توجه ویژه به کودکانی که قادر به نوشتن با دو دست هستند
باید به کودکانی که قادر به نوشتن با دو دست هستند توجه ویژه ای داشت، چرا ؟ آیا یک مشخصه خوب محسوب می شود یا بد؟
پژوهشگران دریافتهاند: كودكانی كه میتوانند با دو دست بنویسند بیشتر دچار اختلالات روانی میشوند و در مدرسه نیز با مشكلات بیشتری مواجه میشوند.
محققان دریافتهاند؛ این كودكان دو برابر بیش از سایر همكلاسیهای خود دچار بیش فعالی خواهند شد. این كودكان همچنین دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به مشكلات گفتاری هستند.
دانشمندان معتقدند كه تفاوتها در چگونگی كاركرد مغز این كودكان در مقایسه با دیگران میتواند با بروز این مشكلات ارتباط داشته باشد، اما چگونگی این تاثیر هنوز درك نشده است.
محققان میگویند؛ تا جایی كه ما میدانیم هم اكنون600 هزار نفر در انگلیس این توانایی را دارند كه با هر دو دست خود قادرند بنویسند و كارهایشان را انجام دهند.
متخصصان در این پژوهش تاكید كردند: معلمان و پزشكان باید تلاش كنند این كودكان را كه ممكن است در معرض خطر ابتلا به مشكلات بهداشت توانی و آموزشی باشند، شناسایی كنند.
دكتر الینا رودریگز از كالج سلطنتی لندن در این باره تصریح كرد: ما هنوز نمیدانیم چرا برخی كودكان ترجیح میدهند با هر دو دست خود بنویسند اما تحقیقات در این زمینه ادامه خواهد داشت.