۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

معادلات چگونگی زندگی زن ها و مرد ها

تا آخر این معادلات رو بخونید جالبه 

 

 

 

 

 

الاغ = خواب + خوراک
پس
انسان = الاغ + کار + تفریح
وبنابرین
انسان – تفریح = الاغ + کار
بعبارت دیگر
انسانی که تفریح ندارد = الاغی که فقط کار می کند
معادله ۲
مرد = خواب + خوراک + درآمد
الاغ = خواب + خوراک
پس
مرد = الاغ + درآمد
و بنابرین
مرد – درآمد = الاغ
بعبارت دیگر
مردی که درآمد ندارد = الاغ
معادله ۳
زن = خواب + خوراک + خرج پول
الاغ = خواب + خوراک
پس
زن = الاغ + خرج پول
وبنابرین
زن – خرج پول = الاغ
بعبارت دیگر
زنی که پول خرج نمی کند = الاغ  

 

  

 

نتیجه گیری:  

 


از معادلات ۲و۳ داریم:
مردی که درآمد ندارد = زنی که پول خرج نمیکند
پس:
فرض منطقی ۱: مردها درآمد دارند تا نگذارند زنها تبدیل به الاغ شوند..
و
فرض منطقی ۲: زنها پول خرج می کنند تا نگذارند مردها تبدیل به الاغ شوند.
بنابرین داریم ...
مرد + زن = الاغ + درآمد + الاغ + خرج پول
و ازفرضهای۱و۲ نتیجه منطقی میگیریم که:
مرد + زن = ۲الاغی که با هم بخوشی زندگی میکنند!

اس ام اس کریسمس به صورت انگایسی و ترجمه فارسی sms christmas

I am dreaming of white Christmas , with every christmas card i write, May your days
be merry and bright, and May all your christmases be white.Happy Christmas

به یه کریسمس سفید فکر میکنم، با هر کارتی که برای کریسمس آماده میکنم، آرزو میکنم که همه ی روزهات شاد و آفتابی (روشن) باشن، و امیدوارم که همه ی کریسمس هات سفید باشن. کریسمس مبارک
______________________________________________
if one night you wake up and a big fat male is trying to put you in a sack please don’t be afraid because i told santa all i want for christmas is you
اگه یه شب بیدار شدی و دیدی یه مرد چاق و گنده داره تورو توی کیسش میزاره لطفا نگران نشو. چون من به بابا نوئل گفتم تورو برای کریسمس میخوام!
______________________________________________
Lets welcome the year which is fresh and new,Lets cherish each moment it beholds, Lets celebrate this blissful New year. Merry X-mas

بیا به سالی که جدید و تازست خوشامد بگیم، بیا تک تک لحظه هاشو گرامی بداریم، بیا این سال نوی پربرکت رو جشن بگیریم. کریسمس مبارک
______________________________________________
Christmas is not a time nor a season, but a state of mind. To cherish peace and goodwill, to be plenteous in mercy, is to have the real spirit of Christmas

کریسمس نه یه زمانه و نه یه فصل، بلکه یک یادبوده،در واقع گرامی داشتن صلح و حسن نیت، رحیم و بخشنده بودن، باعث میشه روح واقعی کریسمس رو لمس کنیم.
______________________________________________

There is no ideal Christmas; only the one Christmas you decide to make as a reflection of your values, desires, affections, traditions

هیچ کریسمسی ایدآل نخواهد بود مگر اینکه تو تصمیم بگیری اون رو به بازتابی از ارزش ها، خواسته ها، علاقه ها و قوانین خودت تبدیل کنی.

______________________________________________

Joy resounds in the hearts of those who believe in the miracle of Christmas!
Wishing you all the peace, joy, and love of the season! Season’s Greetings!

لذت در قلب کسانی که به معجزه ی کریسمس اعتقاد دارند بازتاب میکند.
برای تو تمام صلح ، لذت و عشق این فصل رو آرزو میکنم . تغییر فصل رو بهت تبریک میگم
______________________________________________

A silent night, a star above, a blessed gift of hope and love. A blessed Christmas to you
یه شب ساکت و آروم، یه ستاره بالای سرت، یه هدیه ی پر برکت از امید و عشق. یه کریسمس پر برکت برای تو
______________________________________________
Christmas may be many things
or it may be a few.
For you, the joy
is each new toy;
for me;
it’s watching U.
کریسمس میتونه خیلی چیزا باشه
یا میتونه چیز خاصی هم نباشه!
برای تو هر اسباب بازی جدیدی میتونه لذت آور باشه
و برای من کریسمس یعنی دیدن تو!
_____________________________________________

Two things upon this changing earth can neither change nor end; the splendor of Christ’s humble birth, the love of friend for friend.
دو تا چیز که توی چرخش زمین نه تموم میشه و نه تغییر میکنه، یکیش شکوه تولد عیسی مسیحه و یکیش عشق دوست به دوسته!
______________________________________________

Can I have your picture, so Santa Claus knows exactly what to give me. Happy Christmas.
میشه عکستو بدی بهم؟ که بابانوئل دقیقا بدونه برای کریسمس چی باید بهم هدیه بده. کریسمس مبارک

عکس درختان زیبای کریسمس



















تاریخچه ی درخت کریسمس


تاریخچه درخت کریسمس
سنت درخت کریسمس، به آلمان قرن شانزدهم میلادی و زمانی که مسیحی‌ها، درختای تزیین شده رو به خونه‌های خودشون آوردند برمی‌گرده. البته در اون زمان، هرم‌هایی از چوب می‌ساختن و با شاخه‌های سبز درخت و شمع تزیینشون می‌کردن.
کم‌کم رسم استفاده از درخت کریسمس تو قسمت‌های دیگه‌ی اروپا هم گل کرد. سال 1841، توی انگلستان، پرنس آلبرت، شوهر ملکه ویکتوریا، درخت کریسمس رو با خودش به کاخ ویندسور آورد و با شمع و شیرینی و میوه و انواع آب‌نبات تزیین کرد. از اونجا که چشم مردم هم به دربار بود، این رسم به سرعت مد روز شد و درباری‌ها و عوام خیلی سریع این رسم رو پسندیدند.
واضحه که خانواده‌های ثروتمند انگلیسی هم خیلی سریع از این مد پیروی کردند و با ولخری تمام درخت‌ها رو تزیین کردند. اینطوری شد که تو سال‌های 1850، این تزیینات شامل عروسک، لوازم خونه‌ی مینیاتوری، سازهای کوچیک، جواهرات بدلی، شمشیر و تفنگ اسباب‌بازی، میوه و خوراکی بود.
تا قرن نوزدهم، برای خیلی از آمریکایی‌ها درخت کریسمس هنوز جا نیفتاده بود و اولین درخت کریسمس توی آمریکا، سال 1830 و اون هم توسط آلمانی‌های پنسیلوانیا تزیین شد. البته هدف از این کار جلب کمک‌های مردمی برای کلیسای محلی بود.
سال 1851، مشابه همون درخت تو محوطه‌ی خارجی کلیسایی آمریکایی برپا شد اما از نظر مردم اون اطراف مثل بازگشت به بت‌پرستی بود و همگی اینقدر اعتراض کردند تا درخت جمع شد.
حول و حوش سال‌های 1890 بود که لوازم تزیینی کریسمس از آلمان وارد شد و به این ترتیب درخت هم تو ایالات متحده محبوب شد.
نکته‌ی جالبش اینجاست که اروپایی‌ها درخت‌هایی رو دوست داشتند که نهایتاً 1 تا 5/1 متر طول داشته باشن. اما آمریکایی‌ها درختایی رو می‌پسندیدند که تا سقف خونه برسه.
اوایل قرن بیستم، آمریکایی شروع به تزیین درخت‌‌های کریسمس با لوازمی کردند که خودشان ساخته بودند. ولی ایالت‌‌های آلمانی/آمریکایی همچنان از سیب، بلوط، گردو و شیرین‌‌های کوچیک بادومی استفاده می‌کردند.
کشف برق، باعث ساخته شدن چراغ‌‌های کریسمس شد و اینطوری شد که درخت کریسمس به خیابونها راه پیدا کرد و جزو منظره‌ی طبیعی‌ای کریسمس به حساب اومد.
تو تزیین درختای کریسمس اولیه، به جای مجسمه فرشته که نوک درخت قرار می‌گرفت، از پری‌های کوچیک که نشونه‌ی ارواح مهربان بودند یا زنگوله استفاده میشد. همینطور از شیپر که معتقد بودند ارواح شیطانی رو از بین می‌بره.
تو لهستان، درخت کریسمس با مجسمه‌های کوچیک فرشته، طاووس و پرنده‌های دیگه و یه عالمه ستاره، پوشیده می‌شه.
تو سوئد، درخت رو با تزیینات چوبی که با رنگ‌های درخشان رنگ‌آمیزی شده‌ان و مجمه‌های بچه و حیوونایی از جنس پوشال و کاه تزیین می‌کنن.
دانمارکی‌ها، از پرچم‌های کوچیک دانمارک و آویزهایی به شکل زنگوله، ستاره، قلب و دونه برف استفاده می‌کنن.
مسیحی‌های ژاپنی هم بادبزن‌ها و فانوس‌های کوچیک رو ترجیح می‌دن.
تزیین درخت تو اوکراین از همه جالب‌تره. اونا حتماً توی تزیین دخرت از عنکبوت و تار عنکبوت استفاده می‌کنن چون به نظرشون خوش‌یمنه. اونا یه افسانه‌ای دارن که میگن زن فقیری هیچ وسیله‌ای واسه تزیین درخت و شاد کردن بچه‌هاش نداشته و با عصه می‌خوابه و وقتی بیدار میشه می‌بینه درخت کریسمس خونه‌اش با تار عنکبوت پوشیده شده و وقتی خورشید تابیده، این رشته‌ها به نقره تبدیل شدن.

خوب بر و بچز عزیز! کریسمس همگی مبارک، امیدوارم شمام مثل من حال کنید. ما که توی شهر غربت گیر کردیم و اینجا یه کلیسا هم نداره تا یک کم با خدای خودمون خلوت کنیم.
می‌دونم که خدا همه جا هست، اما گاهی فقط فاز میده تو خونه‌ی خودش مهمون بشی و صداشو از بین صدای سرودها بشنوی و دلت بلرزه و بوش بینی‌تو پر کنه.

کشف یک معجزه الهی توسط دانشمند آمریکایی

«رامشاندرن» در تحقیقی که در مورد وضعیت بدن انسان هنگام نمازخواندن، با مجموعه‏ای از پژوهشگران آمریکایی انجام داد، به فعالیت بیشتر مغز انسان و آرامش روحی هنگام نماز آگاه شد.
در این تحقیق علمی، مشخص شدن این وضعیت پس از 50 ثانیه از آغاز نماز آشکار می‏شود.

در این تحقیق آمده است: میانگین ضربان قلب و احتمال لخته شدن خون به صورت مشترک در حین نماز بین20 الی 30 درصد کاهش می‏یابد و همچنین پوست بدن مقاومت بیشتری پیدا می‏کند.

همچنین در عکس‏هایی که از مغز در هنگام نماز گرفته شده است، فعالیت مغز نمازگزار به صورت قابل توجهی در مقایسه با حالت‏های عادی افزایش پیدا می‏کند و نورون‏های عصبی به صورت نورانی در اشعه‏های دریافتی از مغز به نمایش در می‏آید.
روزنامه "واشنگتن‏پست" در این رابطه نوشت: این تحقیقات علمی اسرار نهان مغز انسان را روشن می‏کند. روزنامه "ساینس" نیز در شماره گذشته خود با تقدیر از اینگونه تحقیقات بر رابطه قطعی دین و علم تاکید کرد.

پیشگویی‌های ستاره شناس مصری درمورد ایران، عربستان و اسرائیل

یک ستاره‌شناس مصری در پیش‌بینی جدید خود اعلام کرد که عربستان سعودی در سال جدید میلادی شاهد ظهور "خوارج " و حوادث خونین خواهد بود و رژیم صهیونیستی نیز تا 10 سال آتی فروخواهد پاشید و برنامه هسته‌ای ایران موفق خواهد شد.
"دکتر سید محمد علی " منجم معروف مصری در جدیدترین پیش‌بینی خود برای سال 2010 اعلام کرده است که عربستان سعودی شاهد حوادثی خونین خواهد بود.
بنا بر اعلام این ستاره‌شناس موسم آینده حج شاهد حوادثی خونین و تاسف‌باری است که دولت آل سعود بر کسانی که آنان را "فتنه‌انگیزان" می‌خواند غلبه می‌کند.
این منجم مصری پیش‌بینی کرده است که گروه‌های کوچکی که آنان را خوارج می‌خوانند در عربستان ظهور خواهد کرد.
خبرگزاری آلمان در ادامه افزود که این منجم مصری پیش‌بینی کرده است که میانجیگری ترکیه میان طرفین درگیر در خاورمیانه شکست خواهد خورد و سال 2010، سال نزدیک شدن سوریه و لبنان به یکدیگر است. این گزارش می‌افزاید که سال آتی سال آغاز شمارش معکوس زوال رژیم صهیونیستی است که عمر 70 ساله آن به پایان می‌رسد و بنابراین تا 10 سال دیگر فروخواهد پاشید.
در ادامه این پیش‌بینی آمده است که اسرائیل در سال‌های آتی شاهد حوادث و مصیبت‌هایی است و علاوه بر این شاهد ترور یکی از سیاستمداران بزرگ خود است و همچنین پیگرد قضایی سران اسرائیل که در تهاجم به غزه شرکت داشتند، ادامه خواهد یافت.
این منجم با پیش‌بینی اینکه همه مذاکرات صلح شکست خواهد خورد به عراق اشاره و پیش‌بینی کرد که وضع ناامن عراق بر همین منوال ادامه خواهد یافت.
در این گزارش به برنامه هسته‌ای ایران نیز اشاره شده و اعلام شده است که برنامه هسته‌ای ایران در سال 2010 موفق خواهد بود.
آمریکا نیز در این پیش بینی گنجانده شده و در خصوص آن آمده است که آمریکا در سال آتی میلادی شاهد سقوط هواپیماها، غرق کشتی‌ها و حوادثی طبیعی بی‌سابقه‌ای خواهد بود و علاوه بر آن جنگ در افغانستان و پاکستان علیه نظامیان خارجی حاضر در آنها ادامه خواهد یافت. در این گزارش آمده است که پاکستان حالت ناآرام خود را حفظ خواهد کرد و رئیس جمهوری آن هدف ترور خواهد گرفت.

تست هوش فوق العاده !!


سوال ها:



مسئله 1 - فرض کنيد راننده يک اتوبوس برقي هستيد . در ايستگاه اول 6 نفر وارد اتوبوس مي شوند ، در ايستگاه دوم 3 نفر بيرون مي روند و پنج نفر وارد مي شوند . راننده چند سال دارد ؟
مسئله 2 - پنج کلاغ روي درختي نشسته اند ، 3 تا از آنها در شرف پرواز هستند . حال چه تعداد کلاغ روي درخت باقي مي ماند ؟
مسئله 3 - چه تعداد از هر نوع حيوان به داخل کشتي موسي برده شد ؟
مسئله 4 - شيب يک طرف پشت بام شيرواني شکلي ، شصت درجه است و طرف ديگر 30 درجه است . خروسي روي اين پشت بام تخم گذاشته است . تخم به کدام سمت پرت مي شود ؟
مسئله 5 - اين سوال حقوقي است . هواپيمايي از ايران به سمت ترکيه در حرکت است و در مرز اين دو سقوط مي کند ، بازمانده ها را کجا دفن مي کنند ؟
مسئله 6 - من دو سکه به شما مي دهم که مجموعش 30 تومان مي شود. اما يکي از آنها نبايد 25 توماني باشد . چطور ؟





جواب ها :
مسئله 1 - راننده اتوبوس هم سن شما بايد باشد . چون جمله اول سوال مي گويد " تصور کنيد که راننده اتوبوس هستيد . "
مسئله 2 - همه کلاغ ها ، چون آنها فقط " در شرف پرواز " هستند و هنوز از روي درخت بلند نشده اند..( اگر جواب شما 2=3-5 بوده بدانيد دوباره محاسبات جلوي تفکرتان را گرفته است.)
مسئله 3 - هيچ . آن نوح بود که حيوانات را به کشتي برد و نه موسي ( "چه تعداد " جلوي فکر کردن شما را گرفته است.)
مسئله 4 - هيچ کدام . خروس ها که تخم نمي گذارند.اگر شما سعي کرديد جواب توسط محاسبات و مقايسه اعداد بدست آوريد ، شما دوباره به وسيله اعداد منحرف شديد.
مسئله 5 - بازمانده ها را دفن نمي کنند . آنها جان سالم بدر برده اند . شما به وسيله کلمات حقوقي و دفن کردن منحرف شده ايد.
مسئله 6 - يک 25 توماني و يک 5 توماني . به ياد بياوريد ( فقط يکي از آنها ) نبايد 25 توماني باشد و همين طور هم هست . يک سکه 5 توماني داريم . شما با عبارت " يکي از آنها نبايد … " فريب خورديد

لباس مجلسی شیک دخترانه








مدل لباس عروس جدید سال 2010












آهنگی جدید و عجیب از محسن یگانه به نام اندِ خلاف



آهنگ جديد و بسيار زيبا و احساسي انوش با نام تو باشي


آهنگ جديد و بسيار زيبا و احساسي انوش با نام تو باشي با دو كيفيت متفاوت Exclusive ( شعر و آهنگ : انوش ، تنظيم : سعيد

زماني )



چگونه ‌می‌توان پدر و مادر خوبی بود؟

رشد تربیتی کودک مهمترین کار در هر جامعه ای است زیرا " کودکان آینده ما هستند" و والدین بیشترین تأثیر را در رشد آنان ایفا ‌مینمایند . بسیاری از والدین در جستجوی یافتن راه حلی هستند که نشان دهند چطور ‌میتوان والدین خوبی بود؟


اگر چه هر خانواده ای منحصر به فرد است و نمی توان پاسخ یکسانی یافت. به هر جهت ‌میدانیم که رشد تربیتی کودک کار دشوار است و اغلب والدین ‌میخواهند تلاش کنند تا در این راه بهترین باشند . والد بودن یکی از مهمترین حیطه های تحقیقی در شاخه های علوم اجتماعی است و مطالعات بسیاری در دهه های گذشته توسط محققان انجام گرفته که صدها هزار خانواده را شامل ‌میشود



چگونه ‌میتوان به این سؤالات پاسخ داد؟
یک کودک موفق کیست؟
اصول والدین خوب بودن چیست؟


به کودکی موفق ‌میگویند که :
1- مهربان و مؤدب باشد ، دوستانه رفتار کند و حس همدردی داشته باشد.
2- در قبال دیگران احساس مسؤلیت ‌میکند ، در کارها مشارکت دارد، اخلاقی و منطقی عمل ‌میکند.
3- با شادی به زندگی ‌مینگرد ، دلسوز است و عاشق خانواده و زندگی کردن است.
4- باهوش ، بلند پرواز ، مصمم ، مطمئن ، صبور و پایدار است.
5- با هر شرایطی ‌میتواند خود را سازگار کند، توانایی کنترل خویش را دارد و اعتماد به نفس دارد.
6- به سختی کار ‌میکند تا اهداف بلند پروازانه اش را به دست آورد.
7- توانایی به دست آوردن اهدافش را دارد.


- اصول پیشنهادی جهت پدر و مادر خوب بودن :
برای تربیت کودک سالم ، خوشحال و موفق ، ما والدین باید علم و مهارت پدر و مادر خوب بودن را یاد بگیریم ، اگر چه با وجود اصول حاکم جهت پدر و مادر خوب بودن باز هم والدین کامل بودن محال است ولی مصمم هستیم تا بهترین باشیم.



در این جا خلاصه ی ده اصل اساسی برای پدر و مادر خوب بودن اشاره شده است که عبارتنداز :

1- آگاه باشیم که پدر و مادر بودن نیاز به تلاش دارد :
هر روز درباره رفتارهایتان به عنوان یک والد خوب فکر کنید . خودتان را به خاطر بیاورید که چگونه با فرزندتان رفتار کردید تا بر او اثر بگذارید ، و سعی کنید که از تجارب گذشته تان پند بگیرید و همان طور که مسئولید با یادگیری بهتر ، رفتارتان را بهبود ببخشید.


2- برای آن دسته از فعالیتهایتان که مرتبط با کودک شما است اولویت بالایی قائل شوید :
برای والدین شاغل ، کاری پر زحمت و چالش برانگیزی است . به هر جهت بایستی زمانتان را مدیریت کنید ، کار کردن شما همچون راهی است که فرزندتان در ابتدای آن راه قرار دارد و گاهی این بدان معناست که علائق و نیازهای شما قربانی نیازهای فرزندتان شود، اگر چه گاهی این گونه خود را اغنا ‌میکنید که هدف از کار کردنم رفاه مالی فرزندم ‌میباشد در حالی که برای کودک شما بهتر است به همان نسبت که به شرایط جسمانی او توجه دارید به شرایط روحی او نیز توجه ویژه ای بنمایید.


3- عاشق فرزندتان باشید اما نه خیلی زیاد:
چند بار در روز احساس عاطفه و گرمی را به کودکتان نشان دهید. به طور نمونه بارها او را بغل کنید و در آغوش خود بفشاریدش . اگر چه در فرهنگهای مختلف روشهای گوناگونی وجود دارد ، به یاد داشته باشید اگر فرزندتان کار اشتباهی انجام داد و قانونی را در خانواره نقض کرد ، باید به او روش درست را تذکر دهید و به جای انتقاد از کودک از رفتار و کارش انتقاد کنید نه خود کودک را.


4- قوانین ویژه ی خانوادگی وضع کنید:
در جامعه ما قوانینی وجود دارد که به فرزندتان کمک ‌میکند تا در مدرسه و دنیای واقعی موفق عمل کند. به عنوان یک والد لازم است که قوانین خانوادگی وضع کنید تا فرزندتان یاد بگیرد که چطور خود را مطابق آن قوانین مدیریت کند.


برای این که فرزند بهتری داشته باشید بایستی سه سؤال در هر زمان برایتان روشن باشد:
- فرزندم کجاست ؟
- با او چه کسی است ؟ و چه ‌میکند؟


5- بر قوانین خانوادگی وضع شده پافشاری نمایید:
لازم است قوانین وضع شده روشن و ثابت باشند. در غیر این صورت فرزندتان گیج خواهد شد و نمی تواند به طور جدی به آنها عمل کند. قوانین خانوادگی را برای فرزندتان توضیح دهید و نشان دهید که اقتدارتان بیشتر منطقی است نه آن که زور و قدرت بر آن حاکم است . طبق این روش فرزندتان کمتر دچار چالش قرار ‌میگیرد توجه نمایید که هم پدر و هم مادر هر دو با هم فرزندشان را طبق قوانین یکسانی تربیت کند ، پس لازم است تا هر دو والد قوانین یکسانی وضع کنند و به آن عمل کنند.


6- تصمیمی که ‌میگیرید را برای فرزندتان توضیح دهید:
با توجه به آنکه فرزندتان تجربه و علمی را که شما در زندگی استفاده ‌میکنید را ندارد. نیاز است که به آنچه فکر ‌میکنید و تصمیمی را که گرفته اید ، با حوصله برای او توضیحاتی بدهید و لازم است که در همه ی مراحل مختلف رشدی ( در سنین مختلف ) از روشی که برای او قابل فهم است استفاده کنید.


7- از تنبیه کردن شدید و خشن اجتناب نمایید:
بر اساس تحقیقات به عمل آمده در تمامی اشکال تنبیهاتی که والدین استفاده ‌میکنند ، تنبیه بدنی و جسمانی بیشترین عوارض جانبی را ایجاد ‌میکند. بچه هایی که تنبیه بدنی بیشتری ‌میشوند در برخورد با کودکان دیگر از خشونت بیشتری در حل مسائلشان استفاده ‌میکنند و علت آن تقلید از والدینشان است.


8- وظیفه پدر و مادر بودنتان را با توجه به تناسب مراحل مختلف رشدی کودکتان انتخاب کنید:
یک کودک در مراحل مختلف رشدی نیازهای گوناگونی دارد. شیوه های رفتاری که والدین برای یک کودک نوپا استفاده ‌میکنند از شیوه های برخورد با یک نوجوان باید متفاوت باشد. به عنوان یک والد لازم است که مراحل مختلف رشدی کودکان را بیاموزید و وظایفتان را با توجه به مراحل رشدی کودکتان در نظر بگیرید.



9- به فرزندتان احترام بگذارید:
بچه ها نسبت به دیگران همان رفتاری را خواهند داشت که والدینشان نسبت به آنان دارند. فکر کنید فرزندتان شخصی است همچون افراد دیگر که احتیاج دارد مورد احترام قرار گیرد، همان طور که شما نیاز دارید مورد احترام قرار گیرید. با ادب با او صحبت کنید، به عقاید او احترام بگذارید ، زمانی که او با شما صحبت ‌میکند به دقت به حرفهایش گوش دهید و همانند یک دوست با او برخورد کنید.


10- مستقل بودن را به کودکتان بیاموزید:
ترغیب کودک به مستقل بودن ، اگرچه برای کودک آزادی عمل به وجود ‌میآورد و در کنار آن محدودیتهایی را نیز دارد ولی به کودکتان یاد ‌میدهد که کنترل خویش را که یکی از کلیدهای موفقیت در زندگی است را در خودش تقویت نماید همواره به این نکته توجه نمایید که استقلال ، تمرد یا سرکشی نیست پس تفاوت بین تمرد و مستقل بودن را برای فرزندتان توضیح دهید. استقلال داشتن بخشی از طبیعت انسان است که فرد ‌میخواهد کنترل داشتن بر چیزهای دیگر را احساس کند نه این که به وسیله دیگران کنترل شود.

به خاطر آورید که فرزندتان توانایی کنترل کردن را دارد بنابراین لازم است ادامه ی روند آنرا یاد بگیرد

پلیس، گیتار پیکاسو را ضبط کرد!

به گزارش خبر آن لاین، "گیتار کوچک" اسباب بازی پیکاسو که توسط این هنرمند برای دخترش پالوما(Paloma) ساخته شده بود، به دست پلیس ایتالیا از خانه یک تاجر رمی در شهر پومتزی استان لاتیزو کشف و ضبط شد.

به گفته پلیس، پیکاسو این اسباب بازی چوبی را به دوست خود گیسپه ویتوریو پاریسی، که هنرمندی ایتالیایی بود اهدا کرد. این هنرمند نیز به منظور تهیه قابی شیشه‌ای برای این اثر و نمایش آن در موزه عمومی منطقه لیک ماجیور،‌ این گیتار کوچک را به تاجری رمی قرض داد اما هیچ‌گاه موفق به بازپس گیری آن نشد.

پلیس اعلام کرد، این اثر مدت‌ها در یک جعبه کفش و درخانه شخصی این تاجر در شهر پومتزیا نگهداری می‌شده است و پس از مرگ پاریزی در ژانویه 2009، همسر وی وجود این گیتار در خانه فرد تاجر رابه پلیس اطلاع داد.

این گیتار کوچک درحال حاضر مراحل مقدماتی را برای به نمایش درآمدن درموزه محلی لیک ماجیوری سپری می‌کند.
گفتنی است به رغم کشف این اثر در خانه تاجر رمی، این فرد از هرگونه اتهام تقلب مبری شده است

مردم آمريكا از چه زماني كاكائو مي خوردند ؟

به گزارش ایسنا،با پیدا شدن یك تكه شكلات‌ چندصد ساله در یك انبار، اعلام شد آمریكایی‌ها از قرن 15 میلادی شكلات می‌خوردند.
به نقل از آركئولوژی‌نیوز، محققان در جریان بررسی بنای تاریخی سن آگوستین (St Augustine) در شهر واشینگتن، در یكی از انبارها تكه شكلاتی را با قدمتی حدود پنج قرن در یك پوشش پلاستیكی پیدا كردند كه نشان می‌دهد، برخلاف تصورات پیشین، مردم آمریكا در قرن 15 شكلات می‌خوردند.
محققان به این نتیجه رسیده‌اند كه در آن سال‌ها، روابط گسترده‌ی تجاری بین آمریكا و مكزیك وجود داشته كه حاصل آن، انتقال دانه‌ی كاكائو از جنگل‌های بارانی مكزیك به آمریكا بوده است.
كشف این شكلات چندصد ساله یافته‌های پیشین محققان را درباره‌ی تاریخ ورود دانه‌های كاكائو به آمریكا و تهیه‌ی شكلات با تردیدهای جدی مواجه می‌كند

زیاد غذا می خورید؟!


پژوهشگران آمریکایی کشف کردند که چرا با وجود رسیدن به سیری کامل بسیاری از افراد باز هم تمایل به خوردن غذا و پرخوری دارند.


این محققان با آزمایش بر روی موشها نشان دادند که تزریق گرلین این جوندگان را ترغیب به جستجوی بیشتر غذا می کند حتی اگر این حیوانات به اندازه سیر شدن غذا خورده باشند.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه تکزاس کشف کردند که "گرلین" که به هورمون اشتها نیز معروف است بدن را ترغیب می کند که حتی پس از رسیدن به حس سیری تمایل به خوردن غذاهای اشتها زا داشته باشد. گرلین، ماده ای است که در مغز حضور دارد.

این محققان با آزمایش بر روی موشها نشان دادند که تزریق گرلین این جوندگان را ترغیب به جستجوی بیشتر غذا می کند حتی اگر این حیوانات به اندازه سیر شدن غذا خورده باشند.
اما زمانی که این دانشمندان عملکرد این ماده را غیرفعال کردند، موشها تمایل به خوردن غذا را از دست دادند.
این ماده به طور طبیعی در ادامه یک رژیم غذایی کم کالری و یا یک دوره غذا نخوردن در جریان خون ترشح می شود.
براساس گزارش سافت پدیا، این پژوهشگران در این خصوص توضیح دادند: "نتایج این تحقیقات نشان می دهد که چرا افراد پس از خوردن مقدار زیادی غذا بازهم تمایل به خوردن دسر دارند. گام بعدی ما کشف مدارات مغزی است که فعالیت گرلین را کتنرل و تنظیم می کنند."

استفاده از بخور در زمستان ممنوع!!

دکتر مسعود موحدی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس کمیته کشوری آسم و آلرژی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: میانه شیوع آسم در کشور حدود 10 درصد است در جمعیت روستایی شیوع 5 درصدی را شاهد هستیم و در تهران شیوع آسم به 35 درصد هم می رسد.
وی کاهش یا افزایش شیوع آسم در آینده را به سیاست گذاری های مسئولان بستگی دارد، افزود: می توان از مردم با آموزش صحیح و اصولی در کاهش آلاینده ها و آلرژن های فضای بسته کمک گرفت.

این فوق تخصص آسم و آلرژی ژنتیک را مهمترین عامل زمینه ساز آسم در کودکان دانست و افزود: بیش از 66 درصد علل ایجاد آسم در کودکان زمینه‌های ارثی و ژنتیک است. به نحوی که در دوقلوهای همسان اگر یکی از آنها دچار آسم شود به احتمال 66 درصد آن قُل دیگر نیز دچار آسم می شود.وی ضمن تأکید بر زمینه‌های ارثی، عوامل محیطی را نیز جز علل مؤثر ایجاد آسم دانست و گفت: مهمترین عوامل محیطی ایجاد کننده آسم کودکان مواد حساسیت زا (آلرژن ها)و آلاینده‌ها هستند.


وی آلرژن‌ها را به دو دسته در فضای بسته و فضای باز تقسیم کرد و در خصوص آلرژن‌های فضای بسته توضیح داد: حیوانات دست آموز مانند پرندگان، گربه، سگ و اسباب بازی های پرز دار که سبب لانه کردن حشرات و بندپایان درمیان پرز آن ها می شود باعث ایجاد آلرژی می شوند.

این فوق تخص آسم و آلرژی دود سیگار را شایع ترین آلاینده فضای بسته معرفی کرد و گفت: تحقیقات نشان داده اگر پدر و مادری استعمال کننده سیگار باشند کودکشان 5/2 درصد بیشتر از هم سالانش در معرض ابتلا به آسم قرار دارد.
دکتر موحدی کپک، قارچ و سوسک ها را از دیگر آلرژن های فضای بسته دانست و گفت: بر اساس مطالعات در ازای هر یک سوسک که درخانه دیده می شود 800 سوسک در آن خانه زندگی می کنند؛ سوسک ها بعد از کشته شدن و زمانی که بدنشان به صورت پودر در می آید آلرژن هایی را در محیط پراکنده می کنند


وی در ادامه با رد باور غلط مردم مبنی بر استفاده از دستگاه بخور برای جلوگیری از سرماخوردگی اظهار داشت: استفاده از دستگاه بخور باعث می شود رطوبت محل زندگی به درصد قابل توجهی افزایش یابد و از این طریق به رشد قارچ ها و کپک ها در محیط خانه کمک کند که این امر در فضاهای بسته و آپارتمان هایی که آشپزخانه آن ها اوپن است و بخارات طبخ مواد غذایی نیز وارد محیط منزل می شود تشدید می گردد.
رئیس کمیته کشوری آسم و آلرژی شومینه را بدترین وسیله گرمازا دانست چرا که رطوبت و گرما را به نحوی در فضا پخش می کند که شرایط را برای رشد آلرژن ها فراهم می گرداند.وی دود ناشی از طبخ مواد غذایی و یا وسایل گرمازا در فصل زمستان و دود ناشی از سرد کردن محیط در تابستان را از عوامل ایجاد کننده آسم در فضای بسته دانست.

این فوق تخصص آسم و آلرژی دود ناشی از اگزوز ماشین ها و کارخانجات و همچنین ذرات معلق از جمله ترکیبات گوگرد، نتیروژن، CO2 ازون و سرب را از مهم ترین آلاینده های فضای باز دانست.این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مواد غذایی را از آلرژن های مهم آسم کودکان خواند و گفت: حجم بالای افزودنی های غذایی مواد خوراکی نامرغوب و تنقلات همچون پفک، چیپس و نوشابه زمینه بروز آسم در کودکان را فراهم می کند.
وی عوامل شغلی را یکی از فاکتورهای مهم ایجاد آسم در بزرگسالان دانست و افزود: اعضای خانواده والدینی که مشاغل خاصی دارند و سبب پخش آلاینده ها در محیط خانه می شوند و یا افرادی که از خانه به عنوان محیط کار استفاده می کنند پیشتر در معرض آسم قرار دارند.

استفاده از ماسک به شرطها و شروطها!
دکتر موحدی درخصوص استفاده از ماسک برای جلوگیری از ورود آلاینده ها به بدن گفت: ماسک اگر به طور کامل دهان و بینی را بپوشاند به طوری که آلاینده ها و ذرات معلق وارد دستگاه تنفسی نشوند کمک کننده است اما باید از ماسک های فیلتر دار استفاده کرد و لازم است ماسک بیش از یک ساعت بر روی صورت نماند چرا که ذرات و میکروب های مانده بر روی ماسک می توانند سبب بیماری شوند.
این فوق تخصص آسم و آلرژی در ادامه صحبت های خود به والدین توصیه کرد در درمان آسم ابتدا به حذف آلرژن ها مبادرت ورزند و افزود: حذف آلاینده‌ها و آلرژن‌ها اولین رکن درمان است؛ خانواده‌ها باید بسته به نوع و شدت بیماری در معرض آموزش هایی خاص در مورد چگونگی استفاده از دارو و نحوه حذف آلرژن ها قرار گیرند.

تاثیر این ویتامین روی نابودی تومورهای بدخیم

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آمریکایی، این دانشمندان گفتند تزریق عصاره این ویتامین طی یک شبانه روز ، اندازه غده سرطانی را در حد قابل توجهی کاهش می دهد و بعد از 10 روز موجب از بین رفتن کامل آن می شود.

بر اساس این گزارش ، محققان تاکنون متوجه شده اند که ویتامین ای می تواند سلول های سرطانی پوست را شناسایی کرده و از بین ببرد اما آنها اطمینان دارند که این روش درمان برای مبارزه با سایر انواع سرطان هم مفید خواهد بود.

ویتامین ای در موادی از قبیل روغن های گیاهی ، گردو ، سبزیجات سبز رنگ ، غلات و تخم مرغ وجود دارد و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با ممانعت از آسیب رساندن رادیکال های آزاد ، مولکول های مضر و سلول های مهاجم به سلول ها ، از بدن انسان در برابر بیماری ها حفاظت می کنند. عصاره ویتامین ای به وفور در روغن نخل ، روغن کاکائو ، جو و گندم یافت می شود.

اواسط دهه 90 متخصصان اعلام کرده بودند که این ماده موجب توقف رشد غده سرطانی در سینه می شود. از آن زمان ، تحقیقات بی شماری به منظور بررسی تاثیر تزریق این ماده در درمان سرطان سینه انجام شده است اما بیشتر آزمایش ها با شکست روبرو شده چون این ماده قبل از رسیدن به محل مورد نظر ، اثر خود را از دست داده است.

به گفته محققان انگلیسی ، حل این مشکل با کمک قرار دادن عصاره ویتامین ای در هزاران بادکنک میکروسکپی از جنس چربی میسر شده است. به این ترتیب ، این ماده بدون هیچ خطری و بدون آسیب رساندن به سلول های سالم ، به مقصد می رسد. کارشناسان به منظور حصول اطمینان از رسیدن این بادکنک های میکروسکوپی به محل های مورد نظر ، آنها را با لایه ای از ماده اصلی انتقال دهنده عنصر آهن در بدن که تراسفرین نام دارد ، پوشاندند و از آنجا که سلول های سرطانی به آهن نیاز دارند ، گیرنده های زیادی در سطح آنها وجود دارد که این بادکنک ها را جذب می کنند و در نتیجه عصاره ویتامین ای به جایی که باید می رسد و پس از حل شدن چربی ، غده سرطانی را می کشد.

در حال حاضر در انگلیس تحقیقات دیگری نیز در جریان است که طی آن ، دانشمندان سعی می کنند نقش ویتامین ای را در جلوگیری از سرطان مثانه مشخص کنند. نتایج این تحقیقات سال 2010 منتشر می شود.

اندازه دور کمرت را بگو تا بیماری قلبی ات را پیش بینی کنم

مطالعه جدید نشان می‌دهد اندازه گیری شاخص حجم بدن و اندازه دور کمر در افراد دارای اضافه وزن می تواند به طور دقیق خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را پیش‌بینی کند.


در یک مطالعه 10 ساله محققان دریافتند که نیمی از بیماری‌های کشنده قلبی و یک چهارم بیماری‌های غیرکشنده قلبی با اضافه وزن و دارا بودن شاخص حجم بدن (BMI) بالا یا بزرگی اندازه کمر در ارتباط است.

در این رابطه محققان اعلام کردند: بالا بودن شاخص حجم بدن و اندازه کمر از عوامل خطرناک بیماری های گردش خون هستند، این عوامل همچنین می‌تواند در پیش‌بینی بیماری‌های قلبی منجر به مرگ نیز مفید باشند.

طبق این گزارش رویترز، اندازه کمر یا شاخص حجم بدن بالا بر بیماری‌های گردش خون از عواملی هستند که می توانند در پیش بینی بیماری‌های قلبی کمک کنند.

بر این اساس محققان برای بررسی عوامل خطرساز بیماری‌های مزمن اندازه کمر و شاخص حجم بدن را در 20 هزار و 500 مرد و زن اندازه گرفتند و طی آن مشخص شد: بیش از 50 درصد بیماری‌های قلبی کشنده و یک چهارم غیرکشنده این بیماری‌ها در افراد چاق یا دارای اضافه وزن قابل پیش بینی بودند.

شكلات مخدر به مدارس رسيد.

به گزارش عصر ایران، پارسا نیوز نوشت؛ توزیع كنندگان مواد مخدر برای جذب نوجوانان و جوانان، تلاش می‌كنند این مواد را در مدل‌ها، اسامی و قالب‌های متنوع و جدید عرضه كنند تا توجه و علاقه مصرف كننده به سمت آنها جلب شود.
از جمله جدیدترین راهكارهای آنها كه برای اغفال نوجوانان به كار برده می‌شود، تولید و توزیع شكلات‌های آلوده به موادمخدر است. با توجه به دوز به كار رفته در این شكلات‌ها، نوجوانان كم كم به مواد مخدر گرایش پیدا كرده و میزان مصرف خود را افزایش خواهند داد.
این شكلات‌های قاچاق علاوه بر ورود به دبیرستان‌ها، متاسفانه در برخی مدارس مقطع راهنمایی نیز توزیع شده است.
پیش از این نیز رییس ‌پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفته بود كه موضوع شكلات‌های مخدردار در جزوات آموزشی پیشگیری از اعتیاد گنجانده شده است.

اجازه ازدواج مجدد به مردان در 10 مورد

به گزارش ایسنا، امین‌حسین رحیمی در توضیح موارد تصویبی ماده 23 لایحه‌ی حمایت از خانواده گفت: رضایت همسر اول، عدم قدرت همسر اول به ایفای وظایف زناشویی، عدم تمكین زن از شوهر مطابق با حكم دادگاه، ابتلای زن به جنون یا امراض صعب‌العلاج، 4 مورد از 10 موردی است كه مرد اجازه‌ی ازدواج مجدد دارد.


وی محكومیت قطعی زن در جرایم عمدی به مجازات یك سال زندان یا جزای نقدی كه بر اثر عجز از پرداخت منجر به یك سال بازداشت شود را به عنوان دیگر مورد تصویبی ماده 23 لایحه حمایت از خانواده برشمرد و در توضیح این بند گفت: اگر زنی با ارتكاب جرم عمدی مثل صدور چك بلامحل، سرقت و ... -البته شامل جرایمی همچون جرایم مربوط به رانندگی كه حتی جریمه‌ی زندان هم داده نمی‌شود-، حكم قطعی محكومیت یك سال زندان برایش صادر شود، مرد به محض صدور حكم قطعی می‌تواند تقاضای ازدواج مجدد كند اما اگر زن با ارتكاب جرم عمدی به جزای نقدی محكوم شود، ولی به دلیل عدم توان پرداخت این جزای نقدی، بازداشت شود در این صورت مرد پس از انقضای مدت یك سال بازداشت می‌تواند تقاضای ازدواج مجدد كند.

نماینده‌ی مردم ملایر در خانه ملت، بند 6 ماده 23 لایحه حمایت از خانواده را ابتلای زن به هرگونه اعتیاد مضر حال خانواده به تشخیص دادگاه عنوان كرد و در توضیح بندهای 7 این ماده گفت: سوء رفتار یا سوء معاشرت زن به حدی كه ادامه‌ی زندگی را برای مرد غیر قابل تحمل كند به عنوان بند 7 ماده 23 لایحه حمایت از خانواده مطرح شده است.

رحیمی بند 8 ماده 23 لایحه حمایت از خانواده را ترك زندگی خانوادگی از طرف زن به مدت 6 ماه عنوان و اظهار كرد: اگر ترك زندگی مشترك از طرف زن به مدت 6 ماه باشد، مرد می‌تواند تقاضای ازدواج مجدد كند.

وی عقیم بودن زن و غایب شدن زن به مدت یك سال را به عنوان بندهای 9 و 10 ماده 23 لایحه حمایت از خانواده برشمرد و یادآور شد: غایب شدن زن به مدت یك سال با ترك زندگی متفاوت است؛ به گونه‌ای كه ترك زندگی زن به معنای رفتن به خانه‌ی پدری، بستگان و ... است و غایب شدن به معنای این است كه كسی نداند زن كجا رفته و اثری از او نباشد.

سخنگوی كمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت:دادگاه تحت عنوان این 10 بند می‌تواند اجازه‌ی ازدواج مجدد مرد را صادر كند البته تبصره‌ای در رابطه با نحوه‌ی رسیدگی دادگاه در رابطه با احراز عدالت و توانایی مالی و ... وجود دارد كه در جلسه‌ی آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ورودخوشبوكننده‌ باعلائم شيطان پرستی

این خوشبوكننده ها با قیمت‌های مناسب و اسانس های بسیار مطبوعی عرضه شده اند و به دلیل عدم آشنایی رانندگان با مفاهیم علائم درج شده روی آن، با استقبال قابل توجهی مواجه شده اند.

گروههای شیطان پرستی نیز در برخی جلسات خود از این موضوع ابراز رضایت كرده و خواستار هدیه كردن این خوشبوكننده‌ها از سوی طرفداران این فرقه به مردم عادی شده اند.
به نظر می‌رسد توزیع كنندگان اصلی این خوشبوكننده‌ها با استفاده از نااگاهی مردم از این موضوع، سعی در ترویج مفاهیم شیطان پرستی دارند و بعید نیست چندی دیگر یكی از رسانه‌های خارجی با آب و تاب از گرایش مردم و جوانان ایرانی به گروههای شیطان پرستی گزارشی تهیه كند و شاهد مثال خود را نیز این علائم نصب شده در ماشین‌ها قرار دهد.

مشهورترين رژيم غذايي گريپ فروتي

این رژیم گریپ فروتی روی گریپ فروت بدنام متمرکز است. عنصری در این میوه است که با پروتئین ترکیب می شود و چربی می سوزاند. و در طی 12 روز می توان 10 پوند (5/4 کیلو) کاهش وزن داشت.


منو رژیم گریپ فروتی
برای صبحانه، دو تخم مرغ (به هر طریقی که پخته شده باشد)، 2 تکه بیکن، نیمی از یک گریپ فروت یا 4 تا 8 اونس (هر اونس برابر با 35/28 گرم است) آب گریپ فروت میل کنید.

در وعده ناهار، هر گوشتی که دوست دارید (به هر اندازه) به همراه سالاد و دسر مورد علاقه تان و نصف گریپ فروت (یا 4 تا 8 اونس از آب آن) بخورید.

در وعده شام، سبزیجات، گوشت یا ماهی به همراه گریپ فروت تناول کنید. تنها اسنکی که می توانید بعد از شام میل کنید، یک لیوان شیر کم چرب یا آب گوجه می باشد.

به خاطر داشته باشید که نمی توانید هر نوع سبزیجاتی که میل دارید، بخورید. از خوردن سیب زمینی یا سیب زمینی شیرین پرهیز کنید. در بعضی دیگر از ورژن ها، خوردن نخود، لوبیا و ذرت منع شده است. اگر چه خوردن کره مانعی ندارد. علاوه بر این، در برخی دستور العمل ها نوشیدن قهوه و چای اشکالی ندارد، بر عکس در مواردی منع نوشیدن وجود دارد.

شما باید چربی هایی نیز مصرف کنید، مثل چربی موجود در بیکن. اگر تمایل به ادامه این رژیم دارید باید دو روز زودتر از آن برنامه 12 روزه، شروع نمایید.



فواید این رژیم گریپ فروتی
گریپ فروت در جای خود، خوراکی شگفت انگیزی است. دارای کالری و سدیم کم است و مملو از ویتامین ث و فیبر می باشد. دانشمندان به ارزشمندی این میوه در رژیم های غذایی معتقد هستند.

با این حال، گریپ فروت انتخاب مناسبی برای کاهش وزن طولانی مدت نیست. یک مورد دیگر اینکه، در این رژیم به ورزش تاکید نشده است. و ارزش ورزش، عادات غذایی صحیح و متوازن یادآوری نشده اند. بالاخره اینکه، هیچ پشتوانه علمی مبنی بر اینکه در گریپ فروت عنصری است که چربی را می سوزاند، وجود ندارد.
اگر تصمیم دارید رژیم لیمو را دنبال کنید، به یاد داشته باشید که با بازگشت به برنامه قبلی خود، آن مقدار وزن از دست داده را دوباره پیدا می کنید. پس به طور اصولی عمل نمایید و ورزش و تغذیه مناسب را فراموش نکنید.

خواستگار گوش و بینی دختر را برید!

این حادثه فجیع در یکی از روستاهای اطراف لاهور اتفاق افتاد. شیر محمد به خواستگاری بی بی فضیلت آمد اما والدینش مخالفت کردند زیرا دختر بزرگترشان که عروس این خانواده بود خوشبخت نبود و مشکلات زیادی داشت.
پس از آن بود که تهدیدهای او شروع شد تا اینکه یکروز که بی بی فضیلت با پدر پیر و برادرش از سر کار برمی‌گشت، پنج نفر از جمله شیرمحمد راه را بر آنها بستند و بدون توجه به التماس و درخواست آنها در یک عمل وحشیانه، بینی و گوش دختر بیچاره رابریدند.در پی این وضعیت مادر دختر سکته کرده ومیمیرد. اکنون تنها خواسته این دختر اینست که این متهمان را قصاص کنند در حالیکه دچار ترسی دائمی است و آینده خود را تباه شده می بیند.

با خیال راحت برنج‌ هندی بخورید


دکتر احمد شیبانی معاون غذا و داروی وزارت بهداشت به مردم اطمینان خاطر داد که مصرف برنجهای هندی هیچگونه مشکل و عارضه ای ندارد و خیالشان از بابت خوردن این محصول غذایی وارداتی راحت باشد. به گزارش مهر، دکتر احمد شیبانی روز یکشنبه در نشست خبری که با حضور رئیس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال موضوع آلودگی برنجهای هندی در بازار داخلی کشور، وزرای بهداشت، صنایع، بازرگانی و جهادکشاورزی تصمیم گرفتند با تشکیل "ستاد ملی بررسی سلامت برنج" نسبت به صحت و سقم این اخبار مطمئن شوند.وی با تاکید بر انجام آزمایشهای گوناگون بر روی 13 نمونه از برنجهای وارداتی که در داخل کشور عرضه می شود، تصریح کرد: برنج ها هیچ مشکل خاصی ندارند و مردم بدون دغدغه آنها را مصرف کنند.

شیبانی با اشاره به اینکه برنجهای وارداتی در مبادی ورودی و توسط بخشهای کنترل غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی آزمایش می شوند، افزود: ما برای حصول اطمینان از سلامت این برنجها، بار دیگر نمونه ها را در آزمایشگاه بررسی کردیم که نتایج این بررسیها نشان می دهد که مشکل آلودگی در این برنجها وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت بدون اشاره به نام و مارک خاصی از برنجها که مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: برنجها بر اساس کد و شماره تحویل آزمایشگاه شده و افرادی که این نمونه ها را بررسی می کردند از عناوین و مارک این برنج ها اطلاعی نداشتند.

شیبانی با تاکید بر اینکه هیچ گونه محدودیتی برای مشاهده روشهای آزمایش این برنجها از سوی خبرنگاران وجود ندارد، گفت: یک تیم 17 نفره شامل سه نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاهها، پنج نفر از موسسه استاندارد ایران و افراد آزمایشگاهی از معاونت غذا و دارو، مسئول بررسی سلامت این برنج ها بودند.

وی در خصوص میزان آرسنیک موجود در این برنجها اظهارداشت: نتایج این بررسیها نشان داد که میزان استاندارد آرسنیک موجود در برنج بین 200 تا 250 PPB است که بررسیها در خصوص برنجهای آزمایش شده نشان داد که میزان آرسنیک آنها به مراتب پایین تر از این عدد است.

شیبانی در مورد اظهارنظر برخی افراد هندی در خصوص آلودگی برنجهای هندی خطاب به خبرنگاران گفت: شما به همان اندازه حرف غیرمستند هندی ها برای حرف مستند کارشناسان ایرانی ارزش قائل شوید، کافی است.

همچنین در ادامه این نشست خبری، نظام الدین برزگری رئیس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با اشاره به آزمایش 13 برند و مارک از برنجهای وارداتی به خبرنگاران گفت: همواره اختلاف نظرهایی در نتایج آزمایشگاهی وجود دارد که بر همین اساس نباید نتایج آزمایش قبلی که بیرون از موسسه استاندارد انجام شده است اطلاع رسانی می شد.

وی با اعلام اینکه دو روش آزمایش بر روی برنجها صورت گرفت که در نهایت نتایج حاکی از سلامت این برنجها دارد، افزود: در مبادی ورودی کالاها نیز آزمایشگاههای مجهز و استاندارد برای کنترل کیفی و سلامت محصولات وارداتی وجود دارد.

برزگری با اشاره به اینکه نمونه های انجام شده بر روی برنجها از مبادی ورودی و مراکز عمده توزیع برنج در داخل کشور صورت گرفته است، گفت: برای برنج استاندارد 127 را داریم که مستندات جمع آوری شده از برنجهای وارداتی نشان می دهد که این استاندارد را دارند.

روغن ماهي و امگا 3، چه کسي حتما بايد بخورد؟

طبق توصيه انجمن قلب آمريکا (AHA) بيماران مبتلا به بيماري «اثبات‌شدة» شريان کرونري، بايد از مکمل اسيد‌هاي چرب چند‌اشباع‌نشدة امگا-3 استفاده نمايند؛ اين توصيه بر مبناي مطالعه‌اي است که نشان داده است مصرف ماهي دو بار در هفته، حدود 50 از مرگ و مير بيماري شريان کرونري (ناشي از انفارکتوس ميوکارد) مي‌کاهد...
با اين حال، يک مرور جديد که توسط همکاران کاکرين (Cochrane) انجام شده، مدعي است که در حال حاضر شواهد کافي براي توصيه به مصرف اين ماده غذايي به عنوان نوعي داروي باليني براي «پيشگيري» از بيماري شريان کرونري وجود ندارد.
يک دليل نگراني براي توصيه به مصرف زياد ماهي آن است که به دليل آلودگي محيط زيست، خيلي از ماهي‌هايي که از آب سرد صيد مي‌شوند و حاوي اسيدهاي چرب امگا-3 محافظ قلب هستند، ممکن است حاوي مقادير بالاي «جيوه متيله» هم باشند که اين ماده مي‌تواند پراکسيداسيون ليپيد را افزايش داده، خطر قلبي ـ عروقي ايجاد کند.

دلتنگی های آبلیمویی !!!

متخصصان تغذیه به کسانی که احساس دلتنگی دارند توصیه می کنند که برای رفع این مشکل کمی آبلیمو بنوشند.
متخصصان تغذیه به کسانی که احساس دلتنگی دارند توصیه می کنند که برای رفع این مشکل کمی آبلیمو بنوشند.علاوه بر این مصرف آبلیمو امراض کبدی و چربی را درمان کرده؛ خون را تصفیه می کند و افراد را نسبت به امراض گوناگون مصون می سازد. خوردن آبلیمو از ابتلا به بسیاری از بیماریها نظیر طاعون، رقیق شدن خون، بری بری، سرماخوردگی و ذات الریه پیشگیری می کند.همچنین پزشکان می گویند: مصرف لیمو برای بیماران مفید است ولی هرچه لیمو ترش تر باشد ویتامینش بیشتر و منافعش زیادتر است. لیمو تب بر و تنگی نفس را از بین می برد و بیماری رماتیسم، مرض قند و غلظت خون را معالجه می کند. مرکز بهداشت استان مرکزی در این گزارش همچنین اعلام کرد: سرخی پوست و جوشهای صورت علامت روشنی از آلودگی خون است و تجمع سم را در کبد نشان می دهد که با مصرف آبلیمو از بین می رود؛ همچنین کسی که دارای لثه های متورم باشد و خطر بیماری پیوره برای او وجود داشته باشد با مصرف آبلیمو درمان می شود. اگر آب آشامیدنی شما مشکوک است برای استریلیزه کردن آن یک لیمو را در یک لیتر آب بریزید و یا چند قطره آبلیمو را در آب بچکانید به این وسیله آب نوشیدنی شما از میکروب پاک خواهد شد. پزشکان به خانواده ها توصیه می کنند آبلیمو را اگر با غذاهای سنگین مصرف کنید هضم آن آسانتر خواهد شد؛ آب لیمو دارای مقادیر زیادی ویتامین است و اگر چند قطره آن را به آب میوه ها بزنید رنگ میوه را تا مدتی حفظ خواهد کرد

تبلیغات زیبا روی اتوبوس




















خانه ی شیشه ای









عکس: اینم قبل و بعد از مصرف شامپو حالت دهنده مو

نامرئي کردن فولدرها

قصد داريم که ترفندي جالب را به شما معرفي کنيم که با استفاده از آن ميتواند فولدرهاي موجود در My Computer خود را کاملا نامرئي سازيد! با بهره گيري از اين ترفند ميتوانيد به نوعي فايلهاي خود را نيز مخفي سازي کنيد. ابتدافايلهاي خود را در يک فولدر جديد قرار دهيد و سپس روي فولدر راست کليک کرده و Properties را برگزينيد . سپس در پنجره باز شده به تب Customize برويد و دکمه Change Icon را بزنيد.در ميان آيکون ها و در قسمت هاي وسط آن ، چند آيکون خالي وجود دارد ، يکي از آنها را در حالت انتخاب درآوريد و OK را بزنيد. و دوباره OK بر روي OK کليک کنيد.خواهيد ديد که شکل آيکون شما ناپديد شده است.حال براي ناپديد کردن نام آيکون ميباست روي آيکون راست کليک کرده و Rename را بزنيد. سپس کليد Alt را بگيريد و از دکمه هاي سمت راست کيبورد عدد 0160 را وارد کنيد و Enter را بزنيد.خواهيد ديد که اکنون نام Folder تان هم نامرئي شده است.اکنون کاملا پوشه ي شما غير قابل ديدن شده است و تنها خودتان ميتوانيد آن را تشخيص بدهيد .

مخفی کردن دائمی فایل ها

مخفی کردن دائمی فایل هاشاید برای شما هم این مشکل پیش امده باشد که نمی خواهید کسی به اطلاعات مخفی تان دسترسی پیدا کند .بر این مشکل هم راه حلی هست.............
بدین منظور:از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را تایپ نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.حالا به آدرس زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/Advanced/Folder/Hidden/SHOWALL
اکنون از قسمت دیگر صفحه روی CheckedValue دوبار کلیک کنید. در پنجره باز شده Value را از 1 به 0 تغییر دهید.حالا OK کرده و خارج شوید.
اکنون اگر در My Computer از منوی View وارد Folder Options شوید و سپس به تب View بروید ، در قسمت Hidden files and folders ، تیک گزینه Show hidden files and folders را بزنید و خارج شوید در صورت بازگشت مجدد خواهید دید که این گزینه لغو خواهد شد و همواره فایلهای شما به حالت Hidden باقی خواهند ماند.

25 ترفند حرفه‏ای در Photoshop

کسانی که به گرافیک و نرم افزارهای آن علاقه دارند حتماً نام فتوشاپ، نرم افزار معروف شرکت Adobe را زیاد شنیده اند. شاید بسیاری این نرم افزار را بهترین برنامه برای اصلاح و تغییرات عکس های خود بدانند. پس دست به کار شوید و 25 ترفند بسیار مفید درباره این نرم افزار را بیاموزید.

ترفند شماره 1: چگونه یک قسمت از یک سند را که از چند لایه تشکیل شده کپی کنیموقتی منطقه ای از یک سند را انتخاب کنید و برای انجام عمل کپی کلیدهای Ctrl+C را می فشارید آن منطقه تنها از لایه انتخابی کپی می شود. اما اگر شما بخواهید از تمام اجزای لایه ها در آن قسمت در یک لایه جدید کپی داشته باشید می توانید با افزودن کلید Shift به کلیدهای Ctrl+C این کار را انجام دهید.

ترفند شماره 2: اسناد خود را در کنار هم مشاهده کنیددر ابتدای تاریخ فتوشاپ (زمان زندگی دایناسورها!) وقتی تعدادی سند را باز می کنید فتوشاپ آنها را به صورت جلوی هم نمایش می دهد. یعنی تصاویر یکی پس از دیگری در جلوی هم باز می شوند که این روش Cascading نام دارد. اما اگر بخواهید به طور مثال 4 تصویر باز شده خود را کنار هم قرار دهید کافیست از منوی Windows منوی Documents را باز کرده و گزینه Tile را انتخاب کنید.

ترفند شماره 3: حالت ارائه طرح به مشتری در فتوشاپزمان آن فرا رسیده که طرح نهایی خود را به مشتری نشان دهید اما دوست ندارید مشتری بداند که شما با فتوشاپ کار کرده اید. دلیل این امر این است که مشتری بلافاصله میگوید: "با فتوشاپ کار می کنید ؟ همسایه من هم این برنامه را دارد!" و معنای این حرف این است که پس همسایه من هم می تواند این طرح را بدون صرف هزینه برایم انجام دهد. برای اینکه بتوانید از حالت ارائه تصویر در فتوشاپ بهره بگیرید می توانید کلید F را در صفحه کلید دو بار فشار داده و یک بار کلید Tab را بزنید. مشاهده می کنید که دور طرح را زمینه ای سیاه پوشانده و منوها حذف شده اند.

ترفند شماره 4: گردش بین اسناداگر با بیش از یک سند کار می کنید می توانید با فشردن کلیدهای Ctrl+Tab بین اسناد گردش کنید.

ترفند شماره 5: مشاهده لایه فعال و مخفی کردن بقیه لایه هااگر سند چند لایه ای دارید می توانید تنها لایه ای را که روی آن کار می کنید مشاهده کنید. این کار را می توانید با فشار کلید Alt و کلیک روی آیکن چشم در پالت Layers لایه مورد نظر انجام دهید. برای مشاهده مجدد تمامی لایه ها این کار را دوباره تکرار کنید.

ترفند شماره 6: ایجاد انتخابهای دایره شکلزمانی که یک دایره رسم می کنید فتوشاپ دایره را به طور پیش فرض از نقطه ای که کلیک می کنید رسم می کند. شما می توانید با نگاه داشتن کلید Alt در زمان رسم دایره، دایره را از مرکز رسم نمائید. اگر می خواهید دایره شما کاملا گرد باشد می توانید از کلید Shift استفاده کنید.

ترفند شماره 7: حذف راهنماهای خط کشیاگر در طرحتان ده ها راهنما برای خط کشی دارید و اکنون قصد حذف کردن آنها را دارید لازم نیست آنها را یکی یکی به بیرون از محیط سند درگ کنید، بلکه می توانید از منوی View گزینه Clear Guides را انتخاب کنید.

ترفند شماره 8: تغییر تنظیمات Quick Maskاگر می خواهید رنگ قرمز در محیط Quick Mask محل انتخاب شما باشد یا اگر می خواهید از رنگ دیگری برای محیط Quick Mask استفاده کنید کافی است بر روی آیکنی که توسط آن وارد این محیط می شوید دابل کلیک کنید.

ترفند شماره 9: حرکت لایه انتخابی در بین لایه هابا استفاده از کلید ]+Ctrl می توانید لایه انتخابی خود را به زیر لایه زیرین خود انتقال دهید و با کلید [+Ctrl می توانید لایه انتخابی را به بالای لایه های بالایی انتقال دهید.

ترفند شماره 10: مخفی کردن حالت انتخاببرای این کار کافی است پس از انجام عمل انتخاب کلیدهای Ctrl+H را بفشارید. در این حالت انتخاب شما حذف نمی شود بلکه تنها از دید پنهان می گردد و با هر بار نگاه داشتن کلید موس بر روی آن یا درگ کردن آن دوباره ظاهر می گردد.

ترفند شماره 11: خلاص شدن از پیکسل های لبه ای سیاه یا سفیداگر روی تصویری با ترکیبی از عکس های مختلف کار می کنید و تصویری را به آن اضافه می کنید که دارای زمینه سفید یا سیاه بوده است احتمالا لبه های آن دارای پیکسل های سفید یا سیاه است. برای خلاص شدن از این پیکسل ها از منوی Layer گزینه Matting و سپس بسته به رنگ مورد نظر یکی از گزینه های Remove White Matte یا Remove Black Matte را انتخاب کنید.

ترفند شماره 12: RGB و CMYK را همزمان ببینیداگر در حال کار روی یک سند RGB هستید و می دانید که تصویر به منظور چاپ در آخر به حالت CMYK در خواهد آمد، برای مشاهده تصویر نهایی در حالت CMYK و مقایسه آن با سند RGB فعلی می توانید از منوی Windows گزینه Document و سپس New Windows را انتخاب کنید. با این کار یک نمای دیگر از سند موجود باز می شود. به سند اصلی خود برگردید و به کار خود ادامه دهید. مشاهده می کنید که آنچه انجام می دهید روی سند CMYK شده نیز اعمال می شود.

ترفند شماره 13: راهنمای خط کشی را در محل دلخواه خود قرار دهیداگر محل دقیقی را که می خواهید خطوط راهنما را روی آنها قرار دهید می دانید می توانید با استفاده از منوی View و گزینه New Guide و وارد کردن محل قرارگیری آنها در کادر محاوره این خطوط را در محل دقیق خود قرار دهید.

ترفند شماره 14: برگرداندن آخرین انتخاباگر انتخابی انجام داده اید و سپس از انتخاب خارج شده اید و حال پس از انجام یک سری عملیات متوجه شده اید که به انتخاب خود نیاز دارید، در صورتی که انتخاب دیگری پس از آن انجام نداده باشید می توانید با انتخاب Reselect از منوی Select آخرین انتخاب خود را ظاهر کنید.

ترفند شماره 15: تولید کپی هازمانی که دکمه یا زبانه یا هر چیز دیگری به وجود آوردید می توانید به سرعت آن را کپی کرده و به تعداد زیاد تکثیر کنید. ابتدا کلید Ctrl را نگه دارید و سپس روی لایه ای که می خواهید آن را کپی کنید کلیک نمائید. ( این کار انتخابی پیرامون هر آنچه در لایه است ایجاد می کند.)، سپس Alt+Ctrl را نگه دارید و هر تعدادی که می خواهید درگ کنید.

ترفند شماره 16: سریعترین راه از پیوند خارج کردن لایه هااگر تعداد زیادی از لایه ها را به هم پیوند( Link ) کرده اید و می خواهید سریعا آنها را از حالت پیوند خارج کنید فقط کافی است کلید Alt را نگه دارید و مستقیما روی آیکن قلموی کوچک در دومین ستون کنار لایه فعال کلیک کنید. این کار بلافاصله تمام لایه های متصل شده به لایه مذبور را از حالت پیوند خارج می کند.

ترفند شماره 17: برگشت به حالت های پیش فرض فتوشاپاحساس می کنید که می خواهید تمام تنظیمات فتوشاپ به حالتی که Adobe در ابتدا تنظیم کرده بود برگردد ؟ Shift+Alt+Ctrl را نگه دارید و سپس فتوشاپ را ببندید. یک کادر محاوره از شما می پرسد که آیا می خواهید تنظیمات فتوشاپ به صورت پیش فرض برگردد.

ترفند شماره 18: چطور متن های کوچک خود را بسازیم تا در وب واضح باشنداین امکان که Anti-Aliasing نام دارد در نوار Options ابزار تایپ قرار دارد که با دو عدد حرف a در کار یکدیگر نشان داده شده ست و حالت پیش فرض آن بر روی گزینه Sharp است. شما می توانید با تغییر این گزینه ها فونت کوچک خود را واضح تر کنید.

ترفند شماره 19: ترسیم خطوط مستقیماگر در ترسیم خطوط مستقیم با ابزارهای فتوشاپ مشکل دارید در هنگام رسم این خطوط کلید Shift را نگه دارید.

ترفند شماره 20: خط راهنمای خط کشی را تغییر جهت بدهیداگر یک خط راهنمای خط کشی افقی دارید و می خواهید سریعا آن را تبدیل به یک خط راهنمای عمودی نمائید کافی است کلید Alt را نگه داشته و بر روی خط راهنما کلیک کنید.

ترفند شماره 21: ایجاد لایه جدید در زیر لایه انتخابیکافی است هنگام کلید بر روی آیکن New Layer کلید Ctrl را نگه دارید.

ترفند شماره 22: حذف لکه ها یا خراش های تصویراگر تصویری دارید که سطح آن دارای لکه، نقاط یا خراشهایی است یک ترفند کوچک برای حذف آنها وجود دارد. روی ابزار Blur کلیک کنید. در نوار Options میزان Opacity ابزار را روی 20 % تنظیم و حالت Blend را به Lighten تغییر دهید و شروع به نقاشی روی خراش ها کنید. پس از چند ضربه متوجه می شوید که خراش ها به تدریج ناپدید می شوند.

ترفند شماره 23: ادغام لایه های مرئی در یک حرکتبرای این کار کافی است کلید های Ctrl+Shift+E را همزمان فشار دهید.

ترفند شماره 24: گردش روی تصویردر حالت Full Screen برای پرش به بالای تصویر کلید PageUp و برای پرش به پائین تصویر کلید PageDown را فشار دهید. برای پرش به سمت چپ تصویر کلید Ctrl+PageUP و برای پرش به سمت راست تصویر کلید Ctrl+PageDown را فشار دهید. برای پرش به گوشه بالای سمت چپ کلید Home و برای پرش به گوشه پائین سمت راست کلید End را فشار دهید.

ترفند شماره 25: کنترل یا TrackingTracking عبارت است از فضای بین یک گروه از حروف یا کلمات. برای تنگ کردن این فاصله به صورت بصری ( نه به صورت عددی ) یعنی حذف فاصله بین یک گروه از حروف، ابزار Type را بردارید و متن را هایلایت کنید و سپس کلید جهت چپ + Alt را برای کم کردن فاصله و کلید جهت راست + Alt را برای اضافه کردن این فاصله فشار دهید.

10 ترفند برای افزایش طول عمر CDها

با پیشرفت تکنولوژی جایگزین‏های متعددی برای CD جهت ذخیره اطلاعات به وجود آمده است. شاید به همین دلیل هم است که حفظ و نگه داری از CDها چندان جدی گرفته نمی‏شود. اما چه بخواهیم و چه نخواهیم روزانه با آن‏ها سر و کار داریم و هنوز زمان زیادی تا فراموشی آنها باقی مانده است. در نتیجه همچنان سالم نگه داشتن آنها اهمیت زیادی دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 راهکار در جهت افزایش طول عمر CDها بپردازیم.
1- CD را با DVD-ROM اجرا نکنید؛ این کار به این علت است که سرعت چرخش DVD-ROM بسیار بیشتر از CD-ROM است و این کار باعث خش‏دار شدن CD خواهد شد.
2- CDها را از پشت روی هم قرار دهید؛ اگر CDها را از طرف قابل استفاده روی هم قرار دهید به علت شیشه‏ای بودن سطح، به سرعت خش‏دار خواهد شد.
3- از پاک کردن CD با لباس و حوله خودداری کنید؛ پاک کردن CDها با منسوجات به شدت باعث کاهش عمر CDها خواهد شد. برای تمیز کردن CD‏ها از دستمال کاغذی بدون کرک و یا سایر دستمال‏های نرم استفاده کنید.
4- از نوشتن با ماژیک‏های غیر استاندارد روی CDها خودداری کنید؛ ماژیک‏های غیر استاندارد به تدریج در بافت CD فرو رفته و باعث استهلاک سریع CD خواهد شد.
5- از تماس مکرر دست‏ها با CDها خودداری کنید؛ شیارهای دست (ترفندستان) و کثیفی‏های سطح دست در تماس با سطح CD باعث تخریب سطح شیشه‏ای آن خواهد شد.
6- از قرار دادن CDها در هوای آزاد و کیف‏های نامرغوب خودداری کنید؛ این کار خیلی زود CD را نابود می‏کند.
7- بلافاصله بعد از اتمام کار با CD، آن را از CD-ROM خارج کنید؛ در صورتی که CD در CD-ROM باقی بماند در هر بار ورود به My Computer یا هنگام خاموش و روشن کردن سیستم، محتوای CD بازخوانی خواهد شد.
8- از زدن برچسب به جای نوشتن روی پشت CD خودداری کنید ؛ با اینکار CD-ROM برای خواندن CD تعداد دور بیشتری را می‏زند و خود به خود CD مستهلک خواهد شد.
9- از دستگاه‏های خش‏گیر و پمادهای خش‏گیر حدالامکان استفاده نکنید؛ در صورتی که خش‏هایی کوچک و کم روی CDها مشاهده کردید، استفاده از ابزارآلات مذکور به هیچ‏وجه برطرف کننده نیست و ضمن برداشت کردن یک لایه از روی CD، خش‏های جدیدی نیز روی CD وارد خواهد کرد.
10- از تهیه CD‏های رنگی و نامرغوب ارزان قیمت با مارک‏های ناشناس خودداری کنید؛ CDهای رنگی به دلیل ساختار غیر استاندارد خود عمر کوتاهی دارند.همچنین CDهای ارزان نامرغوب حتی با رعایت 9 شرط بالا باز هم عمر کوتاهی خواهند داشت.

عکسی بسیار دیدنی از یک قورباغه چند رنگ


عکس یادگاری و جالب از یک خـــانواده جغد


عکس: انعطاف بدنی باور نکردنی این خانم دیدن داره..


عکس کودک عجیبی که بینی ندارد




عکس: به نظر شما این مذاکره به چه نتیجه ای ختم میشه؟


مهارت های برنامه نویسی

تفاوت میان یک برنامه‌نویس ماهر و یک برنامه‌نویس معمولی در چیست؟ برنامه‌نویسی همانند علوم نظری مثل فیزیک و شیمی نیازی به طی درجات بالای علمی ندارد تا بشود فهمید دقیقا چه اتفاقی در حال افتادن است. حتی برنامه‌نویس‌های بزرگی وجود دارند که مدرک علوم کامپیوتری ندارند.
اگر برنامه‌نویسی را با امور دیگر مقایسه کنیم، قطعا برنامه‌نویسی مانند ژیمناستیک، نقاشی یا خوانندگی به استعداد نیاز ندارد. البته برنامه‌نویسی به احتیاط و زبردستی نیاز دارد، درست شبیه ریخته‌گری. در کلاس‌های مشابه و عملی، برخی دانشجویان با کمترین تلاش اشیای زیادی ایجاد می‌کنند و بسیاری دیگر دست آخر به‌هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند و همان اشتباهاتی را می‌کنند که قبلا به آن‌ها گوشزد شده بود.
كسی در برنامه‌نویسی بهتر است که این 4 ویژگی زیر را در خود تقویت کند:
1- توجه به جزئیاتدر برنامه‌نویسی جزئیات مهم هستند. کامپیوترها به‌معنای واقعی کلمه نادان هستند و نمی‌توانید سه‌چهارم برنامه را بنویسید و بعد به آن بگویید: «خودت که می‌دانی منظورم چیست؟» و انتظار داشته باشید کامپایلر بقیه کارها را بکند. اگر زبان برنامه‌نویسی تاکید کند که باید قبل از استفاده از متغیرها آن‌ها را تعریف کنید، باید این کار را بکنید. اگر بگوید پرانتز را فلان‌جا بگذارید و آکولاد را بهمان جا، باید این کار را بکنید.
2- اطاعتکامپیوترها واقعا تابع فرمان‌های ما هستند. هر کاری بهشان بگویید انجام می‌دهند: نه بیشتر، نه کمتر. اگر شامپویی دستش بدهید و بگویید دستورالعمل را بخوان و موهایت را بشور، باید شامپوی بزرگی به آن بدهید. چون کامپیوتر مو را خیس می‌کند، شامپو می‌زند، می‌شوید... مو را خیس می‌کند، شامپو می‌زند و می‌شوید... و این کار را تا شما دستور توقف ندهید انجام می‌دهد.
وقتی برنامه‌نویسی می‌کنید، واقعا بهتر است به اندازه کامپیوتر احمقانه بیندیشید. از سمت راست مغز خود بیشتر کار بکشید و همه چیز را تعریف کنید و هیچ‌گاه فرض نکنید اتفاقی می‌افتد، مگر آن که شما آن اتفاق را پیش‌بینی کرده باشید.
در زبان‌های برنامه‌نویسی سطح بالا، هدف این است که فشار فکری و دغدغه‌ها تا حد امکان از روی برنامه‌نویس برداشته شود. یک زبان سطح بالا همچون C برخی از کارهای ساده را خودش انجام می‌دهد. به‌عنوان مثال، شما یک متغیر را از نوع عدد صحیح به یک متغیر از نوع ممیز شناور نسبت می‌دهید و خودش این عمل تبدیل را انجام خواهد داد. اما باید قوانین کامپایلر را بدانید و از دستورهای خودکار آن باخبر شوید.
3- حافظه خوبچیزهای زیادی هستند که هنگام برنامه‌نویسی باید به یاد داشته باشید: گرامر آن زبان، توابع از پیش نوشته شده و پارامترهایی که می‌گیرند، توابع و متغیرهایی که در برنامه خود نوشته‌اید و از آن‌ها استفاده کرده‌اید، تکنیک‌هایی که استفاده کرده‌اید و باگ‌هایی که از برنامه رفع کرده‌اید. هر چه بیشتر این اطلاعات را در ذهن خود نگاه دارید، برنامه‌نویس بهتری خواهید بود.
4- انتزاعی و چندسطحی اندیشیدناین مهارت مهم‌ترین قابلیت یک برنامه‌نویس خوب به‌حساب می‌آید. کامپیوترها تقریبا پیچیده‌ترین سیستم‌هایی هستند که به‌دست بشر ساخته شده‌اند و اگر هنگام برنامه‌نویسی تمام جنبه‌های کارکرد کامپیوتر را در ذهن داشته باشید، وظیفه‌ای سنگین بر دوش شما خواهد بود.
یکی از قوی‌ترین تکنیک‌هایی که برای مدیریت پیچیدگی یک سیستم نرم‌افزاری به‌کار می‌آید، مقایسه آن با یک جعبه سیاه است که کارهای مفیدی انجام می‌دهد، اما برخی جزئیات را در خود پنهان می‌کند.
ما کارهای زیادی انجام می‌دهیم بدون آنکه به آن‌ها بیندیشیم. اگر به شما بگویند از فروشگاه شیر بخر، دیگر نمی‌گویند که برو و در را باز کن و بعد بیرون برو و بعد تاکسی بگیر و... حتی شما هم به این موضوع فكر نمی‌كنید که پای راست خود را چطور بلند کنید و پای چپ را کجا بگذارید. این وظایف و زیر وظایف را خود مغز انجام می‌دهد.
اندیشیدن انتزاعی و کلی‌نگری قابلیت بزرگی در برنامه‌نویسی است. ما نمی‌توانیم چیزهای زیادی را به‌خاطر بسپاریم. یک برنامه بزرگ می‌تواند ??? هزار یا حتی ?? میلیون خط کد داشته باشد. اگر بخواهیم تمام این خطوط کد را برای درك برنامه بفهمیم، یادگیری آن ناممکن خواهد شد.
بهتر است در مورد عملکرد ساختار سلسله‌مراتبی برنامه فكر كنید و از این ساختار سلسله‌مراتبی استفاده کنید تا در مورد هر سطح و هر تابع برنامه نگران نباشید. امیربهاالدین سبط‌الشیخ

دانلود دومين ترانه فارسی سامی يوسف!

دومین ترانه فارسی سامی یوسف كه به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان اجرا كرده بود به صورت رسمی از طریق وب سایت شخصی وی منتشر شد.به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان، ترانه You came to me ( به سویم آمدی) ترانه‌ای است در وصف پیامبر گرامی اسلام (ص) كه با زبان شعر ساده و عاشقانه توسط خود سامی یوسف سروده شده است.این ترانه در 4 نسخه انگلیسی، انگلیسی ـ فارسی، انگلیسی ـ عربی، انگلیسی ـ تركی خوانده شده است كه ملودی آن تلفیقی از موسیقی شرقی (ایرانی) و موسیقی غربی است و همچنین در قسمت هم خوانی به صورت تواشیح‌های اسلامی اجرا شده است.اللهم صل علی سیدنا، مصطفی علی حبیبك، نبیك، مصطفی
متن فارسی:تو آمدی در اوج غمهام صدات كردم آنجا بودی بدون تو معنای عمر چیست وقتی ندانم اسراری از غیب خواهم رضای تو جانم فدای تو دلم می خواد، كه باشم با تو خسته ام از دنیا از این دو رنگی ها فقط می خوام كه باشم با تو

دانلود ترانه

تحمل کن اگه حتي تحمل کردنش سخته!

چگونه انعطاف‌پذير شويم؟
تحمل کن اگه حتي تحمل کردنش سخته!
هيچ‌کس نيست که در زندگي‌اش با هيچ مانع و مشکلي روبه‌رو نشده باشد. بيشتر آدم‌ها در اين شرايط حس مي‌کنند که انگار زندگي‌شان به بن‌بست رسيده. اما اين موضوع در زندگي همه ما يک موضوع قابل‌ پيش‌بيني و انتظار است و درست در همين لحظه‌هاست که تفاوت بين آدم‌ها مشخص مي‌شود. بعضي‌ها مثل يک کش که حسابي کشيده شده باشد سريعا به زندگي عادي برمي‌گردند و بعضي ديگر کاملا خود را مي‌بازند و درگير مشکلات حاشيه‌اي مي‌شوند. فکر مي‌کنيد قابليت بازگشت به حالت عادي در چه افرادي وجود دارد؟

آنهايي که قادرند بعد از رويارويي با مشکل و مانع دوباره با سرعت زياد به حالت عادي برگشته و به راه‌حل‌هايي ديگر دست پيدا کنند به نوعي از نظر فکري و روحي انعطاف‌پذيري خوبي دارند و در شرايطي مثل از دست دادن شغل، بيماري و يا مرگ عزيزان با سرعتي زياد کنترل زندگي خود را به دست مي‌آورند.
در مقابل، افرادي که انعطاف‌پذيري کمي دارند ممکن است خودشان در مشکل گم شوند، احساس کنند قرباني هستند، براي هميشه درگير آن شوند و حتي به مکانيسم‌هاي تطابقي نادرست مثل سوءمصرف موادمخدر رو بياورند. اين گروه آدم‌ها استعداد زيادي براي ابتلا به مشکلات رواني دارند. انعطاف‌پذيري ضرورتا خود مشکل را برطرف نمي‌کند اما به فرد اين توانايي را مي‌دهد تا مشکلات را پشت‌سر بگذارد، لذتي را در زندگي (حتي در شرايط سخت) پيدا کند و عوامل تنش‌زاي بعدي را بهتر تحت کنترل درآورد. اگر شما فکر مي‌کنيد انعطاف‌پذيري کافي نداريد مي‌توانيد با تلاش و کسب مهارت‌هايي اين قابليت را در خود افزايش دهيد.
انعطاف‌پذيري عاطفي و جسمي تا حدي يک موضوع ذاتي است. بعضي افراد در شرايط تغيير و هيجان کمتر ناراحت مي‌شوند. اين موضوع حتي در نوزادي هم قابل تشخيص است. انعطاف‌پذيري تا حدي هم به بعضي عوامل که تحت کنترل فرد نيستند مرتبط است مثل سن، جنس و ميزان مواجهه با آسيب. اما انعطاف‌پذيري در تمام آدم‌ها با تلاش و کوشش قابل دستيابي است.
آنها چه خصوصياتي دارند؟
افراد با انعطاف‌پذيري بالا خصوصياتي دارند که بايد به آن توجه بيشتري کنيد تا بتوانيد آنها را کسب کرده و در خود پرورش دهيد:
• هوشياري عاطفي و رواني: آنها احساسات خود را مي‌شناسند و دليل بروز هر نوع احساس مثبت يا منفي را مي‌دانند.• صبر و شکيبايي: چه روي اهدافي خارجي و چه در مورد راهکارهاي تطابقي در درون خود کار مي‌کنند، روي کار خود متمرکزند، آگاه‌اند، به مسير و فرآيند آن اعتماد داشته و از تلاش خود دست برنمي‌دارند.• کنترل دروني: آنها بر اين باروند که خودشان بيشتر از عوامل بيروني، کنترل زندگي خود را در دست دارند.• خوش‌بيني: در اکثر شرايط، جوانب مثبت را مي‌بينند و بر قدرت خود اعتقاد دارند.• حمايت: با وجود آنکه به قدرت فردي خود اعتماد دارند اما ارزش شبکه اجتماعي را مي‌شناسند و اطراف‌شان مملو از دوستان و بستگاني حمايت‌گر است.• شوخ‌طبعي: حتي در شرايط مشکل زندگي مي‌توانند بخندند و موضوعي خنده‌دار پيدا کنند.
• ديدگاه: قادرند از اشتباهات‌شان درس بگيرند (نه فقط آنها را انکار کنند)، موانع را به صورت چالش مي‌بينند و اجازه مي‌دهند مصيبت و مشکل موردنظر آنها را قوي‌تر کند. زندگي آنها معني‌دار است و خودشان را قرباني محسوب نمي‌کنند.• تمايلات معنوي: ارتباط با جوانب معنوي باعث افزايش انعطاف‌پذيري رواني مي‌شود؛ به‌خصوص اگر اين باور و ارتباط، دروني و قوي باشد.
زود دست به کار شويد
هرچه زودتر اين قابليت را در خود تقويت کنيد، بيشتر از زندگي لذت مي‌بريد، پس معطل نکنيد. به اين راهکارها توجه کنيد:
• باورهايتان را مثبت‌تر کنيد: تحقيقات نشان مي‌دهد اعتماد به نفس در تطابق با استرس و بازتواني از وقايع سخت نقش مهمي ايفا مي‌کند. قدرت، توانايي و موفقيت‌هاي خود را به ياد آوريد. اگر روي توانايي خود اعتماد بيشتري پيدا کنيد، در پاسخ و غلبه بر بحران قدرتمندتر وارد عمل شده و انعطاف‌پذيري را در‌ آينده هم افزايش مي‌دهيد.• بامعناتر زندگي کنيد: خانم کانداس لايت‌نر بعد از اينکه دختر 13 ساله‌اش توسط يک راننده مست در تصادف کشته شد موسسه مادران عليه رانندگان مست را تاسيس کرد. او تمام انرژي‌اش را روي اطلاع‌رساني مدام در مورد اين نوع رانندگان گذاشت. او مي‌گويد: «در روز مرگ دخترم به خودم قول دادم عليه اين قاتل خاموش مي‌جنگم و سال‌هاي بعد را براي مردم کم‌خطرتر مي‌کنم.» در اصل با مواجهه با بحران و يا حادثه بد، يافتن هدف و منظور، نقش مهمي در بازتواني ايفا مي‌کند. هر کس به نوعي اين کار را انجام مي‌دهد. شرکت در اجتماعات و فعاليت‌هاي مثبت، تقويت ابعاد معنوي و مشارکت در فعاليت‌هايي که برايتان با معني است.• اجتماعي‌تر باشيد: داشتن افرادي حمايت‌گر در اطراف خود فاکتوري حفاظت‌کننده است که طي بحران به کمک افراد مي‌آيد. داشتن افرادي که بتوان به آنها اعتماد کرد بسيار مهم است. وقتي در مورد مشکل خود با دوست يا عزيزي صحبت مي‌کنيد اگر چه مشکل را برطرف نمي‌کند اما باعث تقسيم احساسات شده، حمايت به دست مي‌آوريد، بازخوردهايي مثبت از آنها به شما مي‌رسد و راه‌حل‌هاي ممکن را براي حل مشکل مي‌شنويد.
• با آغوش باز به استقبال تغيير برويد: استقبال از تغييرات بخش ضروري انعطاف‌پذيري است. با يادگيري نحوه تطابق‌پذيري بيشتر، وقتي با بحران روبه‌رو شويد در پاسخ به آن مجهز‌تر هستيد. مردمي که انعطاف‌پذيري دارند از وقايع زندگي به عنوان فرصتي استفاده مي‌کنند تا جهت‌دهي تازه‌اي پيدا کنند. در حالي که بعضي‌ها ممکن است با بروز تغييرات ناگهاني، خرد شوند، اين افراد خود را تطابق داده و بر آن غلبه مي‌کنند.
• خوش‌بين‌تر باشيد: خوش‌بيني در دوران تاريکي بسيار سخت است اما اگر در همين شرايط هم ديدگاهي اميدوار داشته باشيد به بخش مهمي از خاصيت ارتجاعي دست پيدا کرده‌ايد.
خوش‌بيني به معني ناديده گرفتن مشکل به منظور تمرکز روي نتايج مثبت نيست. خوش‌بيني يعني درک اين موضوع که موانع موقت است و اينکه شما مهارت‌ها و توانايي‌ کافي براي مبارزه با چالش‌هاي پيش رو را داريد. درست است که دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بسيار سخت است اما اميدواري و فقط اميد بسيار مهم است تا بتوانيد آينده را روشن‌تر ببينيد.
• به خودتان برسيد: در مواقع تنش و بروز مشکل، آدم‌ها به راحتي نيازهايشان را فراموش مي‌کنند. کاهش اشتها، عدم تحرک و ورزش و عدم خواب‌ کافي همگي واکنش‌هايي است که در شرايط بحران همه با آن روبه‌رو مي‌شوند.
ياد بگيريد حتي در شرايط سخت و مشکل هم به خودتان برسيد و روي نيازهايتان تمرکز کنيد. زماني براي انجام کارهاي مورد علاقه اختصاص دهيد. وقتي به نيازهايتان توجه کنيد، سلامت کلي خود را تقويت کرده و آن وقت قادريد از مهارت‌هايتان براي حل مشکل استفاده کنيد.
• مهارت‌ حل مشکلات را ياد بگيريد: تحقيقات نشان مي‌دهد افرادي که مي‌توانند براي مشکلات راه‌حلي پيدا کنند بهتر مي‌توانند با مشکل کنار بيايند. وقتي با چالشي جديد روبه‌رو مي‌شويد فهرستي از راهکارهاي بالقوه‌اي که مي‌توانيد به وسيله آنها مشکل را حل کنيد، تهيه کنيد. استراتژي‌هاي مختلف را سنجيده و روي روشي منطقي براي حل مشکل تمرکز کنيد. وقتي به طور منظم روي مهارت‌هاي حل مشکل تمرين کنيد در زمان بروز ناگهاني بحران و چالش، آمادگي بهتري داريد.
• اهداف‌تان را مشخص کنيد: شرايط بحران، ترسناک و ناراحت‌کننده است. حتي ممکن است به نظر برسد اين شرايط برطرف شدني نيست. افرادي که انعطاف‌پذيري دارند اين شرايط را با روشي واقع‌گرايانه مي‌بينند و بعد اهدافي منطقي براي حل مشکل پيدا مي‌کنند. وقتي شديدا درگير مشکلات مي‌شويد، يک گام به عقب برداشته و ببينيد قبل از آن چه شرايطي بوده است. بعد همه راه‌حل‌هاي ممکن را در ذهن بياوريد و بعد آنها را به مراحل قابل اجرا تقسيم کنيد.
• براي حل مشکلات، گام تازه‌اي برداريد: اگر مشکل را به حال خود بگذاريد فقط بحران را طولاني‌تر کرده‌ايد. در عوض، فورا براي حل مشکل اقدام کنيد. ممکن است راه‌حل ساده نبوده و يا سريعا به دست نيايد اما شما بايد براي بهتر کردن شرايط و کاهش تنش، اقدام کنيد.
• مهارت‌هايتان را بيشتر کنيد: ساخت انعطاف‌پذيري ممکن است زمان‌بر باشد اما اصلا نااميد و خسته‌ نشويد. طبق نظر دکتر راس نيومن تحقيقات نشان داده است انعطاف‌پذيري يک موضوع فوق‌العاده و غيرقابل تصور نيست بلکه کاملا معمولي است و همه مي‌توانند آن را ياد بگيرند. اين قابليت، با رفتار و عملکرد خاصي تعريف نمي‌شود و از هر فرد به فرد ديگر متفاوت است بنابراين اگر روي خصوصيات متداول افراد با انعطاف‌پذيري بالا تمرکز مي‌کنيد کار خوبي است اما يادتان باشد با تکيه بر قدرت و توان خودتان آن را اجرا کنيد.

«وای فای» جای بلوتوث را می گیرد

پیش بینی می شود از اواسط سال 2010 نسل جدیدی از دستگاه ها همچون دوربین ها، تلفن های همراه و رایانه ها از قابلیت اتصال به یکدیگر با استفاده از wi- fi بدون نیاز به اتصال به یک شبکه بی سیم برخوردار شوند.به گزارش موبنا، گروه صنعتی wi- fi alliance به تازگی اعلام کرد که در حال تنظیم قوانین فنی جدیدی است که طبق آن ها شرکت های الکترونیکی قابلیت های جدیدی به دستگاه هایشان اضافه کنند تا از فناوری wi- fi بدون استفاده از شبکه بی سیم بهره ببرند.مدیر بازاریابی wi- fi alliance می گوید: فناوری wi- fi direct این مهم را برای تجزیه اطلاعاتی که در دوربین های دیجیتالی، گوشی های هوشمند یا رایانه ها وجود دارد، ممکن می کند. این ابزارها می توانند به طور مستقیم به دوربین های دیجیتال ، تلویزیون ها و پرینترها اتصال یابند. گفته می شود این ائتلاف در حال حرکت به قلمرو فناوری بی سیم بلوتوث است یعنی همان فناوری که برای اتصال مستقیم ابزار به ابزار مورد استفاده قرار می گیرد. بلوتوث از قدرت کمتری برخوردار است زیرا این فناوری با برد کوتاه تر و سرعت کمتر اطلاعات را انتقال می دهد. این گروه صنعتی سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد از فناوری wi- fi برای انتقال ویدئوها و دیگر فایل های پهن باند در خانه و با استفاده از wi- fi direct بهره ببرد. بر این اساس کاربران می توانند یک گوشی هوشمند را با استفاده از فناوری wi- fi direct به لپ تاپ وصل کنند.

دانلود آهنگ بسیار زیبای " منو باور کن " پویا بیاتی با کیفیت بالا


دانلود آهنگ زیبای "منو باور کن" خواننده پویا بیاتی با همراهی مهران باقری و میلاد صادقی
برای دانلود کلیک کنید !
حجم MP3 موزیک [128] : 2,94 MB
DOWNLOAD


متن آهنگ:
اگه خاکم ، اگه سنگم ، اگه دلتنگم
با خودم ، با تو و این فاصله می جنگم
اگه رودم ، با تو بودم ، به تو دلبستم
من از این من ، من از این تو ، از همه خستم
اگه بغضم ، اگه گریه ، اگه می بارم
کی می دونه سر روی دوش کی می زارم
تب سرد ُ ، پر دردُ ، منه شبگردُ
کی میدونه ، کی میفهمه حال این مردُ
گل پرپر کن عزیزم ، چشمامو تر کن
منو باور کن عزیزم ، منو باورکن
آی خدای نفسای منه سرگردن
به همون روز تولد منو برگردون

روان‌شناسی جالبی درباره ی خواب دیدن


در این مقاله با مطالبی مواجه می شوید که بسیاری از سوالات عجیب شما را پاسخ می دهد، مثل : تعبیر خواب،رویا،...
همه ما تقریبا یک‌سوم از زندگی‌مان را در خواب به‌سر می‌بریم. اما این‌قدر که از واقعیت‌های بیداری‌مان آگاهی داریم، از خواب‌مان کمتر می‌دانیم. دکتر حسین ابراهیمی مقدم، روان‌شناس و مدرس دانشگاه، با ظرایف و دقایق این دنیای راز آلود ما را بیشتر آشنا می کند ...
آقای دکتر! آیا این درست است که مغز ما در هنگام خواب استراحت می‌کند؟واقعیت این است که مغز ما در دوره‌هایی از خواب حتی از زمان بیداری هم فعال‌تر است! لذا اینکه گفته شود در هنگام خواب مغز استراحت می‌کند، اصلا باور درستی نیست!در انسان، هنگام تولد، مدت خواب حداکثر میزان خود را دارد و بین 20 تا 22 ساعت در شبانه‌روز است، سپس به تدریج از میزان آن کاسته می‌شود و در هنگام بلوغ به کمی بیش از 8 ساعت می‌رسد. متوسط مقدار خواب در بزرگسالان 5/7 ساعت است. البته اختلافات انفرادی زیادی نیز در نیاز به خواب و مدت آن مشاهده می‌شود.
مکانیزم عصبی به خواب رفتن چیست؟در هنگام خواب به تدریج از سطح هوشیاری کاسته می‌شود. سطح هوشیاری با فعالیت‌ نورون‌های کورتکس مخ مربوط است. فعالیت نورون‌های کورتکس هم به نوبه‌ خود تحت تاثیر پیام‌های تحریک کننده و باز دارنده‌ای قرار دارد که از تشکیلات مشبک به کورتکس می‌رسد. ضمنا در هنگام خواب سیناپس‌های بازدارنده‌ای که به خصوص از تشکیلات مشبک، پل مغز و بصل‌النخاع سرچشمه می‌گیرند و انتقال‌دهنده شیمیایی آنها سرتونین است،به کار می‌افتند. به همین جهت است که در هنگام خواب به سروتونین مغز افزوده می‌شود و اگر در مغز جانوران بیدار هم سروتونین تزریق کنیم به خواب می‌روند.
خواب چه آثاری دارد؟برای جواب به این سوال اجازه بدهید ابتدا مثالی مطرح کنم. فرض بفرمایید که شما پشت فرمان خودروی خود نشسته و استارت می‌زنید. چه اتفاقی می‌افتد؟ انرژی از باتری برای روشن شدن ماشین بسیج می‌شود و خودرو شما روشن می‌شود. اگر اعمالی از این دست مثل روشن شدن خودرو، استفاده از کولر یا روشن کردن چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن را در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که باید خیلی زود باتری خودرو خالی و شارژ شود ولی واقعیت این است که دینام خودرو وظیفه شارژ دوباره باتری را به عهده دارد و تا وقتی دینام سالم است باتری شما به راحتی خالی می‌کند و خودروی شما خوب استارت می‌زند ولی اگر دینام خراب باشد،مشکلات شروع می‌شود.در بدن ما هم خواب نقش همان دینام را بازی می‌کند و باعث می‌شود پرانرژی باشیم. قطعا با کسانی برخورد کرده‌اید که صبح‌ها برای انجام امور انرژی لازم را ندارند یا افراد افسرده‌ای که انگیزه‌ انجام فعالیت را ندارند، معمولا کم انرژی هستند و به طور عمده مشکل خواب دارند یا به عبارتی خوب شارژ نمی‌شوند.
این شارژی که شما می‌گویید بدنی است یا روانی؟خب، خواب مراحل متعددی دارد که توضیح آن از حوصله این مقاله خارج است ولی به طور کلی 2 نوع خواب داریم: REM و NonREM. مرحله REM زمانی اتفاق که می‌افتد که همان‌طور که فرد خوابیده و چشم‌ها بسته‌اند ولی چشم در چشم خانه (حدقه) حرکت می‌کند، حتی با چشم غیر مسلح هم می‌توان دید که چشم فردی که خوابیده حرکت می‌کند. اگر فرد را در این مرحله از خواب بیدار کنیم، به طور عمده گزارش می‌دهد که داشته خواب می‌‌دیده است. این مرحله بیشتر شارژ روانی بدن را در پی دارد. درمرحله دیگر خواب یا NonREM یعنی خوابی که چشم‌ها حرکتی ندارند، فرد کمتر گزارش خواب دیدن را دارد.این مرحله بیشتر شارژ بدنی را بر عهده دارد.
کدام خواب مهم‌تر است؟البته هر دو مهم هستند ولی پژوهش‌هایی که انجام داده‌ایم نشان داده است که محرومیت از خواب REM تاثیرات و پیامدهای ناگوارتری را در پی داشته است.در آزمایشی روی یک استخر آب جزایر کوچکی درست کردیم که روی هر یک گربه‌ای می‌توانست به صورت ایستاده قرار بگیرد ولی جای کافی برای دراز کشیدن نداشت. لازم به یادآوری است که گربه‌ها می‌توانند به صورت ایستاده در خواب NonREM باشند ولی به محض رفتن به خواب REM به آب افتاده و بیدار ‌شدند. در چنین گربه‌های خانگی که از خواب REM محروم شدند به سرعت نشانه‌های بیماری‌های روان تنی، لاغری، بی‌اشتهایی و تحریک‌پذیری غیرعادی ظاهر شد و این گربه‌های دست‌آموز خانگی به گربه‌های وحشی تبدیل شدند.اگر آزمایش ادامه یابد گربه‌ها بر اثر لاغری شدید می‌میرند. در پژوهش‌ دیگری که روی عده‌ای داوطلب انجام شده با محروم ساختن آنها از خواب REM و مقایسه آنها با افراد دیگری که از خواب NonREM محروم می‌شدند نشان داد که در افرادی که از خواب REM محروم شده بودند به تدریج نشانه‌های بیماری‌های روان ‌تنی همراه با بی‌اشتهایی، تحریک‌پذیری غیرعادی و اختلالات دستگاه گردش خون و گوارش و نشانه‌های اسکیزویید مانند بی‌توجهی به محیط به وجود آمد، مسلما ادامه آزمایش غیراخلاقی بود!پس همان ‌طور که می‌بینید حذف یا محرومیت از خواب مخصوصا خواب REM به سرعت اختلالاتی را به وجود می‌آورد و مقاومت کامل در برابر بی‌خوابی کامل، حداکثر 6 روز است! بنابراین مقاومت انسان در برابر بی‌خوابی کمتر از مقاومت در برابر بی‌غذایی است!
چرا خواب REM این قدر مهم است؟ببینید؛ در خواب REM ما خواب می‌بینیم و خواب دیدن در روان‌شناسی از اهمیت زیادی برخوردار است. ما معتقدیم که خواب حل تعارض‌های دوران گذشته فرد است.لذا فرد در خواب و با خواب دیدن سعی در تنظیم و تعدیل مسایل فکری، روحی، تعارضات و مشکلات خود دارد. به همین خاطر است که تعبیر خواب در روان‌‌شناسی از اهمیت خاصی برخوردار است. البته تعبیر خواب روان‌شناسی با تعبیر خواب یک معبر خواب‌گذاری، فرق دارد چرا که بعد از خواب‌گذاری قصد پیش‌گویی آینده فرد را از روی خواب او دارد ولی یک روان‌شناس از روی تعبیر خواب به ریشه‌های برخی ناکامی‌ها و تعارض‌های زندگی گذشته فرد پی می‌برد و به عبارتی شخصیت فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. بین خواب دیدن زن و مرد هم تفاوتی وجود دارد؟بله؛ به عنوان مثال، فرض بفرمایید که بین خواب زن‌ها و مردها تفاوت‌هایی وجود دارد؛ مثلا خانم‌ها بیشتر خواب‌های سریالی می‌بینند! حتی در یک شب چند قسمت خواب و یا در چند شب پشت‌سر هم دنباله‌ خواب‌های قبلی خود را بیشتر می‌بینند و البته از این بابت خوشبخت‌ترند چرا که مردها معمولا خواب‌های یک قسمتی می‌بینند و متاسفانه در این خواب‌های کوتاه عمدتا به ناکامی هم می‌رسند و حتی در خواب هم به خواسته خود دست نمی‌یابند!
آیا می‌توان ادعا کرد که از روی خواب می‌توانیم به شخصیت افراد پی ببریم؟البته جواب صریح به این سوال کمی سخت است ولی می‌توان گفت که از روی خواب می‌توان به مشکلات و دغدغه‌هایی که فرد با آنها درگیر بوده است پی برد. بالطبع مشکلات فرد، نوع زندگی، سبک شناختی و شیوه کنار آمدن با مسایل را مشخص می‌کند. مثلا فرض بفرمایید عده‌ای از برخی خواب‌های تکراری گله دارند. احتمالا این افراد تعارض حل نشده‌ای دارند که به کرات در خواب خود را نشان می‌دهدیا افراد افسرده بیشتر خواب مرده، قبرستان، تاریکی و... می‌بینند. برعکس افراد شنگول خواب‌هایی با زمینه‌های ج*ن/سی یا شهوانی بیشتر می‌بینند. اگر فردی خواب بسیار در هم بر هم و به هم ریخته‌ای ببیند نشان‌دهنده فکر بسیار به هم ریخته و نامنظم اوست. معمولا وسواسی‌ها خواب را با جزییات ریز می‌بینند و با همان جزییات هم تعریف می‌کنند. پس می‌بینند که تا حدی می‌توان به دنیای درونی فرد پی ببرد.
پس تعبیر خواب روان‌شناسی نباید کار سختی باشد؟دقیقا بر عکس؛ بسیار سخت است، چرا که کار به همین جا ختم نمی‌شود! مثلا از طرفی برخی خواب‌ها معنای سمبولیک یا نمادین دارند. به عبارتی دیدن یک چیز خاص در خواب می‌تواند معنای چیز دیگری را بدهد. مثلا دیدن برگ درخت یا کاغذ می‌تواند نشانه‌ای از زنانگی تلقی شود.برخی خواب‌ها را هم خیلی ارزشمند تلقی نمی‌کنیم. مثلا فرض کنید خواب‌هایی که با شرایط لحظه‌ای و گذرای فرد در ارتباط است؛ مثلا من مراجعی داشتم که تعریف می‌کرد که خواب می‌دیده در سرمای قطب اسیر است و وقتی با لرز و سرما از خواب می‌پرد متوجه می‌شود که در سرمای زمستان پنجره اتاق بازمانده و سرمای سختی وارد اتاق شده است. مسلما این خواب‌ها خیلی ارزش تفسیری ندارند.
چرا در زمان‌های معینی بیداریم و در زمان‌های دیگر، خواب؟مدلی تحت عنوان مدل پردازش متضاد خواب و بیداری این پدیده را توضیح می‌دهد. مطابق این مدل دو فرآیند متضاد در مغز بر تمایل آن برای به خواب رفتن یا بیدار ماندن زمان می‌رانند.این دو فرآیند عبارت‌اند از سایق اعتدالی خواب (حالت‌هایی که در جاندار وجود دارد و جاندار را به طرف آن سوق می‌دهد مانند سایق تشنگی) و فرآیند بیدار باش ساعت‌مدار.
سایق (سوق‌دهنده) اعتدالی خواب فرآیندی شناختی است که می‌کوشد مقدار خواب لازم برای داشتن سطح پایداری از بیدار باش در طول روز را تامین کند. این سایق در تمام طول شب فعال است ولی در طول روز هم عمل می‌کند. در سراسر روز نیاز به خوابیدن دم به دم شکل می‌گیرد. اگر شب قبل خیلی کم خوابیده باشیم، در طول روز تمایل قابل‌توجهی برای به خواب رفتن خواهیم داشت.
فرآیند بیدار باش ساعت مدار فرآیندی در مغز است که باعث می‌شود هر روز در زمان معینی از خواب بیدار شویم. این فرآیند تحت کنترل ساعت زیستی است و چرخه‌های شبانه‌روزی 24 ساعته را در کنترل دارد. از تعامل این دو فرآیند متضاد چرخه روزانه خواب و بیداری ما به وجود می‌آید. خواب یا بیدار بودن ما در هر لحظه به قدرت این دو فرآیند نسبت به هم بستگی دارد. در طول روز فرآیند بیدار باش ساعت مدار معمولا بر سایق خواب غلبه دارد ولی از سرشب به بعد با بیشتر شدن قدرت عزم خوابیدن، گوش به زنگی و بیدار باش ما رو به کاهش می‌گذارد. در اواخر شب ساعت زیستی ما را به خواب دعوت می‌کند.
آیا می‌توانیم محتوای رویاهای خودمان را کنترل کنیم؟روان‌شناسان نشان داده‌اند که امکان کنترل محتوای رویا تا حدودی وجود دارد. به این صورت که محیط آنها را عوض می‌کردند یا به افراد، پیش از خواب القاهایی می‌کردند و بعد محتوای رویاهایی را که در پی آن به وجود می‌آمد، تحلیل می‌کردند. در یک مطالعه، پژوهشگران تاثیر زدن عینکی با شیشه‌های قرمز به مدت چند ساعت پیش از خواب را آزمایش کردند. گرچه پژوهشگران هیچ گونه القای واقعی صورت نداده بودند و شرکت‌کنندگان نیز هدف آزمایش را نمی‌دانستند، گزارش بسیاری از شرکت‌کنندگان حاکی از آن بود که محتوای دیداری رویای‌شان ته رنگ قرمزی داشت. آزمایش هم در مورد تاثیر تلقین آشکار پیش از رویا انجام شد: از شرکت‌کنندگان خواستند تا سعی کنند در مورد آن ویژگی شخصیتی که دوست دارند از آن آنها باشد، رویایی ببینند. بیشتر آنها لااقل یک رویا دیده بودند که می‌شد صفت محبوب‌شان را در آن تشخیص داد. با وجود این یافته‌ها در بیشتر مطالعات شواهد چندانی دال بر اینکه محتوای رویا را بتوان واقعا کنترل کرد، به چشم نمی‌خورد.

همه را متحیر کنید !!


1- تميز کردن چرخ خياطي
اگر مي خواهيد چرخ خياطي شما عمر بهتري داشته باشد، هميشه آن را تميز کنيد. اطراف آن را بافشار ضعيف جاروبرقي تميز کنيد و براي داخل آن از يک قلم مو کمک بگيريد.
2- خط اتو انداختن
اگر مي خواهيد شلوار خود را با اتو خط بيندازيد که چشم همه را متحير کنيد، با اسفنج آغشته به آب و سرکه سفيد محل مورد نظر را مرطوب کنيد، سپس اتو بزنيد.
3- روان شدن زيپ
اگر زيپ لباس شما سخت حرکت ميکند، قطر هاي روغن خياطي يا کمي صابون به آن بماليد.
4- تيز کردن سوزن خياطي
اگر سوزن چرخ خياطي شما کند شده است. يک ورقه سمباده را زير دستگاه قرار دهيد و يک رديف روي آن برويد تا سوزن تيز شود.
ابتدا کوسن خود را با پارچه هاي پلاستيکي و پلي استر رويه کنيد تا زماني که روکش هاي تنگ و چسبان کوسن را روي آن مي کشيد اين کار، راحت و سريع انجام شود.
5- دوخت دکمه
توصيه مي کنيم اگر مي خواهيد دکمه ي شما راحت کنده نشود، از نخ دندان براي دوخت آن استفاده کنيد.
6- تيز کردن قيچي
هيچ چيز بدتر از داشتن يک قيچي کند موقع برش پارچه نيست. قيچي بعد از استفاده ي زياد، رو به کندي ميرود. براي تيز شدن قيچي هاي کند و قديمي اين راهکار را امتحان کنيد. با قيچي چند ورق آلومينيومي يا کاغذ سمباده را ببريد. اين کار باعث تيز شدن تيغه هاي قيچي خواهد شد.
7- تازه کننده ي هوا
چرا پول خود را براي خريد اسپر يهاي تاز ه کننده و بوگير هوا خرج کنيد؟ بياييد خودتان در منزل آن را تهيه کنيد. چهار پيمانه آب را با چهار قاشق چايخوري جوش شيرين مخلوط کرده و در يک اسپري آب بريزيد و در هوا اسپري کنيد. اين محلول بوي هوا را از بين مي برد. مخلوط يک قاشق چايخوري جوش شيرين، يک قاشق غذاخوري سرکه و دو پيمانه آب هم براي از بين بردن بو و تازه کردن هواي اتاق توصيه ميشود.
اگر مي خواهيد شلوار خود را با اتو خط بيندازيد که چشم همه را متحير کنيد، با اسفنج آغشته به آب و سرکه سفيد محل مورد نظر را مرطوب کنيد، سپس اتو بزنيد.8- روکش کردن کوسن ها
کشيدن مجدد رويه ي کوسنها پس از شست و شو يا تعويض کاري است که گاهي خانمها را با مشکل مواجه مي کند و اگر آقايان به کمک نيايند، وقت زيادي را از خانمها خواهد گرفت. براي سهولت اين کار توصيه مي کنيم، ابتدا کوسن خود را با پارچه هاي پلاستيکي و پلي استر رويه کنيد تا زماني که روکش هاي تنگ و چسبان کوسن را روي آن مي کشيد اين کار، راحت و سريع انجام شود.
9- تميز کردن گلهاي مصنوعي
براي تميز کردن گلهاي مصنوعي ظرف پاکتي را از نمک آشپرخانه پر کنيد و گل را داخل نمک فرو کنيد. پاکت را خوب تکان دهيد. گل هاي شما تميز خواهد شد.
10 - لکه ي شمع بر روي کفپوش پارکت
پارافين ريخته شده را با تکه اي يخ سفت کرده و سپس با نوک جسمي تيز پارافين جامد شده را برداريد. مراقب باشيد بر روي کف پوش، خطي ايجاد نشود سپس کمي پوليش مخصوص کف پوش را بر روي آن ناحيه از سطح کف پوش ماليده و پس از آن با پارچه اي نرم، آثار باقي مانده را تميز کنيد.

11 - راهکارهايي در صرفه جويي در مصرف برق
استفاده از لامپ ها با بازده بالاتر مانند لامپ هاي فلورسنت که نور سفيد توليد مي کنند، علاوه بر ايجاد نور بيشتر، انرژي الکتريکي کمتري را به گرما تبديل خواهد کرد. به طور متناوب، وسايل برقي را بررسي کنيد و در صورت نياز، آنها را در اسرع وقت تعمير کنيد. استفاده ي بهينه از لوازم برقي، راه حل مناسب ديگري است. به عنوان مثال، از باز و بسته کردن مکرر در يخچال و فريزر اجتناب کنيد و در صورت امکان، مواد غذايي مورد نياز را در يک نوبت در داخل يخچال قرار داده يا از آن خارج نماييد. فاصله ي مناسب ميان وسايل سرمازا و گرمازا را حفظ کنيد. به عنوان نمونه، از قراردادن يخچال و اجاق گاز در کنار يکديگر خودداري کنيد. در فصول سرد سال، با استفاده از درزگيرها و پرده از ميزان تلفات حرارتي بکاهيد و در هر زمان از
پوشش مناسب آن آب و هوا استفاده کنيد. مي توان به جاي گرم کردن بيش از حدّ خانه ازپوشش گرم بهره گرفت. از تابش طبيعي نور خورشيد براي گرم کردن خانه و نيز ايجاد روشنايي استفاده کنيد. آفتاب مانند يک اتوي برقي شما را در خشک کردن لبا سهاي خيس ياري خواهد کرد.
با قيچي چند ورق آلومينيومي يا کاغذ سمباده را ببريد. اين کار باعث تيز شدن تيغه هاي قيچي خواهد شد.12 - شيوه صحيح کوبيدن ميخ
ميخ را در قطعه ي کاغذ سخت سمباده يا مقوا فرو کرده و از اين کاغذ براي نگه داشتن ميخ در محل مورد نظر استفاده کنيد. قبل از آنکه ميخ کاملاً در سر جايش محکم شود، کاغذ را پاره کنيد.
Related Posts with Thumbnails

  

دو مجموعه ارزشمند آموزش شعبده بازی و تردستی با ورق + تخفیف استثنائی 
قیمت: 15000   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش بدنسازی با سیستم Muscle & Fitness Series 
قیمت: 5000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش مهارتهای فوتبال توسط دیوید بکهام+هدیه 
قیمت: 5500   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تکنیک های مدرن دفاع شخصی با دست خالی 
قیمت: 6500   5000 تومان  

           

 

 

  

مجموعه 8 مستند دلهره آور + 20 فیلم ترسناک 
قیمت: 12000   6500 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین و جدیدترین آموزش خیاطی به زبان فارسی 
قیمت: 14500   8000 تومان  

           

 

 

  

آموزش زبان نصرت 1 و 2 + تقویت حافظه نصرت در یک DVD با قیمت عالی 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تعمیرات و مکانیک خودرو پژو 206 
قیمت: 4500   3800 تومان  

           

 

 

  

با این 3 دی وی دی استاد فتوشاپ شوید + ارزان + همراه هدیه 
قیمت: 9500   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش تقویت حافظه و تند خوانی (دکتر سیدا: مرد حافظه ایران) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

مستند جدید و دیدنی شیطان پرستان ایرانی 
قیمت: 6000   4500 تومان  

           

 

 

  

تمامی نوار قصه های دوران کودکی شما در یک دی وی دی+هدیه - از دست ندید 
قیمت: 7000   4500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه آلبوم ها و آهنگ های سنتی از قدیم تا امروز (کامل ترین مجموعه موجود) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

کلکسیون مسابقات قویترین مردان جهان+هدیه (World Strongest Man) 
قیمت: 12000   9500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه کامل سمینارهای تکنیک های موفقیت دکتر شاهین فرهنگ 
قیمت: 12000   6000 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین مجموعه آلبوم ها و تک آهنگ های ترکی + هدیه(آهنگ های 2010 ترکی) 
قیمت: 17000   12000 تومان  

           

 

 

  

مستند جذاب حیات وحش پارک ملی YellowStone - زیرنویس فارسی 
قیمت: 8000   5500 تومان  

           

 

 

  

مستند جنجالی زنان فوتبالیست در ایران + هدیه 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes