلی باشد، باید به یک دوربین هشت مگا پیکسلی فکر کنید مگر این که بخواهید پول بیشتری خرج کنید.
* اهمیت حساسیت ISO در دوربین از مگا پیکسلش بیشتر است. دقت کنید که حساسیت دوربین‌تان هر چه بیشتر باشد بهتر است. معمولا حساسیت 600 بدون نویز برای دوربین‌های خانگی کفایت می‌کند.
* در مجموع دوربینی با این مشخصات که باتری لیتیوم هم بخورد و صفحه نمایشگرش هم 5/2 یا سه اینچی باشد، بین 210 هزار تا 520 هزار تومان برایتان آب می‌خورد.
پیشنهاد ویژه: از میان مدل‌های مختلف، A2100Ls پاورشات کانن که دوربین جمع و جور و کارراه اندازی است، از ارزان‌ترین دوربین‌های موجود است. LXUS 100 ls کانن هم از میان سری LXUS گرچه نسبتا قدیمی است اما همچنان طرفدار دارد. اگر هم عشق سونی هستید مدل DSW 220 از باریک‌ترین دوربین‌های دیجیتال است.
کاربر آماتور
عکاس باشی تازه کار
تازه‌گی‌ها به فکر افتاده اید بعد از کسب موفقیت‌های گوناگون در رشته‌های مختلف هنری، کمی هم عکاسی را متحول کنید. پس نیاز به یک دوربین درست و درمان دارید تا اولین گام را در خلق و ارائه عکاسی مدرن در قرن حاضر بردارید. حالا که همت بلندی دارید، بد نیست کمی دوربین را جدی بگیرید و به جز مگا پیکسل و نمایشگر از چهار تا چیز دیگر هم سر در بیاورید و بعد خرید کنید.
* برای شما مهم تر از اندازه دوربین باید مقدار زوم اپتیکال دوربینتان باشد چون این قابلیت را به شما می‌دهد که سوژه با فاصله زیاد را با کیفیت بهتر ثبت کنید. این ویژگی در طبیعت گردی‌ها حسابی به درد می‌خورد.
* دوربینی که حداقل 15 ثانیه و حد بیشتر 4000/1 ثانیه سرعت شاترش باشد، نور مناسب را در عکاسی شب و روز برایتان فراهم می‌کند. پس حواستان به سرعت شاتر دوربینی که می‌خرید هم باشد.
پیشنهاد ویژه: برای چنین دوربینی باید از 400 تا 900 هزار تومان هزینه کنید. SX200LS کانن، COOLPIXP 90 نیکون یا SX10LS کانن دوربین‌های آماتوری اند که زوم بالایی دارند.
کاربر حرفه ای
عکاس باشی کار درست
بخواهید یا نخواهید، وقتش رسیده عصای دستتان را انتخاب کنید. بالاخره شمایید و این دوربینی که از گردنتان آویزانش می‌کنید. دوربین برای عکاس‌ها حکم قیچی را دارد برای خیاط‌ها. پس در خرید هر گلی زده اید دیگر به سر خودتان زده اید.
*خودتان بهتر می‌دانید که دوربینی که قابلیت تعویض لنز دارد، درست همان چیزی است که احتیاج دارید. پس باید روی لنز دوربین حساب خاصی باز کنید و حتی شاید لازم باشد دو یا چند لنز داشته باشید.
* سرعت شاتر دوربینی که می‌خرید، حداقل باید به 30 و حداکثر 8000/1 ثانیه نزدیک باشد تا میزان نور عکستان- به خصوص در نور کم یا زیاد- کافی باشد.
* حساسیت LSO دوربین هم هر چه بیشتر باشد، بهتر اما نکته مهم این است که تا چه اندازه بدون نویز عمل کند.
* برای این دوربین که شما رویش دست گذاشته اید، پس انداز جواب نمی‌دهد؛ بهتر است دنبال وامی، چیزی باشید. بدنه این دوربین‌ها از 900 هزار تومان شروع می‌شود تا الی ماشاالله (به طور معمول تا 7 میلیون) که به این قیمت باید پول لنز را هم ( اگر بدنه بدون لنز خریده باشید) اضافه کنید.
پیشنهاد ویژه: عکاس‌های حرفه ای معمولا دوربین خودشان را از دو برند نیکون یا کانن انتخاب می‌کنند. مدل EOS50D کانن یک دوربین حرفه ای حسابی است. دوربین D300 نیکون هم با بدنه منیزیمی‌اش انتخاب خوبی است. اما اگر سر کیسه تان از این هم شل‌تر می‌شود، بهتر است به III1DMARK کانن هم خوب فکر کنید.

Related Posts with Thumbnails

  

دو مجموعه ارزشمند آموزش شعبده بازی و تردستی با ورق + تخفیف استثنائی 
قیمت: 15000   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش بدنسازی با سیستم Muscle & Fitness Series 
قیمت: 5000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش مهارتهای فوتبال توسط دیوید بکهام+هدیه 
قیمت: 5500   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تکنیک های مدرن دفاع شخصی با دست خالی 
قیمت: 6500   5000 تومان  

           

 

 

  

مجموعه 8 مستند دلهره آور + 20 فیلم ترسناک 
قیمت: 12000   6500 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین و جدیدترین آموزش خیاطی به زبان فارسی 
قیمت: 14500   8000 تومان  

           

 

 

  

آموزش زبان نصرت 1 و 2 + تقویت حافظه نصرت در یک DVD با قیمت عالی 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تعمیرات و مکانیک خودرو پژو 206 
قیمت: 4500   3800 تومان  

           

 

 

  

با این 3 دی وی دی استاد فتوشاپ شوید + ارزان + همراه هدیه 
قیمت: 9500   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش تقویت حافظه و تند خوانی (دکتر سیدا: مرد حافظه ایران) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

مستند جدید و دیدنی شیطان پرستان ایرانی 
قیمت: 6000   4500 تومان  

           

 

 

  

تمامی نوار قصه های دوران کودکی شما در یک دی وی دی+هدیه - از دست ندید 
قیمت: 7000   4500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه آلبوم ها و آهنگ های سنتی از قدیم تا امروز (کامل ترین مجموعه موجود) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

کلکسیون مسابقات قویترین مردان جهان+هدیه (World Strongest Man) 
قیمت: 12000   9500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه کامل سمینارهای تکنیک های موفقیت دکتر شاهین فرهنگ 
قیمت: 12000   6000 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین مجموعه آلبوم ها و تک آهنگ های ترکی + هدیه(آهنگ های 2010 ترکی) 
قیمت: 17000   12000 تومان  

           

 

 

  

مستند جذاب حیات وحش پارک ملی YellowStone - زیرنویس فارسی 
قیمت: 8000   5500 تومان  

           

 

 

  

مستند جنجالی زنان فوتبالیست در ایران + هدیه 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes