۱۳۸۸ فروردین ۳, دوشنبه

معرفی اماکن دیدنی و توریستی تهران

توضیحات

کاخ گلستان شامل تالار ، موزه ، سر سرای ورودی ، تالار آیینه ، تالار برلیان ، تالار بلور و تالار عاج است که تالار بلور پیش از دیگر قسمتهای کاخ احداث شد . تخت طاووس از آثار مشهور ارگ سلطنتی تهران است و معروف است که نادر شاه آن را از هند به غنیمت آورد . 
شمس العماره ناصرالدین شاه در سال ۱۲۸۴ فرمان ساختن قصر شمس العماره را به معیرالممالک داد . این کاخ که در انتهای گلستان و در شرق عمارت دیوان خانه قرار دارد عمارتی رفیع و بلند است با دو برج که از سمت خارج قصر یعنی طرف بازار منظره ای بسیار جالب دارد . معماری این بنا ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی است .
کاخ سرخه حصار (یاقوت )کاخ سرخه حصار که به نام کاخ یاقوت هم خوانده می شود از ساختمانهایی است که در اواخر قرن ۱۳ و در زمان ناصرالدین شاه ( ۱۳۰۳و ۱۳۰۲ ه.ج ) در محل سرخه حصار ساخته شده . این کاخ سلطنتی شامل دو دستگاه عمارت به نام کوشک بیرونی و حرم خانه و در مجموع در حدود ۲۰۰ اتاق داشت 
کاخ صاحبقرانیه میان باغی وسیع در یکی از کاخ های مجموعه نیاوران ، در شمال شرقی تهران ساختمانی قرار دارد که قدیمی ترین کاخ این مجموعه است و تاریخ ساخت آن به عهد فتحعلی شاه مربوط می شود . علاوه بر حوض خانه وکرسی خانه بی مانند صاحبقرانیه از تالارهای مهم آن می توان جهان نما و آیینه را نیز نام برد که با تابلوهای نقاشی گرانبها و اشیاء بسیار نفیس تزئین شده است . این کاخ اکنون تنها برای بازدید میهمانان رسمی باز است . برنامه های تلویزیونی زیادی ( امیرکبیر ، میرزا کوچک خان و ...) در این کاخ فیلمبرداری شده است .
کاخ مرمر این کاخ به دستور رضا شاه پهلوی ساخته شده است و احداث آن ۳ سال طول کشید . معماری آن آینده ای از سبکهای شرقی و غربی است . این کاخ از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۹ موزه بوده است . تخت مرمر یا تخت سلیمان در وسط ایوان کاخ مستقر گردیده که ساخت آن بدستور فتحعلیشاه قاجار بوده است .
کاخ بهارستاناین بنا در قرن ۱۳ هجری قمری به همت میرزا حسین خان سپهسالار ، صدر اعظم ساخته شده و پس از مشروطیت به مجلس شورای ملی ایران واگذار گردید . تالار و سالنهای این بنا به طرز زیبا و موزونی تزئین شده و یکی از نمونه های با ارزش است .
مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد مجموعه کاخ موزه های سعد آباد در خیابان دربند برای دیدار عموم  طراحی و آماده گردیده  است . در این مجموعه  18 کاخ موزه وجود دارد .
زندان هارونبنای تاریخی زندان هارون که در ده کیلومتری جاده تهران به خراسان ، در دامنه کوههای مسکر آباد واقع است .از سنگهای نا منظم سیاه رنگ با ملاط گچ و تاق آجری ساخته شده است . این بنای شگفت که در قرن ۴ هجری ساخته شده است به دوران آن بدیه مربوط است .
قلعه طبرک و بارو و حصار قدیماین بارو و حصار شهر ، از آثار بر جای مانده دوران خلفای عباسی و مهمترین آثار اسلامی ری است که شامل یک رشته دیوارهای خشتی و سنگی است . داخل حصار بنایی به نام طبرک وجود داشت که به دستور طغرل سلجوقی منهدم شد . در بالای کوه نقشی از بهرام گور بود که بعدها در دوران قاجاریه صورت فتحعلیشاه رابه جای آن تراشیدند .
زندان هارونبنای تاریخی زندان هارون که در ده کیلومتری جاده تهران به خراسان ، در دامنه کوههای مسکر آباد واقع است .از سنگهای نا منظم سیاه رنگ با ملاط گچ و تاق آجری ساخته شده است . این بنای شگفت که در قرن ۴ هجری ساخته شده است به دوران آن بدیه مربوط است .
برج نقاره خانه بقایای برج نقاره آجری نقاره خانه که دارای هشت ترک است ، بر فراز کوهی در
شهر دری به همین نام باقیست . این برج از بناهای عهد سلجوقی است و پژوهش ها و
کاوش های علمی نشان داده است که محل برج ، نقاره خانه آرامگاه یکی از شهریاران سلجوقی بوده است .
غار گل زرد   سطح درون این غار پوشیده از کربنات کلسیم است که با روشنایی فانوس درخشندگی شگفتی را در غار جلوه گر می سازد .
غار رود افشان   این غار در دهکده رود افشان قراردارد درون غار پوشیده ازموادآهکی است که بصورت قندیل ازسقف آویزان شده است .
غار بورنیک  این غار در نزدیک روستای هرانده واقع است در فصل تابستان درون غار بسیار خنک و دلپذیر است .
غار بیوک آقا  این غار در در مسیر جاده کن قرار دارد که پس از گذشت از امامزاده داوود به آن می توان رسید.
غار یخ مراددر فصل بهار گیاهان معطر کوهستانی اطراف محوطه بیرون غار را می پوشاند که این منظره برای بازدیدکنندگان از غار بسیار دیدنی است . 
دماوند  قله دماوند در ۷۵ کیلومتری شمال شرق تهران است و بلندترین قله رشته کوههای البرزاست .از گستره های جذاب آن ناحیه لاریجان است.
توچال دامنه جنوبی البرز که به کوهستان توچال شهرت دارد و پیست اسکی توچال نیز تنها مکان قابل اسکی روی برف این منطقه است .
قله کلک چالاین قله در ارتفاع ۲/۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد این پناهگاه دارای تاسیسات و تجهیزات آب وبرق است.
پناهگاه شیر پلا این پناهگاه در ارتفاع ۲/۷۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و مسیرهای آن عبارتنداز سربند و پس قلعه و آبشار دوقلو .
پناهگاه پلنگ چال این پناهگاهدر ارتفاع ۲۵۵۰متری از سطح دریا قرار دارد و مسیر آن از درکه است .
دره جاده چالوساین دره که در مسیر جاده کرج به چالوس قرار دارد یکی از زیباترین دره های ایران وشاید جهان به شمار می آید .
دره اوین - درکهاین دره که در شمال تهران واقع است ابتدای مسیر دره در روستای درکه قراردارد که یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق به شمارمی رود .
دره کن - سولقاناین دره در شمال شرقی تهران قرار دارد و رودخانه کن که از بلندیهای شمال البرز سرچشمه می گیرد در مسیر آن قرار دارد .
دره اوشان فشماین دوناحیه به ترتیب در ۳۰ و ۳۵ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارند .
کردان ،واریان ، ارنگههتل واریان در کنار جاده چالوس قراردارد و امکاناتی برای قایقرانی و اسکی روی آب فراهم آمده است .
غار گل زرد غار گل زرد در دشت زیبای لار هر ساله میزبان کوهنوردانی است که قصد در نوردیدن ارتفاعات دماوند را دارند .
غار رود افشاناین غار در دهکده رود افشان شهرستان دماوند و در کوهستان البرز مرکزی واقع است .
غار بورنیک این غار در جاده دماوند - فیروزکوه نزدیک روستای هرانده واقع است .
غار بیوک آغا این غار در مسیر کوهنوردانی است که به بلندیهای منطقه صعودمی کنند .
غار یخ مراد این غار درمسیر جاده تهران - چالوس قراردارد غار به اندازه ای است که تا ماه خردادهم می توان قندیلهای یخ را در آن دید .
عمارت باغ فردوساین عمارت در باغ گسترده و پر درختی قرار دارد که توسط معیر الممالک ساخته شده است این بنا درقرن ۱۲ ( ه.ق ) ساخته شده و به سبب زیبایی و سرسبزی که داشت به باغ فردوس معروف شد محل این عمارت در تجریش است .
دریاچه تار و ممج  این منطقه دارای آب وهوایی کوهستانی است و برای تفریحات آبی از جمله شنا و قایقرانی مناسب است .
دریاچه سد امیر کبیر  هوای این منطقه در تابستانها خنک و مطبوع است در این فعالیتهای تفریحی با کایت انجام می شود .
دریاچه سد لتیان این سد علاوه بر زیبایی های طبیعی خود محل مناسبی برای پرورش انواع ماهی است .
رودخانه کرج این رودخانه از پر آب ترین رودخانه های استان است که از ضلع جنوبی کوهستان البرز و ۴۰ کیلومتری غرب تهران از کانون آب گیر خر سنگ کوه سر چشمه می گیرد . روی این رودخانه در کنار جاده چالوس ، سد بزرگ امیرکبیرساخته شده است و کناره های رودخانه گردشگاههایی وجود دارد .
جاجروداز مهم ترین رودخانه های استان تهران است که مانند رودخانه کرج از کوههای کلون بستک در بلندی ها ی خرسنگ کوه سرچشمه می گیرد . شعبه های فشم ، دماوند ، میگون و آهار به این رود می ریزند . روی این رودخانه سدی به نام لتیان ساخته شده و مانند رودخانه کرج از گردشگاههای زیبای استان تهران است .
طالقان روداین رود از کوههای کندوان و کهار بزرگ در شمال تهران سر چشمه می گیرد و در دره طالقان به سوی غرب جریان می یابد و سپس به سفید رود می پیوندد . از شاخه های مهم آن علی زان ، خسبان و الموت رود است که از رودهای تخته سلیمان سرچشمه می گیرد که از سواحل آن بویژه در بخش های بالا دست ، دارای ارزشهای تفریحی وجهانگردی است .
چشمه قلعه دختراین چشمه در دو کیلومتری شمال غرب جاده تهران - آمل ، در محل پل دختر بین گردنه امام زاده هاشم و پلور در ۵۰ کیلومتری تهران واقع شده است . وجه تسمیه چشمه به خاطر قلعه ای به همین نام است که کنار آن قرار دارد . آب چشمه از گروه آبهای بی کربنات کلسیم سبک و سرد و ph آن نزدیک به خنثی است .این نوع آبهای معدنی برای بیماری های دستگاه گوارش ، کبد و لوزالمعده مفید است . آبهای معدنی در درمان بیماری های مفصلی ، نقرس ، اوره بالا و دفع سنگهای دستگاه های ادراری موثرند و به سبب کمی مقدار سولفات و کلر در آن برای مصرف شیرخواران مفید است .
چشمه آبعلی هرازچشمه آب معدنی آبعلی در شمال دهکده آبعلی در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی تهران در کنار بستر رودخانه مبارک آباد از زمین می جوشد . آب چشمه آبعلی از گروه آبهای بی کربنات کلسیک سرد با ph متمایل به اسید است .خواص درمانی این آب در دستگاه گوارش کبد ، لوزالمعده و روده است . همچنین آب این چشمه برای تنظیم کلسترول و اسید اوریک نیز موثر است . وجود co2 در آب این چشمه باعث تنظیم دستگاه گوارش و هضم سریع غذا می شود .
چشمه معدنی شاه دشت - کرجآب معدنی شاه دشت در ۳۵ کیلومتری جنوب کرج واقع شده و آب آن دارای سولفات سدیک و کلر کلسیک سرد است این آبها در درمان بیماریهای دستگاه تنفسی موثرند و به سبب داشتن ید برای درمان بیماریهای گواتر نیز مفیدند .
معدنی البرز - آبعلیاین چشمه در ۶۰ کیلومتری شمال شرق تهران در دهکده آبعلی و در کنار جاده تهران - آمل از زمین می جوشد .آب این چشمه از گروه آبهای بی کربنات و سولفات کلسیک و منیزیم آهن دار و گازدار و عاری از میکروب است .این آب از نظر درمانی دفع کننده مواد زاید است و روی کبد مجرای صفراوی تاثیر می گذارد . همچنین به دلیل وجود آهن در ترکیب آن برای درمان کم خونی مفید است .
آبشار لاریکی از جاذبه های مهم ناحیه لار آبشار آن است که در محلی در نزدیکی روستای وانا واقع شده است. این آشار زیبایی خاصی دارد .
آبشار دوقلواین آبشار در ارتفاع ۲۷۰۰ متری در زیر پناهگاه شیر پلا قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای ناحیه شمیرانات است . این آبشار از ذوب برفهای بلندی های البرز بوجود آمده و محلی مناسب برای رفع خستگی کوهنوردان است .
آبشار پیچ آدراناز جمله آبشارهای فصلی در استان تهران است که از ذوب برفها در بهار و تابستان پدید می آید ودر کیلومتر ۱۵ جاده کرج - چالوس قرار دارد .
قلعه ایرجاین قلعه در شمال شرقی ورامین ، نزدیک دهکده جعفرآباد است . این قلعه یکی از بزرگترین قلعه های ایران به حساب می آید . این قلعه به شکل مستطیل است و ساختمان آن با خشت و گل ساخته شده است .
برج نقاره خانه بقایای برج نقاره آجری نقاره خانه که دارای هشت ترک است ، بر فراز کوهی در
شهر دری به همین نام باقیست . این برج از بناهای عهد سلجوقی است و پژوهش ها و
کاوش های علمی نشان داده است که محل برج ، نقاره خانه آرامگاه یکی از شهریاران سلجوقی بوده است .
دریاچه سد لار این منطقه به دلیل نزدیکی به قله دماوند هوایی خنک و چشم اندازهایی زیبا دارد

Related Posts with Thumbnails

  

دو مجموعه ارزشمند آموزش شعبده بازی و تردستی با ورق + تخفیف استثنائی 
قیمت: 15000   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش بدنسازی با سیستم Muscle & Fitness Series 
قیمت: 5000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش مهارتهای فوتبال توسط دیوید بکهام+هدیه 
قیمت: 5500   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تکنیک های مدرن دفاع شخصی با دست خالی 
قیمت: 6500   5000 تومان  

           

 

 

  

مجموعه 8 مستند دلهره آور + 20 فیلم ترسناک 
قیمت: 12000   6500 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین و جدیدترین آموزش خیاطی به زبان فارسی 
قیمت: 14500   8000 تومان  

           

 

 

  

آموزش زبان نصرت 1 و 2 + تقویت حافظه نصرت در یک DVD با قیمت عالی 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تعمیرات و مکانیک خودرو پژو 206 
قیمت: 4500   3800 تومان  

           

 

 

  

با این 3 دی وی دی استاد فتوشاپ شوید + ارزان + همراه هدیه 
قیمت: 9500   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش تقویت حافظه و تند خوانی (دکتر سیدا: مرد حافظه ایران) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

مستند جدید و دیدنی شیطان پرستان ایرانی 
قیمت: 6000   4500 تومان  

           

 

 

  

تمامی نوار قصه های دوران کودکی شما در یک دی وی دی+هدیه - از دست ندید 
قیمت: 7000   4500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه آلبوم ها و آهنگ های سنتی از قدیم تا امروز (کامل ترین مجموعه موجود) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

کلکسیون مسابقات قویترین مردان جهان+هدیه (World Strongest Man) 
قیمت: 12000   9500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه کامل سمینارهای تکنیک های موفقیت دکتر شاهین فرهنگ 
قیمت: 12000   6000 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین مجموعه آلبوم ها و تک آهنگ های ترکی + هدیه(آهنگ های 2010 ترکی) 
قیمت: 17000   12000 تومان  

           

 

 

  

مستند جذاب حیات وحش پارک ملی YellowStone - زیرنویس فارسی 
قیمت: 8000   5500 تومان  

           

 

 

  

مستند جنجالی زنان فوتبالیست در ایران + هدیه 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes