۱۳۸۷ بهمن ۱۰, پنجشنبه

خودآموز ابراز عشق در روز ولنتاین + مخارج ولنتاین در سال 86

خودآموز ابراز عشق در روز ولنتاین 

 

زوج های جوان در شهرهای بزرگ ایران چند سالی است که همزمان با روز ولنتاین دغدغه خرید هدیه مناسب دارند.

 

خرید ولنتاین در تهران، عکس : ‌نیما افشارنادری 



کمتر از پنج سال است که در ایران، جو برگزاری روز ولنتاین به شدت جوانان طبقه های مختلف اقتصادی و اجتماعی را فرا گرفته است و از نخستین هفته بهمن ماه، مغازه های کادو فروشی، عروسک فروشی، و کارت فروشی،‌ ویترین های کدر خود را پاک می کنند و بیشتر با خرس های پشمی قرمز، به آن جلای تازه می دهند.

هر قدر که از روزهای اول بهمن‌ماه به پایان آن نزدیک می‌شویم، ازدحام و شلوغی فروشگاه‌ها بیش تر می‌شود و در شب ولنتاین جایی برای سوزن انداختن نخواهد بود.  



اگر عشق را یک مساله خصوصی می دانید و از تعریف آن مطابق با عرف جامعه بیزارید، بی خیال همه ی این ادا و اصول ها شوید. اما، اگر می خواهید به کسی به کلیشه ای ترین شکل ممکن، ابراز عشق کنید و با خرس های قرمز و شکلات، به رابطه دوستانه تان جلا دهید، کافی است طبق دستورالعمل ولنتاین ما عمل کنید. فقط مواظب باشید، کسی که آن طرف میز یکی از کافه های دنج شهر، ‌از شما کادویی را تحویل می گیرد، در همین روز، با چند نفر دیگر به همین مناسبت همنشین نشده باشد.  

 

 کادوی بسته بندی شده ولنتاین، عکس:‌ نیما افشارنادری  
 

هدیه ای که بسته بندی آن بیش از نیم ساعت طول می کشد و خرید آن، بیش از 20 هزار تومان هزینه دارد. 

برای فرار از همهمه و شلوغی این روز های فروشگاه های میرزای شیرازی، خیابان ونک و پاساژ هایی مثل گلستان، میلاد نور و امثال آن در غرب تهران،‌ ساختمانی در خیابان پالیزی، که «بازار اندیشه» نام گرفته، جایی است که می توانید در آن با آسودگی خیال بیشتری خرید کنید.

این محله، محله ای ارمنی نشین نیست و قبلا پاتوق خرید های این چنینی نبوده است. اما روز به روز، بیشتر حال و هوای جوانانه و در این ماه، «ولنتاینی» پیدا می کند.

مغازه های این جا، به همین خاطر، روی فروش کالاهایشان همزمان با این مناسبت حساب ویژه ای باز می کنند. تا جایی که صاحب مغازه طبقه اول این ساختمان که قصد دارد محل کسبش را واگذار کند و از فروش کم و مشکلات زیاد این شغل کلافه شده، دست نگه داشته تا پس از فروش این روز، در مغازه را تخته کند.  

 



همه این ها در صورتی است که مغازه ها اجازه داشته باشند در شب ولنتاین، باز باشند. صاحبان مغازه ها می گویند که از طرف مسئولان انتظامی محله ها، به آن ها اعلام شده که تا ساعت هفت عصر، باید کرکره ها را پایین بکشند.

البته به نظر می رسد کافی شاپ ها هم مشمول همین دستور می شوند. فرقی هم نمی کند که شما، برای دل دادن و قلوه گرفتن به آن جا رفته اید، یا از بخت بد، برای درآوردن دلی از عزا. 
 

 


پس بهتر است برای خرید، از روز های قبل به فکر باشید، اگر آه در بساط ندارید ، همین قضیه را بهانه کنید و سر و ته ولنتاین امسال را با یک شاخه گل رز هزار تومانی هم بیاورید یا حتا از آن هم ارزان‌تر، می‌توانید با خرج کردن ۲۰۰ تا تک‌تومانی هم دل طرف مقابلتان را به دست بیاورید؛ کارت‌هایی با ابعاد مینیاتوری که در بخش بالایی آن، یک گیره چوبی کوچک با قلب کوچک تزئین شده ای، جا خوش کرده و برای آنهایی ساخته شده که دوست دارند همه چیز را با سادگی و شاید سهل انگاری همراه کنند. 



قفسه فروش عروسک در یک قهوه فروشی، تهران، عکس:‌ نیما افشارنادری 



مغازه های خیابان میرزای شیرازی، جای خوبی برای آغاز خیابان گردی پیش از ولنتاین است. مهدی، مدیر یکی از این فروشگاه ها می گوید :‌ «۲۰ درصد جنس های ما، برای ولنتاین تغییر می کند. فروش این روز ها خیلی خوب است، با این که در منطقه ی ارمنی نشین زندگی می کنیم، اما حتا فروش کریسمس هم به گرد پای ولنتاین نمی رسد.»  

 



«هدیه خوب چی داری؟» سوال جادویی عاشق‌هایی است که دیگر آب از سرشان گذشته. این عشاق حاضرند هر چه در چنته دارند دودستی تقدیم طرف مقابل کنند و هیچ قید و بندی را برای خرید ولنتاین برای خود قائل نمی‌شوند. شاید شما هم جزو همین دسته باشید. قیمت برای شما مهم نیست و فقط به غافلگیر کردن فکر می‌کنید. دست شما برای خرید باز باز است. آنقدر خرت و پرت و خرده‌ریز هست که پس از یک ساعت گردش در فروشگاه‌ها بالاخره یکی‌شان چشمتان را می‌گیرد. 

زیاد ذوق نکنید. هنوز کسی به گرد پای مدیر یکی از بزرگ‌ترین نمایندگی‌های اتومبیل در ایران نمی‌رسد که سال گذشته با خرج کردن شش میلیون تومان ناقابل توانست کل ویترین یکی از فروشگاه‌های معتبر را به مناسبت ولنتاین برای همسرش به ارمغان ببرد.  

 



اگر طرف مقابل شما از این دسته آدم‌هاست که حتما باید غافلگیرش کنید، نگران نباشید، ‌ویترین‌های فروشگاه‌ها، امسال، عروسک‌های غول‌پیکری را در خود جای داده‌اند که چند تایشان کافی است تا ویترینی را پر کنند و احتمالا هر هدیه گیرنده ای را غافلگیر خواهد کرد.

سعید، مدیر یکی از فروشگاه‌ها، متفاوت بودن را دلیل اصلی بزرگ شدن اندازه عروسک‌ها نسبت به سال های گذشته می‌داند.

با این حساب، شاید بتوان به راحتی پیش بینی چنین کادوی عاشقانه ای را داشت : ‌«یک سگ با ابعاد اجرام آسمانی» که در یک ویترین کوچک جا خوش کرده است.  

 

 

  

 

مخارج ولنتاین در سال 86:

  • عروسک کوچک : 2 تا 20 هزار تومان
  • عروسک بزرگ: 90 هزار تا چهارصد هزار تومان
  • کارت تبریک ‌:‌ 2 تا 30 هزار تومان
  • جعبه و بسته بندی:‌ 2 تا 30 هزار تومان
  • کافه نشینی دو نفره: 4 هزار تا 30 هزار تومان
  • مراکز اصلی خرید ولنتاین در تهران:‌ کارت فروشی های «میرزای شیرازی» و «نجات اللهی (‌ویلا)»، پاساژ های «ونک»، «گلستان»، :میلاد نور»، «تندیس»، «تیراژه»، «اندیشه» و «کوی نصر»  بر اساس نرخ مناطق مختلف تهران

 

 

با داغ شدن تنور ولنتاین در ایران، دخترها با شتاب و علاقه بیشتر فروشگاه‌ها را یکی یکی گز می‌کنند و برای انتخاب هدیه و جعبه آن و حتی انتخاب جمله‌ای که می‌خواهند روی آن بنویسند، وسواس شدیدی نشان می‌دهند.  

 

بعضی از این دخترها روحشان هم خبر ندارد که هدیه‌ای که روز ولنتاین از طرف مقابلشان دریافت می‌کنند، شکل و شمایل همان هدیه‌ای را دارد که احتمالا دختر دیگری هم در همان روز از او دریافت می‌کند.

فروش هدیه برای دو یا سه نفر به یک مشتری، حالا دیگر خاطره مشترک خیلی از فروشندگان فروشگاه‌های رنگی رنگی این روزها شده است.  



همایی، یکی از فروشندگان می گوید که این دسته افراد، بجای آن که به دنبال هدیه ای مناسب،‌ با هر قیمتی باشند، با لحنی حق به جانب و البته اعتماد به نفس تصنعی شان، می پرسند :‌‌ «با فلان قدر پول، چه چیزی گیر می آید؟» و اضافه می کند:‌ «این طور پرس و جو، نشان می دهد که این کادو خریدن، از روی رفع تکلیف است.»  



اگر از آن دسته هستید که با فیلم تایتانیک به رویا می روید، بعد از رد و بدل شدن کادو ها، در تنهایی پس از دراز کشیدن در تخت خواب، پرده اتاق را کمی کنار بزنید و به ماه خیره شوید،

برای یک بار در سال هم که شده،‌ ماه شب چهاردهم، بر اساس سال میلادی می تابد. ماه شب چهاردهم فوریه، برای شما درخشان تر نیست؟  

 

آسوده بخوابید. فردا روزی است که دیگر، نه خرس، نه شکلات و نه کارت تبریک، جز نوستالوژی تکراری، چیز دیگری نیست، اگر فکر می کنید با این چیزها، زندگی عاشقانه تری خواهید داشت، به فکر خرید سال آینده باشید.

Related Posts with Thumbnails

  

دو مجموعه ارزشمند آموزش شعبده بازی و تردستی با ورق + تخفیف استثنائی 
قیمت: 15000   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش بدنسازی با سیستم Muscle & Fitness Series 
قیمت: 5000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش مهارتهای فوتبال توسط دیوید بکهام+هدیه 
قیمت: 5500   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تکنیک های مدرن دفاع شخصی با دست خالی 
قیمت: 6500   5000 تومان  

           

 

 

  

مجموعه 8 مستند دلهره آور + 20 فیلم ترسناک 
قیمت: 12000   6500 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین و جدیدترین آموزش خیاطی به زبان فارسی 
قیمت: 14500   8000 تومان  

           

 

 

  

آموزش زبان نصرت 1 و 2 + تقویت حافظه نصرت در یک DVD با قیمت عالی 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تعمیرات و مکانیک خودرو پژو 206 
قیمت: 4500   3800 تومان  

           

 

 

  

با این 3 دی وی دی استاد فتوشاپ شوید + ارزان + همراه هدیه 
قیمت: 9500   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش تقویت حافظه و تند خوانی (دکتر سیدا: مرد حافظه ایران) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

مستند جدید و دیدنی شیطان پرستان ایرانی 
قیمت: 6000   4500 تومان  

           

 

 

  

تمامی نوار قصه های دوران کودکی شما در یک دی وی دی+هدیه - از دست ندید 
قیمت: 7000   4500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه آلبوم ها و آهنگ های سنتی از قدیم تا امروز (کامل ترین مجموعه موجود) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

کلکسیون مسابقات قویترین مردان جهان+هدیه (World Strongest Man) 
قیمت: 12000   9500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه کامل سمینارهای تکنیک های موفقیت دکتر شاهین فرهنگ 
قیمت: 12000   6000 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین مجموعه آلبوم ها و تک آهنگ های ترکی + هدیه(آهنگ های 2010 ترکی) 
قیمت: 17000   12000 تومان  

           

 

 

  

مستند جذاب حیات وحش پارک ملی YellowStone - زیرنویس فارسی 
قیمت: 8000   5500 تومان  

           

 

 

  

مستند جنجالی زنان فوتبالیست در ایران + هدیه 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes