۱۳۸۷ مرداد ۸, سه‌شنبه

ماجرای واقعی خداحافظی حسین رضازاده از وزنه برداری چه بود؟

در اینجا من ۳ مطلب رو از سه سایت مختلف نقل قول میکنم. در نهایت قضاوت با خود شما...


 


آنقدر به ملت دروغ گفته اند که مردم بیماری رضازاده را نیز باور نمیکنند!




در طول این سالهای اخیر ، اینقدر به ما ایرانیها دروغ گفته اند و اینقدر ما را در بی اطلاعی نگه داشته اند که راست ترین و واقعیت ترین چیزها را هم دیگر باور نمیکنیم. شب گذشته وقتی خبر بیماری رضازاده و انصرافش از المپیک را شنیدم ، منتظر شایعه های مختلف شدم. در واقع همان موقع از داخل منزل خودمان شروع شد تا محل کار و سایتهای مختلف. یکی می گفت : رضازاده نزد مردم زیاد بزرگ شده بود و میخواهند بایکوتش کنند! شاید. دیگری می گفت : چون رکوردش را چند روز پیش زدند ، ترسیدند مبارزه کنند ! شاید. یکی دیگه می گفت : حتما دوپینگی بوده است! شاید. یکی دیگه اعتقاد داشت : بخاطر تبلیغات در شبکات ماهواره ای ، باهاش مشکل پیدا کردند! شاید . یکی دیگه می گفت : مشکل سر پوله! شاید. اون یکی می گفت : میخوان سرشو بکنن زیر آب! و .......... خلاصه حرف و حدیث زیاده و همه اینها تقصیر دولتهاست که آنقدر حقایق را به مردم نمی گویند و آنقدر دروغ به خورد مردم میدهند که دیگر هیچ خبری را مردم باور نمیکنند . در حقیقت تولید شایعه در یک ملت ، فرایند نبود حقیقت در آن کشور است. پس خدا کنه جناب رضازاده هم ، که احتمالا از این اخبار زیاد خواهد شنید ، خودشو آماده کنه و زیاد بدل نگیره!!


منبع


 


چرا می گوییم رضازاده دوپینگی است!!


رضا زاده قهرمان بزرگی هست اما اصلا لایق نماد اخلاق بودن نیست. در زمینه فنی هم یکی از خوش شانسترین وزنه برداران تاریخ است. دلیل من برای خوش شانس ترین وزنه بردار بودن رضا زاده ، "بی رقیب بودن" اوست. تقریبا در تاریخ وزنه برداری جهان بی سابقه است که کسی مانند رضا زاده در طول مدت طولانی قهرمانی خود ، هیچ رقیب همطرازی نداشته باشد و تمام قهرمانیهایش با اختلاف فراوان با نفر بعدی باشد در مورد اینکه رضا زاده که بود و نقش "ایوانف" نکته های فنی و بیوشیمی! فراوانی وجود دارد که در ادامه خواهم گفت. شرکت نکردن رضا زاده در مسابقات جهانی پارسال مطمئنا به خاطر مچ پایش نبود و من 100 درصد مطمئنم که در المپیک پکن شرکت نخواهد کرد! هر چند که تا روز آخر در اردو باشد و تا قطره آخر مزایای مربوطه را دریافت کند!


متاسفانه مردم عادی نمی دانند و فکر می کنند این وزنه ها با "یاابوالفضل" و "غیرت" بالای سر می روند. در صورتیکه اگر انسان به شکل طبیعی ورزش کند و روزی یک "گوسفند" را هم بخورد به این وزنه ها نزدیک هم نمی تواند بشود. اینها معجزه "فارماکولوژی" هستند نه "غیرت" و "توسل"! با رفتن "ایوانف"، ارتباط رضازاده با علم روز دوپینگ قطع شد و خودش بر طبق تجربه و با پشتکار ادامه داد و همانطور که گفته شد "رقیب نداشتن" هم مزید بر علت شد و شش طلای المپیک و جهان را بسادگی به دست آورد. اما پارسال همانطور که متخصصین انتظار داشتند ناگهان دوپینگ 9 وزنه بردار مثبت درآمد که نشان می داد که شیوه "ایوانف" دیگر کهنه شده است و از آن تاریخ به بعد رضا زاده در مسابقات شرکت نمی کند. من مطمئنم که ریسک المپیک پکن و بر باد دادن تمام افتخاراتش را نخواهد کرد.

 


 

 

 

چند سوال از فدراسیون وزنه برداری؟

 


حسین رضازاده از سال 2006 به بعد در هیچ رقابت ورزشی شرکت نکرد. او حتی در مسابقات آسیایی به خاطر حضور بهتر در المپیک حضور پیدا نکرد تا کمتر از 3 هفته مانده به المپیک و آن هم بنا به دلایلی نه چندان قانع کننده و پراکنده گویی مسئولین از دنیای وزنه برداری خداحافظی کند.
14 بهمن 1384 / رضا زاده: ... مصدومیتم از ناحیه زانو سبب شده از فشار تمریناتم بکاهم. البته این مصدومیت جدی نیست. ( تنها مصدومیتی که رضازاده خود در گذشته به آن اشاره کرده است)
31 تیر 1387 ( دو روز قبل از کناره گیری) زارع مجد سرمربی تیم ملی وزنه برداری: ...اما، باید باور کنیم که هر سالی که از عمر انسان می‌گذرد قدرت جسمانی هم فرق می‌کند. نباید از رضازاده امروز همان انتظار رضازاده المپیک سیدنی را داشته باشیم. اگر او امروز نسبت به قبل افت کرده، طبیعی است.
زارع درمورد احتمال خداحافظی رضازاده پس از بازی‌های المپیک پکن از دنیای ورزش حرفه‌ای گفت: به عقیده من رفتن یک ورزشکار از ورزش حرفه‌ای طبیعی است. اما، من هنوز به پس از المپیک او فکر نکرده‌ام. برای من در این مدت مهم این بود که رضازاده به المپیک برسد. برای پس از المپیک هم خودش باید تصمیم بگیرد. اکنون همه نگاه ما به روز مسابقه رضازاده است نه بیشتر. ( یعنی تا 2 روز قبل از کنارگیری رضازاده از المپیک سرمربی تیم ملی وزنه برداری که کاملترین اطلاعات را از وضعیت جسمی و روحی یک وزنه بردار هیچ اطلاعی نداشته است؟ )
1 روز پس از کناره گیری رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری مشکلات عروقی را دلیل این خداحافظی او دانست.
اما 2 روز پس از کناره گیری قضیه شکل دیگری به خود گرفت.افشارزاده مشکلات جسمانی ناشی از بالا بودن فشار خون و قند خون را علت کناره گیری رضازاده دانست. اما جالبتر اینکه در رسانه های مختلف دلایل مختلفی هم از زبان ایشان منعکس شد:
... رضازاده در تمرینات زود خسته می شد و به رکوردهای قبلی اش نمی رسید!
... نوسانات زیادی داشت و تا حدودی افسردگی هم گرفته بود!
اما در همان زمان در مصاحبه ای که رضازاده با صدا و سیما داشت علت کناره گیری اش را آسیب دیدگی رباط صلیبی پا هنگام تمرین بیان کرد.
چرا مربیان تیم ملی از عدم سلامتی وی خبر نداشتند؟ اگر داشتند چرا زودتر اعلام نکردند تا فدراسیون زودتر از رضا زاده درخواست کناره گیری کند و نفر جایگزین زودتر به شرایط مسابقه برسد؟
با کمترین دانش پزشکی و با حداقل اطلاعات در مورد کلیات ورزش می توان این سوال را مطرح نمود که چگونه ممکن است تنها 3 هفته مانده به رقابت های المپیک، درد زانو، مشکلات عروقی، فشارخون بالا، قند خون، افسردگی ناشی از نرسیدن به رکوردهای قبلی و آسیب دیدگی رباط صلیبی پا به یکباره گریبان هرکول جهان را گرفت؟

 

Related Posts with Thumbnails

  

دو مجموعه ارزشمند آموزش شعبده بازی و تردستی با ورق + تخفیف استثنائی 
قیمت: 15000   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش بدنسازی با سیستم Muscle & Fitness Series 
قیمت: 5000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش مهارتهای فوتبال توسط دیوید بکهام+هدیه 
قیمت: 5500   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تکنیک های مدرن دفاع شخصی با دست خالی 
قیمت: 6500   5000 تومان  

           

 

 

  

مجموعه 8 مستند دلهره آور + 20 فیلم ترسناک 
قیمت: 12000   6500 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین و جدیدترین آموزش خیاطی به زبان فارسی 
قیمت: 14500   8000 تومان  

           

 

 

  

آموزش زبان نصرت 1 و 2 + تقویت حافظه نصرت در یک DVD با قیمت عالی 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تعمیرات و مکانیک خودرو پژو 206 
قیمت: 4500   3800 تومان  

           

 

 

  

با این 3 دی وی دی استاد فتوشاپ شوید + ارزان + همراه هدیه 
قیمت: 9500   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش تقویت حافظه و تند خوانی (دکتر سیدا: مرد حافظه ایران) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

مستند جدید و دیدنی شیطان پرستان ایرانی 
قیمت: 6000   4500 تومان  

           

 

 

  

تمامی نوار قصه های دوران کودکی شما در یک دی وی دی+هدیه - از دست ندید 
قیمت: 7000   4500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه آلبوم ها و آهنگ های سنتی از قدیم تا امروز (کامل ترین مجموعه موجود) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

کلکسیون مسابقات قویترین مردان جهان+هدیه (World Strongest Man) 
قیمت: 12000   9500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه کامل سمینارهای تکنیک های موفقیت دکتر شاهین فرهنگ 
قیمت: 12000   6000 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین مجموعه آلبوم ها و تک آهنگ های ترکی + هدیه(آهنگ های 2010 ترکی) 
قیمت: 17000   12000 تومان  

           

 

 

  

مستند جذاب حیات وحش پارک ملی YellowStone - زیرنویس فارسی 
قیمت: 8000   5500 تومان  

           

 

 

  

مستند جنجالی زنان فوتبالیست در ایران + هدیه 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes