۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

نکاتی مفید برای تناسب اندام و سلامتی


نکاتی مفید برای تناسب اندام و سلامتی
چاقی و افزایش وزن یکی از معضلاتی است که جوانان امروز با آن دست به گریبانند و در قبال آن کاهش وزن و تناسب اندام در حد ایده آل چیزیست که بگونه ای فکر همه را بخود مشغول کرده که شاید خیلی ها آنرا قدری مشکل یا غیرممکن تلقی کنند اما در صورتی که بعنوان یک هدف صادقانه با رژیم غذایی مناسب، ورزش و از همه مهمتر رعایت نمودن نکاتی ساده همراه باشد می توان به خوبی به تناسب اندام دلخواه رسید.
چاقی و افزایش وزن یکی از معضلاتی است که جوانان امروز با آن دست به گریبانند و در قبال آن کاهش وزن و تناسب اندام در حد ایده آل چیزیست که بگونه ای فکر همه را بخود مشغول کرده که شاید خیلی ها آنرا قدری مشکل یا غیرممکن تلقی کنند اما در صورتی که بعنوان یک هدف صادقانه با رژیم غذایی مناسب، ورزش و از همه مهمتر رعایت نمودن نکاتی ساده همراه باشد می توان به خوبی به تناسب اندام دلخواه رسید. شاید میان‌ عناوینی كه در این صفحه می‌بینید، فکر کنید دارند با شما شوخی می‌كنند! ولی حقیقت با هیچ‌كس شوخی ندارد. حقیقت این است كه همین توصیه‌های ساده و حتی شاید در نگاه اول، خنده‌دار! پلی هستند به سوی سلامتی و تناسب‌اندام شما. می‌گویید نه؟ بخوانید و امتحان كنید :

1. صبح‌درمانی
افرادی كه صبح‌ها و مدت‌ زمان بیشتری ورزش می‌كنند، دارای متابولیسم بالاتری هستند و كالری بیشتری می‌سوزانند.
2. وقت‌درمانی
وقت تلف نكنید. تنبلی، كندی و یكنواختی باعث باختن مسابقه می‌شود. بعد از اینكه كمی خود را گرم كردید، با همه توان و هرچه سریع‌تر ورزش را شروع كنید. دوچرخه‌سوارانی كه با تمام قدرت و در نیم ساعت اول سریع‌تر پدال می‌زنند و در نیم ساعت دوم، آرام‌تر پدال می‌زنند، 10 درصد بیشتر از آنهایی كه پدال‌زدن را كند‌تر شروع می‌كنند، كالری می‌سوزانند.
3. گرم‌درمانی
یك گردش كوتاه با دوچرخه، درجازدن و یا كم‌ راه‌رفتن باعث افزایش تعداد ضربان قلب می‌شود و عضلات و تاندون‌ها را گرم می‌كند. این كار باعث به جریان افتادن مایعات در مفاصل می‌شود و خاصیت كششی عضلات را هم افزایش می‌دهد. در این صورت اگر بتوانید وزنه‌های سنگین را راحت‌تر و در مدت طولانی‌تری بلند كنید، كالری بیشتری از دست می‌دهید.
4. موسیقی‌درمانی
سعی كنید نرمش‌ها و ورزش‌های جدید را همراه با موسیقی انجام دهید. هنگام انجام ورزش‌های جدید به‌دلیل عدم آشنایی بدن با این حركات، با دقت بیشتری به انجام این ورزش‌ها می‌پردازید. این كار باعث هماهنگی عضلات گروهی شده و بدن سخت‌تر برای انجام آنها تلاش می‌كند.
5. موزدرمانی
قبل از شروع ورزش‌كردن یك موز بخورید. خوردن موز به شما كمك می‌كند تا بتوانید بیشتر و مدت ‌طولانی‌تری ورزش كنید. می‌توانید سخت ورزش كنید و با این كار كالری بیشتری بسوزانید.
6. شن‌درمانی
با راه‌رفتن و دویدن در ساحل و بر روی شن 20 تا 50 درصد بیشتر از وقتی كه روی سطوح صاف راه می‌روید، می‌توانید كالری بسوزانید.
7. قوزدرمانی
قوزكردن نه تنها باعث بدشكلی بدن می‌شود، بلكه ورزش‌كردن با حالت خمیدگی باعث می‌شود نتوانید از اثرات مفید ورزش بهره‌مند شوید. ستون فقرات از كمر شما محافظت می‌كند، كمرتان را راست نگهدارید. دست‌تان را هنگام گرفتن تردمیل صاف بگیرید تا عضلات بازو كاملا كشیده شود.
8. بازودرمانی
هنگام ورزش‌هایی كه فقط پاهایتان درگیر است، سعی كنید بازوهایتان را نیز حركت دهید. استفاده از اندام‌های بالایی و پایینی و درگیرشدن آنها هنگام ورزش باعث سوختن كالری بیشتری می‌شود.زمانی كه دقت كافی برای ورزش كردن ندارید، سعی كنید در همان زمان كوتاه فعالیت‌هایی را انجام دهید كه تمام بدن در آن شركت كند. شنا، قایق‌رانی، اسكی و حتی پیاده‌روی باعث تحرك همه بدن می‌شود.
9. تمركزدرمانی
هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی روی عضلات بدن متمركز شوید زیرا هنگام تمركز روی عضلات شكم، ران‌ها و بازوها، قدرت‌تان بیشتر می‌شود و با شدت بیشتری ورزش می‌كنید، در این صورت كالری بیشتری نیز از دست می‌دهید.
10. قدم‌درمانی
دویدن و یا قدم‌زدن سریع در آب، نوعی فعالیت كششی عضلانی است كه می‌تواند باعث سوختن 17 كالری در دقیقه شود. آب 12 تا 15 بار مقاوم‌تر از هواست و این كار باعث از دست‌رفتن اضافه وزن خواهد شد.
۱۱. حرف درمانی
وقتی در حال پیاده‌‌روی هستید، صحبت كنید. در صورتی كه برای 10 دقیقه این كار را بكنید، و این كار را 3 بار در روز تكرار كنید، 100 كالری در ماه می‌سوزانید.
12. سالاد درمانی
قبل از آغاز خوردن وعده‌های غذایی، سالاد و سبزیجات بخورید، این باعث كاهش حجم معده‌ و كم‌تر غذاخوردن می‌شود. در این صورت 10 درصد كمتر در هر وعده كالری دریافت خواهید كرد.
13. خشكبار درمانی
دانشمندان دانشگاه هاروارد معتقدند، یك مشت كامل خشكبار (شامل گردو، بادام و پسته و...) در روز باعث از دست دادن وزن در افرادی می‌شود كه دارای رژیم غذایی بدون چربی هستند.
14. راه‌ درمانی
در صورتی كه هنگام كار مجبورید، مدام بنشینید، می‌توانید به‌مدت چند دقیقه از صندلی بلند شده و حركت بشین و پاشو را انجام دهید. به‌طور متوسط هر فرد با نشستن 100 كالری و با بلند‌شدن 140 كالری در ساعت می‌سوزاند.
15. خواب ‌درمانی
خواب ناكافی باعث افزایش هورمون استرس در بدن می‌شود و افزایش هورمون استرس منجر به پرخوری و عادات بدغذایی می‌شود. خواب كم باعث عدم سوختن كربوهیدرات و چربی در بدنتان می‌شود.
16. پروتئین درمانی
مصرف بیشتر پروتئین و كربوهیدرات كم باعث می‌شود، عضلات بدن شما قوی‌تر شده و از شل‌شدن آن جلوگیری شود. پروتئین در گوشت ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات وجود دارد و بافت عضلانی شما را حفظ می‌كند.
17. لبنیات‌ درمانی
یك تكه پنیر و یا یك فنجان شیر و یا ماست به بهتر شدن سوخت و ساز بدن كمك می‌كند. هنگامی كه فردی در رژیم غذایی خود 3 بار در روز ماست می‌خورد، 500 كالری روزانه از دست می‌دهد و در طی 12 هفته، 6/5 كیلوگرم وزن كم می‌كند.
18. سیب ‌درمانی
با انجام ورزش منظم و یك رژیم غذایی سالم و متعادل و خوردن یك سیب قبل از شام می‌توان در عرض 3 ماه، 5 الی 8 كیلوگرم وزن كم كرد.
19. كودك‌ درمانی
بازی‌كردن با كودكان و دویدن همراه آنها و انجام فعالیت‌های جسمی می‌تواند باعث سوزاندن كالری در بدن شما شود. در هر 20 دقیقه فعالیت، حدود 120 كالری از دست خواهید داد. حتی هنگام تعویض كانال تلویزیون به جای استفاده از كنترل تلویزیون از راه دور، برخاسته و مستقیما از تلویزیون كانال آن را عوض كنید.
20. صبحانه‌ درمانی
دانشمندان دانشگاه‌ هاروارد معتقدند، خوردن صبحانه هر روز شانس چاقی و اضافه وزن و بیماری دیابت را 35 تا 50 درصد كم می‌كند.
Related Posts with Thumbnails

  

دو مجموعه ارزشمند آموزش شعبده بازی و تردستی با ورق + تخفیف استثنائی 
قیمت: 15000   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش بدنسازی با سیستم Muscle & Fitness Series 
قیمت: 5000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش مهارتهای فوتبال توسط دیوید بکهام+هدیه 
قیمت: 5500   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تکنیک های مدرن دفاع شخصی با دست خالی 
قیمت: 6500   5000 تومان  

           

 

 

  

مجموعه 8 مستند دلهره آور + 20 فیلم ترسناک 
قیمت: 12000   6500 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین و جدیدترین آموزش خیاطی به زبان فارسی 
قیمت: 14500   8000 تومان  

           

 

 

  

آموزش زبان نصرت 1 و 2 + تقویت حافظه نصرت در یک DVD با قیمت عالی 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تعمیرات و مکانیک خودرو پژو 206 
قیمت: 4500   3800 تومان  

           

 

 

  

با این 3 دی وی دی استاد فتوشاپ شوید + ارزان + همراه هدیه 
قیمت: 9500   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش تقویت حافظه و تند خوانی (دکتر سیدا: مرد حافظه ایران) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

مستند جدید و دیدنی شیطان پرستان ایرانی 
قیمت: 6000   4500 تومان  

           

 

 

  

تمامی نوار قصه های دوران کودکی شما در یک دی وی دی+هدیه - از دست ندید 
قیمت: 7000   4500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه آلبوم ها و آهنگ های سنتی از قدیم تا امروز (کامل ترین مجموعه موجود) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

کلکسیون مسابقات قویترین مردان جهان+هدیه (World Strongest Man) 
قیمت: 12000   9500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه کامل سمینارهای تکنیک های موفقیت دکتر شاهین فرهنگ 
قیمت: 12000   6000 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین مجموعه آلبوم ها و تک آهنگ های ترکی + هدیه(آهنگ های 2010 ترکی) 
قیمت: 17000   12000 تومان  

           

 

 

  

مستند جذاب حیات وحش پارک ملی YellowStone - زیرنویس فارسی 
قیمت: 8000   5500 تومان  

           

 

 

  

مستند جنجالی زنان فوتبالیست در ایران + هدیه 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes