۱۳۸۷ مهر ۶, شنبه

نویسنده بزنگاه:اتفاقا می خواستیم مردم خوششان نیاید

سروش صحت معتقد است بعضی شوخی ها وابسته به اجرا هستند و رضا عطاران خیلی خوب شوخی‌ها را اجرا می‌کند.

به گزارش «فردا»، نویسنده سریال بزنگاه که این روزها از صداوسیما در حال پخش است و انتقادات زیادی را به دنبال داشته است در پاسخ به سوال خبرنگار شهروند که از وی می پرسد به نظر می‌رسد که با روحیه ایرانی‌ها خیلی آشنا هستی می گوید: خدا کند که این طور باشد. اگر چیزی که می‌گویی درآمده این بهترین تعریفی است که دوست داشتم بشنوم.

وی درباره بدآموزی های احتمالی این سریال می گوید: این چیزی است که راستش الان خیلی دارم بهش فکر می‌کنم. چون این روزها آنقدر درباره‌اش شنیده‌ام که نمی‌توانم خیلی صریح و سخت جوابت را بدهم. یک زمانی فکر می‌کردم که آره بدآموزی هست. بعد از آن یک دوره‌ای فکر کردم که نه بدآموزی یعنی چه؟ آدم وقتی در خیابان راه می‌رود همه چیز را می‌بیند. همین پارک بغل، آن مردی که روی چمن‌ها خوابیده نگاه کن معتاد است. این طرفمان هم یکی دارد کتاب می‌خواند. هم این را می‌بینیم و هم آن را. یکی اینجا کتاب می‌خواند، یکی می‌نویسد، یکی سیگار می‌کشد. در نتیجه فکر می‌کردم که چیزی آنقدر رو به اسم بدآموزی وجود ندارد. یعنی صرف نشان دادن چیزی بگوییم که بدآموزی است. اما الان باید بنشینم و کمی درباره‌اش فکر کنم.

سروش صحت درباره انتقادات مردمی از این سریال می گوید: متاسفانه الان جواب خیلی دقیق و روشنی ندارم که در این باره بدهم. آنقدر ما شبانه روز درگیر نوشتن بقیه قسمت‌های سریال هستیم که فرصتی برای فکر کردن در این باره نداریم اما گفتم که می‌خواهم دوباره روی این مساله دقیق فکر کنم. اما مثل این که مردم ما ـ نمی دانم خوب است یا بد ـ ولی به آموزش چیزهای خوب از طریق تلویزیون اعتقاد و علاقه دارند. یعنی معتقدند که بهتر است چیزهای بد از تلویزیون نشان داده نشود. نمی‌دانم این حرف تا چه حد درست یا غلط است.

وی در ادامه می افزاید: خلاصه درست است که کل کار کمدی است ولی صحنه‌های تلخ هم دارد. مثلاً هیچ کس از این صحنه خوشش نمی‌آید ولی ما تعمداً این صحنه را گذاشتیم که بگوییم این شخصیت ما هر چند باعث خنده شما می‌شود ولی کار بد هم می‌کند. بالاخره معتاد است. این صحنه را گذاشتیم که اتفاقاً مردم خوششان نیاید.

بالاخره کار خودم را کردم

از سوی دیگر رضا عطاران نیز با بیان اینکه حساسیت‌ها نسبت به سریال‌قبلی‌اش خیلی بیشتر بوده می گوید: من در سریال‌های قبلی‌ام تجربه کسب می‌کردم. یعنی می‌خواستم تبدیل به کسی بشوم که مردم می‌نشینند و به حرف‌هایش گوش می‌دهند و خب حالا دیگر احساس کردم که می‌توانم یک حرف‌هایی هم بزنم. یعنی می‌شود گفت که در کارهای قبلی‌ام مشتری جمع می‌کردم تا اینکه بتوانم این سریال را بسازم و مردم بیننده آن شوند. قبلی‌ها برای کسب تجربه بودند. این بار شرایط شروع کار من فرق داشت. در واقع قرار بود که من اصلاً کار نکنم. چون واقعاً خودم نمی‌خواستم که کار کنم. بعد گفتند که نه تو حتماً باید در این مناسبت یک سریال داشته باشی.

عطاران در ادامه با بیان اینکه مردم بیشتر از معترض بودند، انگار از تماشای این تصاویر شوکه شده‌اند می افزاید: من قبل از تولید کردن سریال‌ هم حدس بروز چنین واکنش‌هایی را می‌زدم.

وی در خصوص اینکه چرا با وجود پیش بینی این نوع واکنش مردم به ساخت این مجموعه پرداخنه می گوید: آخر این طرح را خیلی دوست داشتم. قبل از شروع کار وقتی طرح اولیه را با محمدرضا آریان می‌نوشتیم گفتم که با این کار کلی دشمن برای خودمان می‌سازیم. نه حتی فقط سر ماجرای اعتیاد سر قضایای دیگر هم می‌دانستم که برخی دوستانمان هم دشمن‌مان خواهند شد. حالا در این حد نه ولی کلا می‌دانستم که تبعات دارد. واکنش مردم عادی را هم حدس می‌زدم.

عطاران در پاسخ به اینکه قصد اولیه‌ات همین بود که چنین سریالی بسازی یا در طول زمان پیش آمد؟ می گوید: در طول زمان اتفاق افتاد. همین طور یلخی و دیدم که الان وقتش است.

وی درباره علت نمایش برخی شوخی ها در این سریال که انتقاداتی در پی داشته می گوید: خیلی از این اتفاق‌های بامزه را از آن چه در اطراف‌ام اتفاق می‌افتد می‌گیرم. ماشنین ندارم و بیشتر پیاده راه می‌روم تا خوب به دور و برم نگاه کنم. مثلاً صحنه‌ای که گربه روی جنازه می‌افتد را من در یک سفری که دو سال پیش به یک شهرستان کوچک داشتم در یک خاکسپاری دیده بودم. اصلاً در آن خاکسپاری آنقدر اتفاقات جالب افتاد که اگر با دوربین ضبط کرده بودم بهترین مستند سال می‌شد. ماجرای گربه که اصلاً در مقابل بقیه چیزها مهم نبود. مثلاً وقتی مرده را خاک کردند و تلقین را که گفتند؛ رویش را باز کردند که برای آخرین بار دنیا را ببیند بعد دیدیم که به جای سر، پای طرف را گرفته بودند. خب این را اگر من الان تعرییف کنم یعنی همین چیزی که با چشمم دیدم، می‌گویی که امکارن ندارد. مگر می‌شود سر را با پا اشتباه بگیرند. اما گرفته بودند.

Related Posts with Thumbnails

  

دو مجموعه ارزشمند آموزش شعبده بازی و تردستی با ورق + تخفیف استثنائی 
قیمت: 15000   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش بدنسازی با سیستم Muscle & Fitness Series 
قیمت: 5000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش مهارتهای فوتبال توسط دیوید بکهام+هدیه 
قیمت: 5500   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تکنیک های مدرن دفاع شخصی با دست خالی 
قیمت: 6500   5000 تومان  

           

 

 

  

مجموعه 8 مستند دلهره آور + 20 فیلم ترسناک 
قیمت: 12000   6500 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین و جدیدترین آموزش خیاطی به زبان فارسی 
قیمت: 14500   8000 تومان  

           

 

 

  

آموزش زبان نصرت 1 و 2 + تقویت حافظه نصرت در یک DVD با قیمت عالی 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تعمیرات و مکانیک خودرو پژو 206 
قیمت: 4500   3800 تومان  

           

 

 

  

با این 3 دی وی دی استاد فتوشاپ شوید + ارزان + همراه هدیه 
قیمت: 9500   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش تقویت حافظه و تند خوانی (دکتر سیدا: مرد حافظه ایران) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

مستند جدید و دیدنی شیطان پرستان ایرانی 
قیمت: 6000   4500 تومان  

           

 

 

  

تمامی نوار قصه های دوران کودکی شما در یک دی وی دی+هدیه - از دست ندید 
قیمت: 7000   4500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه آلبوم ها و آهنگ های سنتی از قدیم تا امروز (کامل ترین مجموعه موجود) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

کلکسیون مسابقات قویترین مردان جهان+هدیه (World Strongest Man) 
قیمت: 12000   9500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه کامل سمینارهای تکنیک های موفقیت دکتر شاهین فرهنگ 
قیمت: 12000   6000 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین مجموعه آلبوم ها و تک آهنگ های ترکی + هدیه(آهنگ های 2010 ترکی) 
قیمت: 17000   12000 تومان  

           

 

 

  

مستند جذاب حیات وحش پارک ملی YellowStone - زیرنویس فارسی 
قیمت: 8000   5500 تومان  

           

 

 

  

مستند جنجالی زنان فوتبالیست در ایران + هدیه 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes