مقايسه تيپ هاي مختلف 206 صندوقدار SD
يك مطلبي ديدم به شكل آگهي يك صفحه اي كه جدولي بود براي مقايسه تيپ هاي مختلف 206 صندوقدار و امكانات آن. از بس نوشته بود: شيشه برقي دارد ، شيشه برقي ندارد ، دارد ، ندارد ، دارد ، ندارد، سرم درد گرفت. خواستم خلاصه آن را برايتان بنويسم تا شما مثل من سردرد نگيريد.
206 صندوقدار يك تيپ V20 دارد كه موتورش 1360 سي سي است، سرعتش از 170 بيشتر نيست،ABS ندارد، شيشه هاي جلويش برقي و عقبش دستي است، ايربگ ندارد، تهويه اتاقش هم اتوماتيك نيست و دستي است. آينه هاي جانبيش برقي نيست و قاب رنگي هم ندارد. استاندارد آلايندگي اين تيپ يورو3 است.
اما تيپ ديگري كه قدري پيشرفته تر است V1 نام دارد. برتري اين تيپ در موتور شانزده سوپاپ 1587 سي سي آن است بنابراين سرعتش به 193 كيلومتر مي رسد. استاندارد آلايندگي موتورش هم يورو4 است. ترمزديسكي جلويش به نسبت قبلي بهتر است و سيستم خنك كننده دارد. ترمز عقبش هم به جاي كاسه اي، ديسكي توپر است. يادتان باشد اين تيپ هم ABS ندارد. بقيه امكاناتش مثل همان تيپ قبلي است.
يك تيپ بهتر V8 است. برتري اين يكي نسبت به V1 داشتن ترمز ABS چهاركاناله با سيستم هاي EBD و EBA است و مهم تر از همه ايربگ دارد. تفاوت ديگر اين است كه صندلي هاي عقبش هم زيرسري دارد و زاويه زيرسري هاي جلو هم علاوه بر ارتفاع قابل تنظيم است. شيشه هاي عقبش هم علاوه بر شيشه جلو برقي است. آينه هاي جانبيش هم برقي است و سنسور دماسنج دارد و قابش هم رنگي است. روي داشبورد دماسنج دارد و سيستم تهويه هوايش اتوماتيك است.
اما تيپ V9 كه دنده اتوماتيك دارد گرانترين تيپ محسوب مي شود. همه امكانات اين تيپ مانند V8 است جز آن كه : حداكثر سرعتش نسبت به قبلي كمتر است و به جاي 193 ، 189 كيليومتر در ساعت است. شتاب صفرتا صدش هم 1.2 ثانيه بيشتر است و ديرتر شتاب مي گيرد. ميانگين مصرف سوخت شهري و بين شهري اين خودرو از تيپ V20 حدود يك ليتر بيشتر است. كلاچ آن هم بجاي مكانيكي و تك صفحه اي خشك، هيدروليكي و الكترونيكي است.
حالا هر كدام را دوست داريد برويد انتخاب كنيد.