۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

روش‌های از بین بردن موهای زاید بدن

روغن مورچه روجا از بین برنده کامل و دائمی موهای زائد  

 

نحوه استفاده و مقدار مصرف: جهت از بین بردن قطعی و دائمی موهای زائد صورت و یا هر قسمت از بدن لازم است:

 

1)      ابتدا موهای محل مورد نظر با دقت و ارامی بوسیله (نخ- موچین- موم یا فنر) از ریشه کنده شود.(بدیهی است تیغ ،ژل،کرم و یا پودرهای موبر موثر نخواهند بود.)

2)      پوست پاکسازی شده را با 10 الی 25 قطره (بسته به سطح پوست) از روغن مورچه روجا چرب نموده و مدتی ماساژ دهید پس از 2 ساعت بشویید

3)      موارد ردیف 2 به مدت 3 تا 5 روز و حداقل روزی 3 بار تکرار شود.

4)      موهایی که از ریشه در نیامده باشد مجددا رشد می کند که با تکرار کامل و دقیقتر طی 2 تا 3 مرحله پوست برای همیشه کاملا عاری از  مو میشود. 

 

موارد احتیاط و منع مصرف

تاکنون موردی حساس مشاهده نشده ولی بهتر است در دوران شیردهی و حاملگی استفاده نشود.

نکته: مو باید حتما از ریشه درآمده باشد تا با باز شدن منفذ پوست روغن براحتی به داخل پوست نفوذ کند. 

 

 کرم bioxet : موها را بصورت دائمی از بین می برد و بدون عوارض نیز می باشد(۳۰۰۰۰ تومان) 

 

کرم رازیانه : ضد لک ، رفع زبری پوست ، از بین برنده موهای زاید صورت.

رازیانه با توجه به داشتن هورمون جن*س*ی استروژن، میتواند در رفع موهای زائد که به علت عدم تعادل هورمونی ایجاد میشود موثر باشد.
اثر این کرم زمانی در رفع موهای زائد موثر خواهد بود که در کنار آن روشهای درمانی زیر به کار گرفته شود :
1- موهای زائد باید با دستگاه از ریشه کنده شود و بلا فاصله این کرم در محل ماساژ داده شود. (روزی 2 بار)
2- یک قاشق غذاخوری از جوشانده رازیانه را هر روز در 2 لیوان آب جوشانده تا یک لیوان باقی بماند، سپس میل نمایید. (این کار را روزی دوبار انجام دهید.)
3- جوشانده نعناع یک قاشق غذاخوری در یک لیوان آب روزی یک بار میل شود.
4- اگر فرد دارای اضافه وزن میباشد باید به کاهش وزن خود اهمیت دهد.
5- اگر عادت ماهانه نامنظم است باید منظم شود.
6- اگر تخمدانها کیست ساز است، باید درمان شود.
7- از مصرف مرغ پرهیز شود.
با رعایت تمام این نکات درمان در دراز مدت صورت میگیرد و ابتدا هورمونها نرم شده، سپس ناپدید میشوند.

موهای زائد مشکلی است که هر خانم یا آقایی در برهه‌های زمانی متفاوت و در طول عمر خود با آن مواجه می‌شود چرا که این موها در صورت، پاها، دست‌ها و نقاط دیگر بدن وجود دارند. برای از بین بردن این موها، روش‌های متعددی وجود دارد که به دو دسته تقسیم می‌شوند: روش‌های موقتی شامل کندن با موچین، تراشیدن، اپیلاتورها (موکن مکانیکی)، دپیلاتورها (موکن‌های شیمیایی)، مومک انداختن و بند انداختن و روش‌های دایمی شامل الکترولیز و لیزر. در اینجا شما را با روش‌های موقتی آشنا می‌کنیم.
 


موم انداختن
در این روش، موم گرم شده را روی پوست پخش کرده و قطعات بریده شده پارچه ضخیم را روی موم فشار داده و خیلی سریع جدا می‌کنیم. در سالن‌های اپیلاسیون توجه داشته باشید که خدمه موسسه قاشقکی را که برای مشتری پیشین به کار برده‌اند، برای شما مورد استفاده قرار ندهند. به این منظور خدمه آرایشگاه باید مومک را درون ظرف کوچک خاص هر مشتری ریخته و در پایان کار مازاد آن را همراه با ظرف مربوطه دور بریزد.

مراقب باشید که در هنگام کار اپیلاسیون، خدمه حتما از دستکش‌های استریل و یک بار مصرف استفاه کنند و شما نیز لباس‌هایی از جنس کاغذ درخواست کنید. گرچه درد و رنج جزیی لاینفک از مومک‌گذاری است اما چنانچه دریافتید که خدمه اپیلاسیون در حین مومک‌گذاری شدت عمل به خرج می‌دهد، این نکته را به وی خاطرنشان سازید زیرا شدت عمل و عجله در مومک‌گذاری سبب بروز سوختگی‌های درجه دوم یا خون مردگی در موضع می‌شود. این روش در اغلب موارد سریع و به صرفه است.  

 

دپیلاسیون به ‌وسیله موم

موهای کوتاه، نازک، بلند یا ضخیم فرقی نمی ‌کنند. موم گرم‌، به راحتی مو را از ریشه بیرون می‌ کشد و از آن می ‌توانید برای برداشتن موهای زاید زیر بغل و پا استفاده کنید.

دپیلاسیون به ‌وسیله موم کمی دردناک است و اگر در شرایط غیر بهداشتی انجام شود، جوش و التهاب پوستی به همراه دارد.

تجربه نشان داده که پس از دپیلاسیون با موم، موها دیرتر رشد می‌ کنند و تا حدودی از زبری و ضخامت آنها کاسته می‌ شود. لیکن استفاده مداوم از موم‌ها باعث افتادگی و شل‌ شدن پوست می ‌شود.

برای استفاده از موم، باید آن را گرم کنید. برای آنکه درجه حرارت آن را امتحان کنید، ابتدا مقداری از آن را پشت دست خود بگذارید. در صورتی که موم دست را نمی ‌سوزاند، مقداری از آن را به ‌وسیله کاردک چوبی در جهت رویش مو، بر سطح پوست مالیده و یک قطعه پارچه تمیز یا کاغذ روی آن گذاشته و فشار دهید. سپس با نوک انگشتان کاغذ یا پارچه را گرفته و در جهت عکس رویش موها محکم آن را بکشید.

موم گرم نسبت به هر ماده دیگری مؤثرتر عمل می‌ کند ، چون منافذ پوست را باز کرده و کمک می‌ کند تا مو از ریشه به راحتی جدا شود.

استفاده از موم برای کسانی که کم‌ خونی یا واریس دارند، توصیه نمی ‌شود، زیرا گرما در این گونه افراد موجب منبسط ‌شدن رگ‌های خونی و هماتوم (تراوش و تجمع موضعی خون) می‌ شود.

دپیلاسیون شرقی در واقع استفاده از همین موم است که به جای مواد شیمیایی از ترکیبات آب، آب لیمو و شکر ساخته شده است و به راحتی با آب پاک می‌ شود و آن را برای تمامی نقاط بدن می ‌توان استفاده کرد.

در دپیلاسیون موی دست، حتماً به جهت رویش موها توجه کنید. دپیلاسیون در جهت عکس رویش موها انجام می ‌شود. می‌ توانید پس از دپیلاسیون، پوست را شسته و از مقداری کرم مرطوب ‌کننده استفاده کنید. 

 

نکات کلیدی:

پیش از دپیلاسیون با موم به این نکات توجه کنید:

* پیش از انجام دپیلاسیون با موم، حتماً حمام کنید تا سلول‌های مرده از بدن جدا شده و موهای زیر پوستی بیرون بیایند.

* قبل از دپیلاسیون با موم، پوست باید خشک و تمیز باشد.

* موم را به قطر یک سانتی‌ متر و طول پنج سانتی ‌متر با کاردک مخصوص روی پوست بمالید.

* موم را از زانو به پایین بمالید و سپس در جهت عکس بردارید.

* در صورتی که قسمتی از موم روی پوست باقی بماند، دستمالی را به روغن مخصوص ضد باکتری آغشته کرده و روی آن بمالید تا پاک شود.

* در صورتی که روی قسمتی از بدن موم انداخته‌اید ولی هنوز مو در آن قسمت باقی‌مانده است، صبر کنید پوست کمی خنک شود و التهاب آن بخوابد. سپس دوباره موم را امتحان کنید.

* بهترین اندازه مو برای انداختن موم، پنج میلی ‌متر روی پا و شش میلی ‌متر روی خط مایو است. در صورتی که موها از این حد بلندتر شد، ابتدا با قیچی آن را کوتاه کنید تا درد کمتری داشته باشد.

همه مردان و زنان، تنها به یک دلیل عمده - پاکیزه بودن - به دنبال راه‌هایی هستند تا از شر موهای زاید خود خلاص شوند. تیغ، موم، نخ، کرم‌های موبر، دستگاه‌های اپیلاتور و در نهایت، لیزر به شما کمک می ‌کند تا بر این موها که رشد شان تمامی ندارد، فائق آیید.

پیش از هر چیز لازم است به این نکته اشاره کنیم که عوام مردم و بسیاری از آرایشگران از اصطلاح اپیلاسیون برای برداشتن موهای زائد بدن (چه به صورت دائمی و چه به ‌صورت موقتی) استفاده می ‌کنند، که اشتباه است.

"اپیلاسیون" به معنی "برطرف کردن همیشگی رشد موهای زائد بدن تنها به‌ وسیله الکترولیز یا لیزر" است و به "برطرف ‌کردن موقت موهای زاید بدن به‌ وسیله مواد شیمیایی یا وسایل متفرقه"، "دپیلاسیون" گفته می ‌شود. 
 

دپیلاسیون به ‌وسیله تیغ: آسان و سریع

تیغ بهترین وسیله پاک‌ کردن سریع بدن از موهای زائد است، به ‌ویژه برای افرادی مفید است که پوستی حساس دارند.

در صورتی که تیغ را برای دپیلاسیون انتخاب می ‌کنید، تنها کافی است هر دو روز یک ‌بار، یک دوش10 دقیقه‌ای بگیرید تا پوست شما نرم شود. سپس با مقداری آب صابون پوست را لیز کنید تا تیغ به راحتی روی آن حرکت کند. تیغ را از مچ پا به سمت زانو بکشید. تیغ ساقه مو را درست هم‌ سطح لایه اپیدرم پوست(لایه سطحی پوست) قطع می‌ کند.

در حال حاضر، تیغ‌هایی وارد بازار شده است که لایه نازکی ژل نرم ‌کننده دارد تا به پوست آسیب نرساند. با این حال پیشنهاد می‌ شود در کنار آن، از صابون یا ژل‌های نرم‌ کننده هم استفاده کنید.

توجه داشته باشید گرچه تیغ وسیله‌ای سریع و آسان است، ولی رشد و ضخامت موها پس از مدتی کمی افزایش می ‌‌یابد، بنابراین برای دست و ‌صورت توصیه نمی ‌شود.

پس از دپیلاسوین با تیغ، هرگز از دئودورانت‌ها روی پوست استفاده نکنید. 

 

دپیلاسیون با دستگا‌ه‌های اپیلاتور: اقتصادی

دستگاه‌های اپیلاتور، از جمله اقتصادی ‌ترین وسایل برای رفع موهای زائد بدن است.

این دستگاه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

گروهی که تنها ساقه مو را کوتاه می ‌کنند و گروهی که مو را از ریشه درمی‌ آورند.

وقتی از دستگاه‌های اپیلاتوری که مو را از ریشه درمی ‌آورند، استفاده می‌ کنید، رویش موها دو تا سه هفته عقب می ‌افتد. از این دستگاه‌ها‌ روی تمامی قسمت‌های بدن می‌ توانید استفاده کنید.

تنها عیب این دستگاه‌ها این است که باعث به وجود آمدن جوش‌های ریز روی پوست‌های حساس می ‌شود و اگر چه موهای بسیار ریز را می گیرند، ولی به مرور زمان باعث رویش موهای زیر پوستی می ‌شوند.  

 

نکات مهم:

* توجه داشته باشید پیش از اپیلاسیون با دستگاه‌های اپیلاتور یک دوش آب گرم بگیرید تا پوست نرم شود.

* بهترین زمان برای دپیلاسیون، بعد از ظهر است تا التهابات احتمالی پوست در طول شب فروکش کند.

* قبل از دپیلاسیون با دستگاه‌های اپیلاتور، مطمئن شوید چربی کرم یا بقایای آرایشی از روی نقاطی که می‌ خواهید دپیلاسیون کنید، کاملاً تمیز و برداشته شود.

* بعضی مواقع، موهای نازکی که به سمت عقب رشد می‌ کنند، به سطح پوست نمی ‌رسند و زیر پوست رشد می ‌کنند. برای پیشگیری از چنین مواردی می ‌توانید از دستکش ماساژ (کیسه مخصوص حمام) یا پیلینگ بدن استفاده کنید. این کار سلول‌‌های مرده پوست را از بین می‌ برد، به ‌طوری که موهای نازک به راحتی می ‌توانند به سطح پوست بیایند و به‌ وسیله اپیلاتور برداشته شوند.

* بر خلاف تیغ که پس از استفاده از آن موها ضخیم و رشد آنها سریع‌تر می‌ شود،‌آزمایش‌های پوست‌ شناسی نشان داده است که استفاده از اپیلاتور این مشکل را به وجود نخواهد آورد. چیزی که سبب شد، این عقیده در میان مردم جا بیفتد این است که بسیاری از خانم‌ها در تابستان دپیلاسیون می‌ کنند. طبیعتاً دمای بالای هوا روی رشد موهای بدن تاثیر می ‌گذارد. در تابستان گردش خون سریع‌تر است. این موضوع به تغذیه ریشه‌ها و در نتیجه رشد سریع‌تر موهای بدن کمک می ‌کند. 

 

دپیلاسیون به ‌وسیله موچین

موهای ابرو و موهای زبر و کوتاه را می ‌توان به‌وسیله موچین دپیلاسیون کرد. رشد موها بعد از انجام این نوع دپیلاسیون، طبیعی خواهد بود.

 

 

تراشیدن مو
عمل تراشیدن مو با استفاده از تیغه فلزی تیز یا چند تیغه برای بریدن موها از سطح پوست میسر است. این روش بسیار ارزان قیمت و سریع و بدون درد است و به صورت دستی و الکتریکی است و لیکن آثار این روش بسیار کوتاه مدت بوده و در بیشتر اوقات باید روزانه انجام شود تا بتوان احساس‌ نرمی داشت.

در برخی از زنان این روش موجب ایجاد موهای زیرپوستی می‌شود و برای موهای فرفری و پوست‌های تحریک شده و جوش‌دار مناسب نیست. این خود تراش‌ها به طور معمول یک بار مصرف‌اند و رویش دوباره مو در این عمل پس از یکی دو روز است.

  


ساینده‌ها یا کیسه انداختن
در این روش از یک سطح زیر و ساینده برای کندن موها استفاده می‌شود. در این روش بافت‌های مرده پوست هم از بین می‌رود. این روش ارزان قیمت است ولی اغلب هر چند روز یک بار تکرار می‌شود تا پوستی لطیف به دست آید. البته باید توجه داشت که به پوست بیش از حد فشار وارد نشود زیرا این امر سبب خراش‌های سطحی و خارش می‌شود و نباید در نواحی حساس مانند صورت، بازو و نواحی تناسلی استفاده شود. روی پوست‌های تحریک شده و آسیب دیده نباید استفاده شود. نکته مهم این است که پیش از استفاده از این روش، پوست باید تمیز و خشک باشد و ساینده را روی پوست قرار داده و با حرکت چرخشی و فشار کم اقدام کنید.مدت رویش مو یک تا سه روز است.

 

موچین
در این روش از موچین برای کشیدن مو از ریشه و اغلب برای سطح کوچکی از پوست مانند ابروها و تک‌موهای موجود در پوست صورت استفاده می‌شود. این گونه از بین بردن موها دردناک و برای استفاده از سطح زیاد (پاها) بسیار کند است. چنان که این روش به درستی استفاده نشود، سبب زخم شدن و ایجاد لک در سطح پوست می‌شود. در این روش باید موچین را پیش از استفاده، با آب و صابون شستشو داده، با الکل ضد عفونی کرده و بعد از آن صورت یا قسمت مورد نظر را با آب سرد بشویید.مدت زمان رویش مو در این روش 3 تا 9 روز است.

شکر انداختن
این روش بسیار شبیه موم انداختن است. در این روش از خمیری غلیظ و چسبان که حاوی شکر، عصاره لیموترش و آب گرم است، استفاده می‌شود. خمیر را روی پوست پخش کرده و سپس با تکه‌ای پارچه یا کاغذ، موهای زائد را از پوست جدا می‌کنیم. به طور معمول در این روش سرخی و التهاب پوست کاهش می‌یابد.

بند انداختن
این روش به دوران عصر باستان بازمی‌گردد. در این روش یک سرنخ کتانی را میان دندان‌ها و سر دیگر نخ را در دست چپ یا راست نگه می‌دارند و قسمت میانی نخ میان انگشتان وسطی دست آزاد حلقه می‌زند تا به این وسیله تعدادی از موهای زائد با کشیدن نخ از سطح پوست جدا شود.

این روش سریع، تمیز و درد کمتری نسبت به موچین دارد و در بعضی مواقع موجب خارش التهاب می‌شود. مدت زمان رویش مو در این عمل 5 تا 10 روز است.

 
اپیلاتورها
اپیلاتورها، ریش تراش‌های برقی هستند که تیغه‌های برنده‌ای دارند. این دستگاه سریع‌تر از موچین‌های معمولی عمل می‌کنند و برای دست و پا بسیار مناسب‌اند. این اپیلاتورها برای قسمت‌های پشت پا مشکل بوده و پوست را باید محکم کشید تا از گرفته شدن پوست در دستگاه جلوگیری شود و در بعضی از قسمت‌های بدن بهتر است استفاده نشود مانند صورت، زیربغل و آلت تناسلی.


موبرهای شیمیایی
این مواد خاصیت قلیایی داشته و موجب حل شدن پروتئین مو می‌شود و سریع و بی‌درد است و اثرش کوتاه مدت است و موجب تحریکات پوستی مانند خشکی پوست می‌شود این مواد به صورت ژل، لوسیون، اسپری و کرم و پودر در بازار وجود دارد و در حین استفاده به مدت 5 تا 20 دقیقه روی پوست، با توجه به ضخامت مو قرار می‌دهیم و برای پوست‌های نازک و حساس و نواحی ابرو و پوست‌های زخم نباید استفاده شود.

 
 روشهای از بین بردن موی صورت
در برخی خانم ها موهای صورت بیش از حدِ طبیعی است و از نظر زیبایی مشکل آفرین می باشند. افزایش غیرطبیعی موی صورت می تواند به علل گوناگونی باشد، از جمله می توان به بیماری های غدد داخلی، کیست تخمدان و مصرف بعضی داروها اشاره نمود.
در زمان حاملگی موهای ظریفی در پشت لب بالا، چانه و گونه ها رشد می کند که چند ماه پس از زایمان خود به خود از بین می روند.
اگر تعداد موهای زائد صورت اندک و پراکنده باشد، بهترین راه درمان آن، سوزاندن است. این عمل باید توسط فردی مجرب انجام شود تا ریشه مو کاملاً سوزانده شود و از رشد مجدد آن جلوگیری به عمل آید.
بنابراین وجود آنها در زمان حاملگی نباید موجب نگرانی شود. در هنگام یائسگی نیز در برخی خانم ها موهای صورت زیاد می شوند که برای درمان آنها باید با پزشک متخصص زنان مشورت کرد تا در صورت لزوم قرص های استروژنی تجویز نماید.
برای از بین بردن موهای اضافی صورت روش های مختلفی وجود دارد: بی رنگ کننده ها، کـِرِم های موبر، سوزاندن، تراشیدن، بند انداختن، استفاده از موم ، اشعه ایکس، استفاده از موچین.

۱- رفع علت: اگر افزایش موی صورت به عللی باشد که قبلاً گفتیم ، باید علت آن برطرف شود. مثلاً اگر به علت آسیب تخمدان یا بیماری غدد داخلی موهای صورت افزایش یابند، باید با مراجعه به پزشک و درمان ناراحتی ، علت این افزایش را ریشه کن کرد. به این ترتیب موهای زائد صورت نیز برطرف می گردند.
اگر رشد اضافی موهای صورت به دلیل مصرف بعضی داروها باشد، باید مصرف آن دارو را با صلاحدید پزشک مربوطه متوقف نمود.

۲ - بی رنگ کننده ها: بی رنگ کردن یا دکلره کردن، ساده ترین راه درمان موهای اضافی است. برای این منظور می توانید از کِرم های مخصوص که با پودرهای ویژه ای مخلوط می شوند و یا از آب اکسیژنه استفاده کنید. پوست را با آب و صابون به خوبی بشویید تا چربی آن پاک شود ، سپس بی رنگ کننده را روی آن قرار دهید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید. لازم به ذکر است که بی رنگ کردن ، بیشتر برای موهای ظریف و کرک ها مناسب است.

۳ تراشیدن : این روش سریع ، ساده و بدون درد است. بسیاری از خانم ها از این روش برای پاها و زیر بغل استفاده می کنند. این روش برای صورت نیز کاربرد دارد ولی خانم ها ترجیح می دهند این راه را برای صورت به کار نگیرند ، زیرا در آنها تداعی مردانه بودن می کند.

● توجه: تصور اضافه شدن رشد موها و ضخیم شدن آنها به دنبال تراشیدن امری واهی و بی اساس است؛ قسمت بالایی مو که از سطح پوست بیرون آمده است هیچگونه ماده ی زنده ای ندارد و تنها از ماده کراتین ماده ساخته شده است و به همین علت بریدن یا تراشیدن نمی تواند سبب زبرتر ، ضخیم تر یا تیره تر شدن آن شود. این اشتباه شاید ناشی از آن باشد که موهای کوتاه بعد از تراشیدن حالت سیخ سیخ دارد ، تا حدودی نسبت به طول خود ضخیم بوده و انتهای آن بریده است. با طویل تر شدن این موها حالت تیغ مانند آن از بین می رود.

۴ - موم، موچین و بند انداختن: این ها در گروه روش هایی هستند که مو را از ریشه در می آورند. کندن مداوم می تواند به ریشه ی مو آسیب هایی وارد سازد اما در اکثر موارد این کار هیچ تأثیر سویی بر ریشه مو ندارد . این مسئله در مورد ابروها صادق نیست و از بین بردن ابروها به هر شکل بخصوص با این روش ها می تواند با رشد بسیار دیر هنگام یا حتی عدم رشد دوباره ابروها همراه باشد. بنابراین باید از کندن غیرضروری و نامناسب ابروها اجتناب شود.

۵ - کرم های موبر: این کرم ها را معمولاً باید به مدت ده دقیقه بر روی موضع قرار داد و سپس موها را مالش داد و بعد از آن شست. به این ترتیب موهای اضافی از بین می روند. اما اگر پوست شما حساس باشد و در اثر مصرف این کرم ها دچار سرخی و التهاب یا خارش شود، نباید از آنها استفاده کنید.

۶ - سوزاندن یا الکترولیز: در این روش ریشه مو را به وسیله جریان ضعیف الکتریسیته می سوزانند. اگر تعداد موهای زائد صورت اندک و پراکنده باشد، بهترین راه درمان آن، سوزاندن است. این عمل باید توسط فردی مجرب انجام شود تا ریشه مو کاملاً سوزانده شود و از رشد مجدد آن جلوگیری به عمل آید. ممکن است برای سوزاندن تمام این موهای زائد نیاز به چند جلسه مراجعه باشد. روش کار به این شکل است که سوزن مخصوصی درون فولیکول مو قرار می گیرد و تا ریشه مو پایین می رود . سپس با برقراری جریان الکتریسیته ( که ممکن است مستقیم یا متناوب باشد ) ریشه مو سوزانده می شود و برای همیشه از بین می رود.
 
 
 
کاربرد لیزر جهت برداشتن موهای زائد

موهای ناخواسته ممکن است روی نواحی از بدن از جمله بالای لب فوقانی، چانه، گوش ها، سینه، پشت، زیر بلغ، ساق پاهاف پشت انگشتان دست و پا رخ دهد و برای هر دو خانمها و آقایان ناخوشایند می باشد. لیزر می تواند در برداشت و از بین بردن این موها کمک کننده باشد.

رشد موهای زائد به دو دسته هیپرتریکوزیز و هیرسوتیسم تقسیم می شود که هیپرتریکوزیز به وجود موهای زائد در یک پاترن نرمال و غیرنرمال گفته می شود و می تواند ارثی باشد و یا بدنبال مصرف داروها، هورمونها، سوء تغذیه، بدخیمی ها یا مشکلات متابولیکی ایجاد شوند.

هیرسوتیسم ظهور موهای زائد در خانمها در یک پاترن مردانه مثل گرفتاری ناحیه ریش و سبیل یا قسمت پایین شکم می باشد و ممکن است به دنبال مشکلات هورمنی مصرف داروها، وجود تومورها ایجاد شوند و یا نهایتا فامیلیال باشد. 

از بین بردن موهای زائد با لیزر

راههای بسیاری برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد شامل: شیوینگ موها، کندن موها، استفاده از وسایل برقی الکتریکی جهت کندن موهاف استفاده از واکس و کرم های موبر و الکترولیز که با فروبردن یک سوزن ظریف بداخل فولیکول مو و سوزاندن آن توسط جریان الکتریکی صورت می گیرد. اغلب این روشها بهرحال بجز الکترولیز موقتی هستند. استفاده از لیزر همچنین می تواند باعث کاهش دائمی موها شود.

طرز کار لیزر به این صورت است که یک بیم انرژی از میان پوست عبور کرده و توسط پیگمان های تیره پوست (ملانین) جذب می شوند. ملانین در شافت موها و فولیکول موها وجود دارد. زمانیکه سیکل مو در فاز رشد یا آناژن می باشد موها بیشتر حاوی ملانین می باشند وتکرار درمان ها باید در این مواقع صورت گیرد.

از انواع لیزر مورد استفاده جهت کاهش موها لیزر روبی، لیزر الکساندریت و دایود اولیس لیزرهایی هستندکه جهت اینکار اسفتاده شده می شوند. از سیستم های دیگر IPL را می توان نام برد. این لیزرها روی پوستهای روشن با موهای تیره بهتر اثر می گذارند. لیزرهای با طول موج های بلندتر مثل Nol: YAG در درمان پوستهای تیره تر بکار برده می شوند.

قبل از انجام لیزر بیماران باید توسط یک متخصص پوست معاینه و موارد زیر در نظر گرفته شود. تیپ پوستی مهم است و اینکه پوست براحتی می سوزد و یا برنزه می شود، رنگ مو تیره باشد، ضخامت و محل موها بررسی گردند. آیا پوست برنزه است یا نه و آیا روش های دیگری جهت برداشت موها قبلا انجام شده یا نه. آیا بیمار شرح حال مصرف داروهای دیگر را دارد و آیا بیمار سابقه بیماری های تخمدان و تیروئید دارد. آیا بیمار سابقه وجود جوشگاه روی صورت دارد. آیا سابقه تب خال دارد و آیا سابقه مصرف ایزوتره تینوتین دارد.

بعد از انجام بررسی های کامل در موارد فوق نوع لیزر متناسب با بیمار انتخاب می گردد بایستی برای بیمار نکات واقعی از جمله تکرار جلسات درمانی و احتمالا نیاز به درمان های نگهدارنده بعدی و نیز پاسخ های درمانی متفاوت توضیح داده شود.

کارهایی که بیمار قبل از انجام لیزر نیاز هست انجام دهد
قبل از درمان بیماران باید از برنزه کردن پوست و استفاده از کرمهای برنزه کننده اجتناب کنند و از ضدآفتاب های با SPF= 15 یا بالاتر استفاده کنند. کندن موها، استفاده از واکس یا الکترولیز قطع شده باشد. ولی شیوکردن و کرم های موبر اشکالی ندارد. محل مورد درمان باید قبل از انجام کار تراشیده شود. در صورت وجود سابقه تب خال از یک داروی ضدویروس از روز قبل از درمان جهت جلوگیری از عدد تب خال در حین عمل لازم می باشد. در صورتی که پوست بینی و اطراف دهان تحت درمان قرار می گیرد از یک آنتی بیوتیک خوراکی نیز استفاده شود. ناحیه تحت درمان باید پاک شده و لوازم آرایشی استفاده نشده باشد. ممکن است یک کرم بی حس کننده در ناحیه تحت درمان 1 تا 2 ساعت قبل از عمل مالیده شود. اغلب لیزرها دارای یک سیستم خنک کننده از جمله ژل خنک کننده یا اسپری هستند که موجب سرد شدن پوست شده و همچنین از تیرگی بعدی پوست جلوگیری می شود.

هر شخصی که در اتاق لیزر می باشد باید از عینک مخصوص استفاده کند. بطور کلی سه جلسه درمانی و یا بیشتر نیاز می باشد. موهای تیره تر پاسخ بهتری بر لیزر می دهند و در موهای روشن تر از جمله موهای سفید، قرمز و خاکستر پاسخ به درمان کمتر است.

وقتی لیزر روی پوست بکار میرود پالس لیزر یک احساس سوزش و داغ شدن سوزنی ایجاد می کنند. بطور ایده ال پاسخ فوری تبخیر شافت مو و تورم مختصر و قرمزی در اطراف فولیکول مو در عرض چند دقیقه ایجاد می کند.

استفاده از کیف یخ روی پوست بدنبال درمان ممکن است نیاز باشد.

اگر تاول رخ دهد یک پماد انتی بیوتیک روزانه دوبار در محل مالیده شود و یک کرم استروئیدی خفیف جهت کاهش قرمزی و تورم استفاده شود.

بیماران باید از تماس با نور شدید آفتاب خودداری کنند و از ضدآفتابهای با طیف وسیع و SPF بالاتر از 30 بعد از درمان استفاده کنند.

عوارض
شامل درد، ادم اطراف فولیکول و قرمزی، التهاب می باشد که یک ته سه روز طول می کشد. ابعاد تادل و عود تب خال و عفونتهای باکتریایی نیز ممکن است رخ دهد.

روشن شدن و تیرگی موقتی پوست بخصوص در پوستهای تیره تر ویا در بیمارانی که اخیرا برنزه شده اند ممکن است دیده شود. تغییرات دائمی روی پوست و یا ایجاد اسکار نادر می باشد.

از بین رفتن کک مک ها یا روشن شدن خالها ممکن است رخ دهد و همچنین اگر خالکوبی در ناحیه درمان شده وجود دارد ممکن است روشن تر و یا تیره تر شود.

درصد موهای از بین رفته در هر جلسه بر طبق محل بدن فرق می کند. در نواحی که پوست نازک است برای مثال زیر بغل ها معمولا یک پاسخ بهتر از نواحی با پوست ضخیم مثل پشت شانه و چانه دیده می شود.

در حدود 10 تا 25 درصد کاهش موها در هر جلسه انتظار می رود و در سال باید هر 4 تا 8 هفته تکرار شود. در هر رشد مجدد موها نازک تر و روشن تر هستند.

درمان با لیزر جهت برداشت موهای زائد باید توسط یک متخصص پوست و کسی که آگاهی و تجربه کافی در مورد درمانهای دارویی، جراحی و زیبایی مو داشته باشد و اطلاع کامل از بیماری های مربوط به مو و درمان آنها داشته باشد انجام گیرد. 

 
 
 داروهای ضد مردانه

داروهایی وجود دارند که تاثیر هورمون‌های مردانه را در بدن کاهش می‌دهند. البته 3 تا 6 ماه طول می‌کشد تا این داروها اثر کنند. ضمن این که این داروها در کاهش رشد موهای زاید جدیدتان موثرند. یعنی برای رفع موهای زاید قبلی‌تان، نمی‌توانند کار چندانی انجام بدهند. داروی خاصی نیز وجود دارد که مشخصا برای کم کردن رشد موهای زاید صورت ساخته شده است. این دارو به شکل کرم عرضه شده و روی صورت و چانه مالیده می‌شود. این کرم بین 4 تا 8 هفته پس از مصرف اثر می‌کند، هر چند که گه گاه ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد. دو داروی خوراکی هم داریم که هر دو جلوی تاثیر هورمون‌های مردانه را می گیرند:
1ـ سیپروترون استات 100( میلی گرم در هر روز) که به صورت قرص‌های ضد حاملگی <دیان> هم تجویز می‌شود.
2ـ اسپیرونالاکتون 200( میلی گرم در هر روز) که معمولا با یک قرص ضدحاملگی همراه می شود تا جلوی قاعدگی‌های نامنظم که یکی از عوارض همین داروست، گرفته شود. به دلیل عوارض دارویی این دو دارو، به خانم‌هایی که از این دو دارو استفاده می‌کنند، اکیدا توصیه می‌شود که در حین مصرف این داروها باردار نشوند چرا که در غیر این صورت، عوارض خطرناکی را به جنین‌شان تحمیل خواهند کرد.
 
 
 
شکم
در این قسمت سه روش مناسب توصیه می‌شوند:
1) استفاده از موم
2) استفاده از نوارهای مومی
3) استفاده از سرم متوقف‌کننده رشد مو

زیربغل
در این بخش پنج روش وجود دارد که برای ناحیه زیربغل مناسب هستند:
1) استفاده از کرم و لوسیون‌های موبر
2) استفاده از موم
3) استفاده از نوارهای مومی
4) استفاده از سرم متوقف‌کننده موهای بدن
5) استفاده از روش الکترولیز
دست
در این قسمت، چهار روش وجود دارد که برای ناحیه دست‌ها کاملا مناسب هستند.
1) استفاده از موم‌ها
استفاده از موم موجب از ریشه کندن مو از فولیکول‌های آن به‌ مدت طولانی بوده و نتایج بهتری نسبت به سایر روش‌های موقت از بین بردن موها دارد. استفاده از موم گرم برای از بین بردن موهای بازو و ساعد توصیه می‌شود.
2) نوارهای مومی
3) استفاده از بی‌رنگ‌کننده‌ها
4) مواد متوقف‌کننده رشد موی بدن:
این ماده در حقیقت موجب کند کردن رشد دوباره موهای بدن می‌شود. این مواداساسا موجب تعویق و کاهش رشد موی جدید می‌شود. پس از اینکه مو با ریشه‌اش کنده می‌شود، این مواد می‌تواند به داخل فولیکول باز مو  وارد شده و ضمن ترکیب با پروتئین آن موجب شکل‌پذیری سلول جدید ریشه شود
 
ساق پادر این خصوص چهار روش توصیه شده برای ساق پا وجود دارند:
1) استفاده از کرم و لوسیون‌های موبر
2) استفاده از موم‌ها
3) استفاده از نوارهای مومی
4) استفاده از سرم متوقف‌کننده موی بدن

پا
در این زمینه سه روش توصیه شده برای از بین بردن موهای پا وجود دارد:
1) استفاده از موم
2) استفاده از نوارهای مومی
3) استفاده از سرم متوقف‌کننده رشد مو

Related Posts with Thumbnails

  

دو مجموعه ارزشمند آموزش شعبده بازی و تردستی با ورق + تخفیف استثنائی 
قیمت: 15000   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش بدنسازی با سیستم Muscle & Fitness Series 
قیمت: 5000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش مهارتهای فوتبال توسط دیوید بکهام+هدیه 
قیمت: 5500   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تکنیک های مدرن دفاع شخصی با دست خالی 
قیمت: 6500   5000 تومان  

           

 

 

  

مجموعه 8 مستند دلهره آور + 20 فیلم ترسناک 
قیمت: 12000   6500 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین و جدیدترین آموزش خیاطی به زبان فارسی 
قیمت: 14500   8000 تومان  

           

 

 

  

آموزش زبان نصرت 1 و 2 + تقویت حافظه نصرت در یک DVD با قیمت عالی 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تعمیرات و مکانیک خودرو پژو 206 
قیمت: 4500   3800 تومان  

           

 

 

  

با این 3 دی وی دی استاد فتوشاپ شوید + ارزان + همراه هدیه 
قیمت: 9500   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش تقویت حافظه و تند خوانی (دکتر سیدا: مرد حافظه ایران) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

مستند جدید و دیدنی شیطان پرستان ایرانی 
قیمت: 6000   4500 تومان  

           

 

 

  

تمامی نوار قصه های دوران کودکی شما در یک دی وی دی+هدیه - از دست ندید 
قیمت: 7000   4500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه آلبوم ها و آهنگ های سنتی از قدیم تا امروز (کامل ترین مجموعه موجود) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

کلکسیون مسابقات قویترین مردان جهان+هدیه (World Strongest Man) 
قیمت: 12000   9500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه کامل سمینارهای تکنیک های موفقیت دکتر شاهین فرهنگ 
قیمت: 12000   6000 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین مجموعه آلبوم ها و تک آهنگ های ترکی + هدیه(آهنگ های 2010 ترکی) 
قیمت: 17000   12000 تومان  

           

 

 

  

مستند جذاب حیات وحش پارک ملی YellowStone - زیرنویس فارسی 
قیمت: 8000   5500 تومان  

           

 

 

  

مستند جنجالی زنان فوتبالیست در ایران + هدیه 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes