۱۳۸۷ اسفند ۳, شنبه

کاهش 2 ماهه سربازی دانش‌آموزان در صورت گذراندن درس آمادگی دفاعی

کاهش 2 ماهه سربازی دانش‌آموزان در صورت گذراندن درس آمادگی دفاعی
قاصدک:معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورت تصویب هیئت دولت، خدمت سربازی دانش‌آموزان پسر با گذراندن درس آمادگی دفاعی، 2 ماه کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، حجت الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در نشست خبری که امروز در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، گفت: در پی تصویب اساسنامه سپاه پاسداران مقرر شده بود که سپاه در ارائه درس آمادگی دفاعی همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشد. در ذیل آن، ماده‌ای آمده است که بر اساس آن، اگر دانش‌آموزان پسر در این درس نمره قبولی بگیرند، 2 ماه از خدمت آموزشی آن‌ها کسر شود.
وی با بیان این‌که این ماده مسکوت مانده بود، اظهار داشت: بزودی این موضوع در کمیسیون مربوطه تصویب می‌شود و برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارائه خواهد شد.
محمدیان تأکید کرد: درس آمادگی دفاعی به مدت 2 ساعت در هفته، در پایه دوم راهنمایی و 3 ساعت در هفته، در پایه اول دبیرستان آموزش داده می‌شود.

* ویراست نخست برنامه درسی ملی اسفند امسال آماده می‌شود

محمدیان به اقدامات 3 ساله سازمان پژوهش و برنامه‌‌ریزی آموزشی اشاره کرد و گفت: تولید برنامه آموزشی فراتر از کتاب‌های درسی، در این 3 ساله گذشته رویکرد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بوده است که بر این اساس تولید بسته‌های آموزشی را پیگیری کردیم.
وی با بیان این‌‌که در سال‌های اخیر در جهت نوسازی کتاب‌های آموزشی و توجه به رویکرد کیفیت آموزشی فعالیت‌هایی را داشتیم، ادامه داد: یکی از این اقدامات بحث تدوین فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران است.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: فکر تدوین فلسفه تعلیم و تربیت در سال 80 در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی شروع شد اما تدوین نگاشت نخست فلسفه تعلیم و تربیت در 3 سال گذشته شتاب بیش‌تری گرفت.
وی افزود: در سال گذشته توانستیم نخستین ویراست فلسفه تعلیم و تربیت را با همکاری محققان و صاحبنظران آماده کنیم تا مبنایی برای برنامه‌های آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی باشد.
محمدیان با بیان این‌که تدوین برنامه درسی ملی در 2 سال گذشته آغاز شد، اضافه کرد: در این 2 سال گذشته علاوه بر مطالعات اولیه که منجر به تصویب ماده واحده‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش شد، کمیته راهیابی و کمیته تدوین و تولید برنامه درسی ملی شکل گرفت و بعد از آن کمیته‌های استانی شروع به کار کردند.
وی ادامه داد: تاکنون بخش عمده‌ای از برنامه درسی ملی تدوین شده است و امیدواریم بتوانیم ویراست نخست آن را در اسفند امسال ارائه دهیم.

* بازبینی 160 عنوان کتاب بر اساس توجه به فرهنگ و تمدن اسلام و ایران

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار داشت: در سال‌های اخیر در این سازمان خود را ملزم کردیم تا در کنار تدوین برنامه درسی ملی، راهنمای برنامه درسی برخی از دروس مانند دینی، قرآن، فلسفه و منطق و زبان خارجی را تهیه کنیم.
وی ادامه داد: از این تعداد، راهنمای برنامه درسی معارف اسلامی و قرآن تصویب شده است و مابقی در نوبت طرح در شورای عالی آموزش و پرورش است.
محمدیان افزود: در جهت بهسازی و ارتقای برنامه درسی در توجه به هویت دینی و ملی و آموزه‌های مربوط به فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در کتاب‌های درسی مورد توجه قرار گرفت که حدود 160 عنوان کتاب از سال 85 تا 87 مورد بازبینی قرار گرفته و آموزه‌های مربوط به فرهنگ و تمدن ارائه شده است.
وی به رویکرد فرهنگی و تربیتی در کتاب‌های درسی اشاره کرد و گفت: بر این اساس کتاب‌های درسی با این رویکرد مورد بازبینی قرار گرفته است که کمیته‌های نظری و تدوین برنامه‌های اجرایی شکل گرفت و بازنگری و اصلاحاتی نیز در کتاب‌ها داشتیم.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این راستا، 11 عنوان در برنامه درسی دوره ابتدایی، 12 عنوان در کتاب درسی دوره ابتدایی، 18 عنوان در برنامه‌ها و کتاب‌های درسی دوره راهنمایی و 17 عنوان در برنامه‌ها و کتاب‌های دوره متوسطه مورد بازنگری قرار گرفت.

* تولید 700 عنوان نرم‌افزار آموزشی و کمک آموزشی

محمدیان گفت: در سال‌های اخیر، سی و ششمین، سی و هفتمین و سی و هشتمین جشنواره فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد را برگزار کردیم.
وی ادامه داد: در جشنواره اخیر جمعاً یک هزار و 27 فیلم در جشنواره فیلم رشد اشاره شده است که 772 فیلم ایرانی و 255 فیلم خارجی بودند و 153 فیلم در جشنواره ارائه شد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به تولید 700 عنوان نرم‌افزار آموزشی و کمک آموزشی اشاره کرد و افزود: در حوزه ساماندهی کتاب‌های‌های کمک آموزشی، جشنواره‌های ششم، هفتم و هشتم برگزار شد که 471 ناشر در این جشنواره‌ها حضور داشتند.
وی اضافه کرد: در سال 86، با تصویب مجلس شورای اسلامی، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز تابع قوانین و مقررات پژوهش دانشگاه‌ها شده است.
محمدیان اظهار داشت: رویکرد تحول در آموزش و پرورش را در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با چند موضوع جدی مورد پیگیری قرار دادیم. به عنوان مثال در تولید کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی، ناشران را به کمک طلبیدیم و در حوزه تولید نرم‌افزارهای آموزشی به بخش غیردولتی واگذار کردیم.
وی به بحث بسط و توسعه عدالت آموزشی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: عدالت آموزشی به عنوان یک جریان مداوم ترغیب خواهد شد.

* کتاب درسی تابلو اعلانات نیست

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: معمولاً همه دستگاه‌ها انتظار دارند که پیام‌های آن‌ها در کتاب‌های درسی مطرح شود اما نگاه ما به کتاب‌های درسی این است که کتاب‌های درسی نشان از سواد ملی یک کشور است و باید نیازهای علمی و آموزشی دانش‌آموزان را پاسخ دهد.
وی ادامه داد: برخی از دوستان، کتاب درسی را مثل تابلو اعلانات می‌دانند اما متذکر می‌شویم که کتاب درسی، تابلوی اعلانات نیست و نمی‌تواند بدین منظور استفاده شود. در حقیقت باید آموزه‌هایی را در کتاب‌های درسی گنجاند که اثربخش بوده و پایداری داشته و از استانداردهای علمی بهره‌مند باشد.
محمدیان گفت: اگر دستگاه‌هایی فکر می‌کنند که پیام‌های آن‌ها در نسل آتی تأثیرگذار است، به ما اعلام کنند تا کمیته‌ای تشکیل شود و این موضوع را پیگیری کند.

* بازنگری ریاضی، زبان فارسی و زبان انگلیسی

محمدیان به برنامه‌های سال‌جاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اشاره کرد و گفت: در برنامه درسی زبان فارسی و زبان انگلیسی و ریاضی بازنگری اتفاق افتاده است و امیدواریم بر این مبنا بتوانیم در مطالعات تیمز و طرح پرتز به جایگاه قابل قبول برسیم.
وی به موضوع کارآفرینی در کتاب‌های درسی نیز اشاره کرد و افزود: توجه به آداب و مهارت‌های زندگی یکی از رویکردهای ماست. ضمن این‌که در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، فعالیت‌های مشترکی با کشورهای افغانستان و تاجیکستان داشتیم و امیدواریم در سال آینده کمیته مشترکی بین کشورهای فارسی زبان ایجاد کنیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به داشتن مذاکراتی با کشورهایی مانند عراق، حزب‌الله لبنان و سوریه اشاره کرد.
وی به تولید کتاب‌های درسین نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در 22 عنوان کتاب درسی در سال 88 ـ 87 تغییر ایجاد شده است. در تغییر جزیی، ویرایش کتاب‌های درسی و در تغییر کلی جابجایی سرفصل‌ها و سرعنوان و ساماندهی موضوعات صورت گرفته است.

* احیای خط خوش فارسی در کتاب‌های درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان این‌‌که در خط و تصویر کتا‌ب‌های بخوانیم و بنویسیم کتاب‌های دوره ابتدایی تغییرات ایجاد کردیم، اظهار داشت: رویکرد ما احیای خط خوش فارسی است و خط تمام کتاب‌های فارسی دوره ابتدایی بازسازی شده است.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم که خط نستعلیق در کتاب‌های فارسی دوره راهنمایی ایجاد شود و مطالبی که عنوان شده است مبنی بر این‌که خوشنویسی از درس هنر دوره راهنمایی حذف شده، تنها شایعه است.

 

Related Posts with Thumbnails

  

دو مجموعه ارزشمند آموزش شعبده بازی و تردستی با ورق + تخفیف استثنائی 
قیمت: 15000   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش بدنسازی با سیستم Muscle & Fitness Series 
قیمت: 5000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش مهارتهای فوتبال توسط دیوید بکهام+هدیه 
قیمت: 5500   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تکنیک های مدرن دفاع شخصی با دست خالی 
قیمت: 6500   5000 تومان  

           

 

 

  

مجموعه 8 مستند دلهره آور + 20 فیلم ترسناک 
قیمت: 12000   6500 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین و جدیدترین آموزش خیاطی به زبان فارسی 
قیمت: 14500   8000 تومان  

           

 

 

  

آموزش زبان نصرت 1 و 2 + تقویت حافظه نصرت در یک DVD با قیمت عالی 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تعمیرات و مکانیک خودرو پژو 206 
قیمت: 4500   3800 تومان  

           

 

 

  

با این 3 دی وی دی استاد فتوشاپ شوید + ارزان + همراه هدیه 
قیمت: 9500   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش تقویت حافظه و تند خوانی (دکتر سیدا: مرد حافظه ایران) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

مستند جدید و دیدنی شیطان پرستان ایرانی 
قیمت: 6000   4500 تومان  

           

 

 

  

تمامی نوار قصه های دوران کودکی شما در یک دی وی دی+هدیه - از دست ندید 
قیمت: 7000   4500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه آلبوم ها و آهنگ های سنتی از قدیم تا امروز (کامل ترین مجموعه موجود) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

کلکسیون مسابقات قویترین مردان جهان+هدیه (World Strongest Man) 
قیمت: 12000   9500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه کامل سمینارهای تکنیک های موفقیت دکتر شاهین فرهنگ 
قیمت: 12000   6000 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین مجموعه آلبوم ها و تک آهنگ های ترکی + هدیه(آهنگ های 2010 ترکی) 
قیمت: 17000   12000 تومان  

           

 

 

  

مستند جذاب حیات وحش پارک ملی YellowStone - زیرنویس فارسی 
قیمت: 8000   5500 تومان  

           

 

 

  

مستند جنجالی زنان فوتبالیست در ایران + هدیه 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes