انتقاد از تبلیغ "مایبیبی"در تلویزیون
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی ارشاد گفت: تبلیغ مایبیبی، برخلاف مقررات تبلیغاتی کشور بوده و در تناقض با حمایت از محصولات داخلی است.
علیرضا کریمی در گفتوگو با فارس گفت: اخیرا در صدا و سیما تبلیغ یک نوع پوشک خارجی برای استفاده بچه ها به نام مای بی بی پخش میشود که بر توجه به قوانین و مقررات ویژهای که برای تبلیغات به خصوص کالاهای خارجی در کشور وجود دارد لذا ضروری است تا بخشی از قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور را به اطلاع مردم و مسئولان برسانیم.
وی اظهار داشت: ماده 15 بخشی از قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح میکند که آگهیهای تبلیغاتی که از طریق رسانههای همگانی مانند رادیو، تلویزیون، سینما، روزنامه، مجلات، سالنامه و مانند آن پخش و انتشار مییابد تابع مقررات مندرج در این آییننامه است.
کریمی ادامه داد: در دستورالعمل اجرایی تبلیغات شهری در ماده 15 آماده است ترویج زبان بیگانه، غلط نویسی و غلط گویی در تبلیغات مجاز نیست.
وی اضافه کرد: دراصل 51 ضوابط تولید آگهیهای رادیو و تلویزیونی که مجموعا مقررات صدا و سیما برای تولید و پخش آگهی است در تولید آگهیهای آهنگین یا موزیکال رعایت دقیق شئون و موازین جمهوری اسلامی ایران ضروری است، تا آنجایی که اطلاع حاصل شده موزیک تبلیغ my baby از یکی از کشورهای عربی کسب شده است.
مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی ارشاد در پایان گفت: همچنین در اصل 77 مجموعه ضوابط تولید آگهیهای رادیو و تلویزیونی در صدا و سیما آمده است: که در آگهیهای تلویزیونی نباید کودکان عریان یا نیمه عریان نشان داده شوند، به این ترتیب انتظار میرود که صدا و سیما با توجه به نقش تربیتی و اثرگذار خود در جامعه از یک سو و از سوی دیگر در حمایت از تولیدات داخلی از تبلیغ بی حد و حصر کالاهای خارجی که مشابه آنها در داخل نیز تولید میشود، دقت عمل بیشتری کنند.