۱۳۸۸ دی ۸, سه‌شنبه

4 مشکل رژيم و 6 توصيه مهم!!

خيلي‌ها به خاطر همين 4 دليل، رژيم‌شان را نيمه‌کاره رها مي‌کنند
4 مشکل رژيم و 6 توصيه مهم

--------------------------------------------------------------------------------
بسياري از افرادي که دور و برمان زندگي مي‌کنند با انگيزه بالا يک رژيم غذايي را انتخاب کرده و در کلاس‌هاي ورزش ثبت‌نام مي‌کنند تا وزن‌شان کم شود اما طولي نمي‌کشد که آن را رها مي‌کنند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد بيشتر مردم تنها 6 ماه و اگر رژيم خيلي سخت باشد کمتر از اين ‌بازه ‌زماني به يک رژيم غذايي پاي‌بند مي‌مانند. به گفته محققان دانشگاه لويزيان، هرچه اصول يک رژيم با عادات غذايي معمول يک فرد متفاوت‌تر باشد، ادامه دادن آن سخت‌تر خواهد بود. متخصصان مي‌گويند به 4 دليل کلي، ما يک رژيم غذايي را رها مي‌کنيم.

1 انتخاب رژيم نامناسب: يکي از اصلي‌ترين دلايل رها کردن يک رژيم غذايي، انتخاب يک رژيم غذايي سخت است که هيچ شباهتي به عادات غذايي قبلي فرد ندارد. اگر تفاوت اين دو با هم خيلي زياد باشد، ادامه رژيم تقريبا غيرممکن است. از اين‌رو، بهترين کار برنامه‌ريزي براي رژيمي است که تا حد ممکن به عادات غذايي قبلي نزديک‌ بوده و فرد اعلام مي‌کند که مي‌تواند آن را براي مدت طولاني ادامه دهد.
2 هدف‌گذاري‌هاي غيرمنطقي: بسياري از افرادي که تصميم به گرفتن رژيم مي‌گيرند، مي‌خواهند به سرعت وزن کم کنند. اما با گرفتن يک رژيم گاهي تا مدت‌ها وزن ثابت باقي مي‌ماند. اگر فرد صبر نداشته باشد ممکن است گمان کند شکست خورده با اينکه روند کاهش وزن بر اساس آن رژيم خاص در حال درست پيش رفتن است. پس نبايد انتظار زيادي داشت، براي کم کردن وزن نياز به زمان داريم. فراموش نکنيد حتي با کم کردن 10 درصد از وزن‌تان احتمال ابتلا به پرفشاري خون، قندخون، چربي‌خون، وقفه‌هاي تنفسي حين خواب و... کاهش چشمگيري مي‌يابد.
3 رژيم منهاي ورزش: برخي از افراد ورزش کردن را دوست ندارند يا شايد دچار نقص عضوي هستند که مانع از انجام فعاليت‌هاي بدني در آنها مي‌شود. اما اگر شما رژيمي گرفته‌ايد و مي‌‌خواهيد به نتيجه برسيد مجبوريد ساعتي از روز را ورزش کنيد. نيازي نيست حتما به سالن ورزش ‌برويد. باغباني، رقصيدن، پياده‌روي، دوچرخه‌سواري، شنا يا بدمينتون حتي اگر آرام و کوتاه مدت باشد، کفايت مي‌کند. به‌طور مثال يک قدم شمار (تردميل) بخريد و سعي کنيد روزانه ده هزار قدم برداريد!
4 رژيم بدون تغيير محيط: براي آنکه رژيم شما خوب پيش برود لازم است در خانه، محل کار يا بيرون از خانه محيط براي شما آماده باشد. اگر همکارانتان در محل کار شکلات تعارف مي‌کنند يا خانه پر از تنقلات است، رژيم گرفتن کار سختي است. اگر مي‌خواهيد تغيير کنيد، خواسته خود را به اطرافيان نيز اعلام کنيد تا محيط در جهت رسيدن شما به هدف‌تان، ياري‌تان کند. در غير اين صورت ايستادگي مداوم در برابر محيط سبب شکست شما خواهد شد. در محل کار يا خانه پلاکاردي با توجه به غذاهايي که مجاز به مصرف‌شان هستيد به همراه مقدار مجاز هر يک، در جلوي ديد مثلا روي ميز کارتان بگذاريد و از همکاران بخواهيد خوراکي‌هاي ديگر را به شما تعارف نکنند.


6توصيه کاربردي
1 منحني موفقيت رسم کنيد: در کنار ورزش، ديگر کليد موفقيت رسم منحني موفقيت است. هفته‌اي يک بار غذايي که خورده‌ايد، اندازه دور کمر و وزن خود را يادداشت کنيد. براي خود نسبت به وزني که داريد حد و حدودي در آن هفته قرار دهيد که اگر از آن گذشتيد مجبور به کاهش کالري و تشديد کردن ورز‌ش‌ها شويد.
2 درست پيش برويد: براي چند هفته‌ هم شده خود را مقيد کنيد رژيمي سخت بگيريد تا در همان اول با کاهش کمي وزن، اشتياق‌تان چند برابر شود. بعد از اين مدت برنامه‌اي متعادل‌تر ولي مداوم براي کاهش وزن داشته باشيد!
3 عادات غذايي‌تان را عوض کنيد: سعي کنيد در طول رژيم عادات صحيح غذايي را هم بياموزيد. هر هفته روي يکي از عادات اشتباه‌تان کار کنيد. به کار بستن اين توصيه به ماندگاري هر چه بيشتر کاهش وزن‌تان کمک مي‌کند.
4 کلمه «رژيم» را کلا فراموش کنيد: به جاي آنکه مدام به رژيمي که داريد فکر کنيد دنبال استراتژي‌هايي باشيد که با مصرف غذاهاي سالم و کم‌کالري مثل ميوه و سبزيجات، غلات سبوس‌دار و پروتئين‌ها گرسنگي‌تان به تاخير بيفتد.
5 علت چاقي‌‌تان را کشف کنيد:آيا استرس دليل چاقي شما شده است؟ به کلاس يوگا برويد تا از آن رهايي يابيد. زياد شيريني مي‌خوريد؟ شيريني‌ خوردن خود را محدود يا قطع کنيد! يافتن علت اصلي قدم بزرگي براي رسيدن به نتيجه مطلوب است.6 خود‌تان را سرزنش نکنيد: اگر بعد از کاهش وزن مجددا مقداري وزن شما افزايش يافت خود را سرزنش نکنيد. به جاي اين کار سعي کنيد مجددا با ورزش يا گرفتن رژيم آن را پايين بياوريد! زيرا بي‌توجهي به اين موضوع، شما را سرخانه اول برمي‌گرداند.
Related Posts with Thumbnails

  

دو مجموعه ارزشمند آموزش شعبده بازی و تردستی با ورق + تخفیف استثنائی 
قیمت: 15000   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش بدنسازی با سیستم Muscle & Fitness Series 
قیمت: 5000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش مهارتهای فوتبال توسط دیوید بکهام+هدیه 
قیمت: 5500   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تکنیک های مدرن دفاع شخصی با دست خالی 
قیمت: 6500   5000 تومان  

           

 

 

  

مجموعه 8 مستند دلهره آور + 20 فیلم ترسناک 
قیمت: 12000   6500 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین و جدیدترین آموزش خیاطی به زبان فارسی 
قیمت: 14500   8000 تومان  

           

 

 

  

آموزش زبان نصرت 1 و 2 + تقویت حافظه نصرت در یک DVD با قیمت عالی 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

  

آموزش تعمیرات و مکانیک خودرو پژو 206 
قیمت: 4500   3800 تومان  

           

 

 

  

با این 3 دی وی دی استاد فتوشاپ شوید + ارزان + همراه هدیه 
قیمت: 9500   6500 تومان  

           

 

 

  

آموزش تقویت حافظه و تند خوانی (دکتر سیدا: مرد حافظه ایران) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

مستند جدید و دیدنی شیطان پرستان ایرانی 
قیمت: 6000   4500 تومان  

           

 

 

  

تمامی نوار قصه های دوران کودکی شما در یک دی وی دی+هدیه - از دست ندید 
قیمت: 7000   4500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه آلبوم ها و آهنگ های سنتی از قدیم تا امروز (کامل ترین مجموعه موجود) 
قیمت: 12000   7500 تومان  

           

 

 

  

کلکسیون مسابقات قویترین مردان جهان+هدیه (World Strongest Man) 
قیمت: 12000   9500 تومان  

           

 

 

  

مجموعه کامل سمینارهای تکنیک های موفقیت دکتر شاهین فرهنگ 
قیمت: 12000   6000 تومان  

           

 

 

  

کامل ترین مجموعه آلبوم ها و تک آهنگ های ترکی + هدیه(آهنگ های 2010 ترکی) 
قیمت: 17000   12000 تومان  

           

 

 

  

مستند جذاب حیات وحش پارک ملی YellowStone - زیرنویس فارسی 
قیمت: 8000   5500 تومان  

           

 

 

  

مستند جنجالی زنان فوتبالیست در ایران + هدیه 
قیمت: 6000   4000 تومان  

           

 

 

Template Designed by Douglas Bowman - Updated to New Blogger by: Blogger Team
Modified for 3-Column Layout by Hoctro, a little change by PThemes